Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõidupäeviku korrektne täitmine toob ettevõtjale tulu kuni 12 000 krooni aastas

    Ettevõtte omanduses oleva sõiduki kohta arvestust mitte pidades tuleb maksta iga sõiduki kohta tulumaksu 2000 × 26/74 ehk 702,7 krooni ning sotsiaalmaksu 2000 (1+26/74) × 33/100 ehk 891,9 krooni. Kokku 1595 krooni kuus ehk 19 140 krooni aastas. Sõidupäevikut pidades saab sellest summast kokku hoida keskmiselt poole, umbkaudu 10 000 krooni aastas.
    Olles eraisikust automanik ning kasutades oma sõidukit töösõitudeks, on võimalik ilma sõidupäevikut pidamata maksta kompensatsiooni kuni 1000 krooni ilma erisoodustust tasumata. Pidades sõidupäevikut, on maksuvaba kompensatsioon kuni 2000 krooni kuus. Aastas teeb see rahalise võidu kuni 12 000 krooni.
    Enne 1. maid soetatud sõidukite kuludelt saab käibemaksu tagasi, kui määrata kindlaks erasõitude osatähtsus, mis on aluseks käibemaksu tagasiküsimisel. Arvestades, et ühe sõiduki peale kuus tehtud kulud on keskmiselt 2500 krooni koos käibemaksuga ja erasõitude protsent 30 ja töösõitude protsent 70%, on tagastatav summa sõidupäevikut pidades 2500 × 0,7 × 0,18 ehk 315 krooni kuus ning 3780 kr aastas.
    Peale 1. maid soetatud sõidukite puhul on võimalik käibemaks täies ulatuses tagasi saada, ka remondi ja bensiinikulude käibemaks. Vastukaaluks peab ettevõtja hakkama erisoodustusmaksu summalt tasuma käibemaksu. Sõidupäeviku arvestust pidamata on see summa 2000 × 0,152542 ehk 305,09 kr kuus ning 3670,8 krooni aastas. Sõidupäevikut pidades on see summa umbes poole võrra väiksem, kuna ka erisoodustusmaks on poole väiksem. Rahaline võit ainuüksi käibemaksu pealt tuleb seega umbes 1835,4 krooni aastas.
    Tekib küsimus, kas umbes üks tund sõitude märkimist ja programmi sissetoksimist sõiduki kohta kuus tasub end ära, et aastas kokku hoida üle 10 000 krooni? Kindlasti on Eestis palju ettevõtteid, kus tööjõud on sõidupäeviku pidamiseks liiga kallis, kuid 10 000 krooni on siiski piisavalt suur raha selleks, et asja üle veidi aru pidada.
    Autor: Annar Merirand
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.