Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Seat Altea ? iselaadne mahtauto
Hinnakiri ja varustus teada ning kel asja vastu huvi, võib kas või täna minna salongi tellimust vormistama. Kusjuures tuleb tunnistada, et tegemist ei olegi kalli autoga, milleks mahtuniversaale sageli peetakse.
Oma mõõtmetelt on ta kõige enam sarnane Nissan Almera Tinoga, mille hinnad algavad 250 000 kroonist. Altea hinnad algavad aga 230 000 kroonist. Altea hind on umbes samas suurusjärgus Mazda Premacyga, mis on aga juba üsna ajast ja arust auto.
See selleks. Seat Altea on heas mõttes naljakas auto mitmes mõttes. Olles justkui mahtuniversaal, on ta samas uue Toledo ümmargusem variant. Tuleb ju uus Toledo sisuliselt täpselt samasugune kui Altea, kuid veelgi kentsakama tagaosaga. Altea on esimene auto ? vähemasti oma silmaga nähtutest ?, mille kojamehed ei seisku mitte alumises asendis nagu n-ö normaalsel autol, vaid püstises asendis, A-piilari varjus.
Küsimus on see, mis hakkab juhtuma meie kliimas talvel. Kui tavaliselt viskavad kojamehed klaasilt lume kahele poole laiali, siis Altea viskab lume klaasi allserva kokku. Teine asi: niiskele klaasile võivad kojamehekummid kergemini kinni külmuda. Tõsi, esiklaasi servades on kahel pool soojendusniidid, lisaks saab kojamehed lasta enne autost lahkumist alumisse asendisse, kuid see on jälle lisaliigutus ja kogu selline süsteem tundub veidi arusaamatu. Küllap on tegemist tõsiasjaga, et auto on toodetud Hispaanias, kus iial lund ei saja.
Kuid seni kui meilgi loodus lumevaba, on Altea igati sümpaatne sõiduriist. Tema küljejoon meenutab teatud nurga alt uut BMW 1-seeriat ja ehkki pealtnäha tundub ta teiste mahtautodega võrreldes suhteliselt madal, on sisemuses ruumi laialt. Pagasiruumis vaatavad vastu riiul, kuhu kergemaid asju paigutada, pagasiruumi põhja all on aga erinevad laekad, kuhu peenemaid vidinaid poetada. Loomulikult maksab see kõik lõivu selle arvel, et täismõõtu varuratas sinna enam ei mahu ning leppima peab kõhnukese ?võrriratta? või sootuks vaid rehvitäitekomplektiga.
Salongiosa on soliidne ning tagaistmeid kokku klappides piisab vaid ainsast liigutusest ? istmepadi vajub alla ja seljatugi moodustab pagasiruumiga ühel tasandil kaubaruumi. Tagaistmel on lahedalt ruumi ka suuremale inimesele, Volkswageni kontserni autodele omaselt pakuvad istmed head külgtuge ning käigukang liigub mõnusa klõpsatuse saatel kergelt ja samas konkreetselt ühest asendist teise. Sellise autoga on suisa lust sõita, eriti kui kapoti all tiksub Seati mudelivalikus uus kaheliitrine VW pumppihustitega 140 hj turbodiiselmootor või siis kaheliitrine FSI-bensiinimootor, millel võimsust koguni 150 hj. Loomulikult on tegemist mudelivaliku kõige kallimate versioonidega, mille hinnad algavad diisli puhul 300 000, bensiinimootori puhul 280 000 kroonist. Kokku on saadaval neli jõuallikat ja kaks varustusvariantikahe varustustaseme hinnavahe on ca 25 000 krooni.