Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kohalikud lennujaamad liidetakse Tallinna Lennujaamaga

21. oktoober 2004, 10:28

Valitsus otsustas liita riigile kuuluvad Kuressaare, Pärnu, Kärdla ja Tartu regionaalsed lennujaamad AS-ga Tallinna Lennujaam.

Lennujaamade liitmise käigus suurendatakse Tallinna Lennujaama aktsiakapitali ligi 16 miljoni krooni võrra, mille tulemusel kasvab see 144 871 700 kroonini, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Ühendatud juhtimise peamiste kasuteguritena näeb ministeerium võimalust efektiivsemalt rakendada kohalikku lennundusalast oskusteavet ning kaasata regionaallennujaamade investeeringutesse välisvahendeid. Ühtlasi võimaldab lennujaamade ühendamine saavutada kokkuhoidu juhtimiskulude arvel. Liitmisprotsessiga ei kaasne ühegi regionaalse lennujaama tegevuse lõpetamist.

Ministeeriumi hinnangul peab riik regionaalsete lennujaamade võrku ja selle arendamisvõimalusi planeerima ühtse tervikuna. Väikelennujaamade investeeringud on seni olnud väga napid ning taganud nende tegutsemise vaid sertifitseerimise piiril. Välisraha kaasamine eeldab aga kvaliteetseid projekte ning oskust neid ette valmistada ja juhtida.

Lennundusspetsialistide hinnangul oleks regionaalsete lennujaamade tegevuskulude katmiseks vajalik praeguste lennuväljatasude juures teenindada 4 - 6 regionaalliini, keskmise regulaarsusega 6 - 8 korda nädalas ja täituvusega 50 - 60%. Eestis asuvate regionaalsete lennujaamade tasuvuse saavutamiseks pole aga vastavate regioonide elanike arv piisav. Regionaalpoliitilistel kaalutustel on väikelennujaamade tegevuse jätkamine vajalik ning nende käigushoidmine vajab ka edaspidi tuge.

Väikelennujaamad teenivad keskmiselt 14 protsenti ärituludest lennundustasudest ehk 2,2 miljonit krooni aastas. Regionaalsed lennujaamad ei suuda ennast ise majandada ja saavad jätkuvalt riigi dotatsiooni igal aastal kokku keskmiselt 9 ? 10 miljonit krooni.

Finantsprognoosi kohaselt ei ole lähiaastatel ette näha regionaalsete lennujaamade lennundustegevuse hoogustumist sel määral, et tagada nende käigushoidmine väiksema riikliku dotatsiooniga. Regionaalsete lennujaamade ühendamine AS-ga Tallinna Lennujaam ei avalda olulist mõju ettevõtte laenude teenindamise võimele ja krediidiväärsusele.

Regionaallennujaamade ühendamisel jääksid töölepingud seniste töötajatega jõusse. Praeguste juhatajatega soovitakse koostööd jätkata, aga lepingud nende kui juhatajatega lõpetatakse. Tagasi kutsutakse äriühingute nõukogude liikmed.

Lennujaamade ühendamise konkurentsiseadust puudutavate aspektide selgitamiseks pöördus ministeerium ka Konkurentsiameti poole, kes ei näe selles konkurentsiõiguslikku probleemi ega käsitle võimalikku ühinemist turgu valitseva ettevõtja (AS Tallinna Lennujaam) seisundi kuritarvitamisena.

Regionaallennujaamad liidetakse AS-ga Tallinna Lennujaam alates 1. jaanuarist 2005.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing