Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik seisab vastu raudtee börsiplaanile

    ?Plaanide kohaselt peaks Eesti Raudtee börsil olema tuleva aasta jaanipäevaks ning temast saaks Tallinna börsi suuruselt kolmas börsifirma,? ütles ASi Eesti Raudtee nõukogu liige Jüri Käo eile. Ka ameeriklastest partnerid suhtuvad Käo sõnul börsile minemisse väga positiivselt. ?BRSi osanikud on kõik börsile minemise poolt, sest nõnda muutub ettevõte läbipaistvamaks ja ka raha on võimalik soodsamalt laenata,? märkis Käo. Ta tunnistas, et börsilemineku osas tuleb veel teise aktsionäri ehk riigiga kokkuleppele jõuda. ?Riigiga läbirääkimised käivad,? ütles Käo.
    Eesti Raudtees riiki esindav reformierakondlasest majandusminister Andrus Ansip on aga Eesti Raudtee börsilemineku vastu. ?Kõigepealt tuleb erastajatel investeerimiskohustus täita ja siis võib rääkida uuest omanikeringist,? märkis Ansip.
    ?Emotsionaalselt olen ma Eesti Raudtee börsile viimise vastu,? ütles Ansip. Tema sõnul on erastamislepingu järgi riigil Eesti Raudtee puhul kindlad partnerid olemas. ?Pean riigi seisukohast mõistlikumaks suhelda konkreetsete partneritega, selle asemel et hakata börsil aktsionäridega suhtlema,? nentis Ansip. ?Erastamislepingu järgi on erastajatel suur investeerimiskohustus ja riik peab olema absoluutselt veendunud, et see kohustus ei haju.? Ansip ei pidanud riigi osaluse vähendamist Eesti Raudtees põhjendatuks.
    Endine majandusminister Meelis Atonen ütles, et börsile mineku teemal oli juttu sellest, et riik võiks oma osaluse maha müüa. ?Sel juhul kaotaks riik igasuguse kontrolli Eesti Raudtee üle,? ütles Atonen, kelle sõnul oleks börsile minekul BRSil võimalus erastamisel võetud kohustusi ignoreerida. ?Kui tuleb aktsionäre juurde, siis BRSi kohustused hajuvad,? kinnitas ta.
    Oma 34protsendilise osalusega saab riik Atoneni sõnul takistada firma minekut börsile.
    2006. aastaks peab BRS olema Eesti Raudteesse investeerinud 2,566 miljardit krooni, ütles Eesti Raudtee avalike suhete juht. 30. juuni seisuga oli firma Eesti Raudteesse paigutanud 1,9 miljardit krooni.
    Eesti Raudtee börsile minekut nõustab investeerimispank Suprema, mis soovitas kevadel koostatud analüüsis Eesti riigil kompanii börsile viia. ?Eesti Raudtee on väga atraktiivne ettevõte ning võiks praegust ülisoodsat turusituatsiooni arvestades börsile minna,? seisis analüüsis. Eesti Raudtee turuväärtuseks hindas Suprema ligikaudu 5 miljardit krooni. 2003. aasta aruande põhjal oli Eesti Raudteel 30 miljonit lihtaktsiat. Suprema turuväärtuse põhjal tuleks ühe aktsia hinnaks 167 krooni.
    Eesti Raudtee noteerimine börsil elavdaks kauplemist aktsiaturul ja aitaks laiendada firma tegevust.
    Tallinna börsile lisandus viimati Eesti Telekom 1999. aasta algul, uue ettevõtte aktsiate noteerimine kuluks aktsiaturule marjaks ära. Kui varem keeldusid firmad börsile tulemast aktsiaturu madalseisu tõttu, siis praegu on puudu pigem ettevõtetest, kuhu raha paigutada.
    Eesti Raudteele avab börsil noteerimine võimaluse odavalt kapitali kaasata, et viia ellu laienemisplaane ja muuta bilanssi tugevamaks. Eesti Raudtee finantseerib oma tegevust poole ulatuses omakapitalist ja teise poole moodustab laenuraha. Võlakoormuse vähendamiseks saab Eesti Raudtee börsifirmana hõlpsasti emiteerida aktsiaid.
    Eesti Raudtee efektiivsus on viimastel aastatel suurenenud. Omakapitali tootlus ulatub 30 protsendini. Eesti Raudtee 2003. aasta kasum oli 347 miljonit krooni ja omakapital ulatus 1,16 miljardi kroonini. Firma maksis 2003. aasta eest 96,2 miljonit krooni dividende, mis jäi varasema aasta tasemele. Arvatavasti järgnevatel aastatel dividenditootlus oluliselt ei suurene, kuna firma kasutab raha investeeringuteks ja võlgade tagasimaksmiseks.
    Eesti Raudteesse investeerimisel on suur poliitiline risk. Kõik, mis Eesti Raudteega seondub, on poliitiline ettevõtmine, ja seal seega ka riskid suuremad.
    Suprema pakutavat turuväärtust 5 miljardit krooni pean liiga kalliks. Ka 167 krooni aktsia kohta on üsna krõbe hind ja hetkel sellelt tasemelt aktsiat ei ostaks. Kui keegi mulle selle hinna aga väga hästi ära põhjendaks, siis võiks isegi mõelda.
    Raudtee börsile viimine on loomulik samm. Ka meie tahtsime kunagi Raudtee Erastamise Rahva ASiga sama teha. Eesti Raudtee börsile minek oleks Tallinna börsile väga hea uudis.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.