Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

7 reeglit neile, kes otsustavad korraldada oma firmapidu ise

Urmas Vaino 27. oktoober 2004, 00:00

Aasta lõpp ja firma peod. Hasartsemad kogunesid kohe pärast suvepäevi, et panna paika kuupäev ja asuda planeerimistöö keerukatele radadele. Varahommikuses Tallinnas kohtusid elukutselised peokorraldajad, et jagada asjaarmastajatele vajalikke näpunäiteid.

Enne veel, kui tee tassides jahtunud on, lepivad kõik kohalolijad omavahel kokku ühes. Kui keegi ikka väga tahab pidu korraldada, siis seda rõõmu ei tohi temalt ära võtta. Sellist õigust ei ole kellelgi, ka mitte kõige kompetentsemal peokorraldajal.

Ühes on kõik peetavad peod ühte nägu. Neil on algus ja lõpp. Kui esimese leiab külaline kutselt ja teise tunneb paremal juhul ise ära, siis korraldaja jaoks on kõik oluliselt keerulisem. Esiteks ei ole plaanide tegemist kunagi liiga vara alustada, teiseks tuleb arvestada sellega, et peo lõpp ei tähenda korraldamise lõppu. Ning loomulikult kõik see, mis toimub peo ajal. Kõige parem on, kui kogu korraldamise eest vastutaks kolm inimest ühest firmast, nii ei vaju vastutus laiali, teisalt jõuab kolmekesi ikka rohkem kui üksi. Peo kava peaks andma vastuse küsimusele, miks pidu peetakse. Tuletades endale vastust meelde, saab asju sättida palju paremini. Enne kava koostamist on hea meeles pidada, et kirurgide peol skalpellist ei räägita. Ja mida konkreetsem ja selgem idee, seda parem tulemus. Ning ära unusta, peo korraldamisel ei tohiks sinu aur kuluda ülemusele lõbusa paruka otsimise peale

Vahel on nii, et pidu toimub siis ja selle pärast, et firma juht on nii otsustanud. Isegi sellises olukorras tuleb leida põhjendus, miks ikkagi on seda kokkusaamist vaja. Kui keegi, ka ülemus, vastata ei oska, võiks minna parem kinno. Põhjuseta pidu on veel igavam kui kõige nadim film.

Kõik peod ei ole mõeldud ainult firma töötajatele. Kui küsimusele ?miks?? antud vastus eeldab, et kohale tuleksid ka näiteks abikaasad, kliendid, koostööpartnerid või hoopis konkurendid, siis on arukas vastavalt sellele ka tegevusi planeerida. Üks on kindel, mida rohkem on erinevaid külalisi, seda keerulisemaks läheb korraldustöö.

Oma firma töötajatega on võimalik veel ise hakkama saada, mida suuremaks muutub ring, seda enam vajad abi elukutselistelt korraldajatelt.

Suitsunurgas vasakule ja paremale anekdoote pilduv kolleeg on vahel küll hea tööstressi ravim, ometi ei pruugi temast kasu olla siis, kui ta seisab suure publiku ees. Paarsada kõike märkavat silma, pro?ektorid ja omaenda hääl mikrofonis võivad suu putru täis toppida ka kõige elavama loomuga naisel/mehel. Samas on üks suurem firmapidu kui pulm, mis vajab oma ?vana? ja kindlakäelist juhtimist. Kogenud esinejad teavad, mida teha ja kuidas kujunenud olukorrast välja tulla nii, et hundid jääks rahule ja lambad talutavasse seisu. Esinejatega juhtub vahel, et nad jäävad hiljaks. Arukas korraldaja helistab samal päeval kindlasti kutsutud esinejatele. Sest mine sa tea. Ja kui mingi probleem tekibki, siis ei söösta sellest kõigile rääkima, vaid teab, millisesse taskusse on peidetud plaan B. 5. reegel hoiatab ka liiga ametlike kõnede eest, piits ja präänik on head mõjutusprintsiibid küll, aga firmapidu võiks jääda täielikult präänikuks. Piitsa jõuab anda näiteks järgmisel päeval. Muusika valikul mõtle hoolega, kas intelligentsed ja haritud kolleegid, kes hindavad kõrgelt Mozartit või Hedvig Hansonit, tahavad peol tantsida süldibändi saatel, kes küll maksab vähe, aga esines viimati kolm aastat tagasi mingil jõelaeval ning kannab nime Õukakoks.

Musttuhat pisiasja. Täpsusta, millist tehnikat esinejad vajavad ja kas see kõik on kohapeal olemas. Ansambli enda võimenduse peale looda viimases järjekorras ja arvesta, et moodne DJ tähendab kaht vinüülplaadikohvrit ning ei grammigi enamat. Mees, kes oskab juhtmeid võtta ja pista, peaks teadma, mis kell peab tehnika üleval olema. Iialgi ei ole liigne täpsustada, kas raadiomikrofonis on uued akud või patareid. Garderoob on talvel oluliselt populaarsem kui suvel ja vahel peab keegi riideid valvama. Kui kallid kolleegid Mati ja Kalle on varasemate pidude käigus läinud mitu korda kaklema, siis on arukas sellega ka enne pidu arvestada. Turvamees peol ei ole esmavajalik, vahel ometi arukas kulutus. Kuigi peo tegevuskava on minutilise täpsusega kirjas, ei tohi unustada, et kava on muutmiseks, ja peohoos rahvast loosimisega segada on rumal. Parem on seda seletada ka peotujus juhatajale, kes lavale tikub järjekordset õpetussõna või hurjutuskõnet pidama. Ja kui midagi loosida, siis mitte selliseid asju, millega hiljem ei saa näiteks minna Hollywoodi pidu jätkama.

Kõige olulisem on aga see, et kõik, mis peol saab nihu minna, läheb just siis, kui sina oled parasjagu tualetis.

Küsija suu pihta ei löö ka üks korralik üritusekorraldaja. Küsige neilt kindlasti abi. Nad vastavad hea meelega. Seda enam, kui on juba esimestest sõnadest selge, et üritust korraldatakse suure energia ja lõputa tegutsemisrõõmuga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:47
Otsi:

Ava täpsem otsing