Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aasta parim catering-firma le Bonaparte
Teise koha saavutas Fazer ja kolmanda koha Frens. Konkursil osalesid veel Citygurme, West Grupp ning Menu Catering. Ükski ettevõte ei teadnud, et tellitud toit läheb konkursile. Ülesandeks oli valmistada viiele inimesele, 150 krooni inimese kohta, hispaaniapärased suupisted.
Ülesandega tahtsid hakkama saada vaid need kuus catering-firmat. Ülejäänud catering-firmadele polnud aga viie inimese toitlustamine piisavalt ahvatlev. Seetõttu jäid ka ülejäänud catering-firmad konkursist välja. Sedavõrd suurem on aga tunnustus neile kuuele, kes olid valmis täitma ka väikse kliendi soovid.
Le Bonaparte lõi konkurente pika puuga. ürii esimehe Marek Demjanovi sõnul oli le Bonaparte?i menüü hästi läbi mõeldud. ?Komplekssed, lihtsad, huvitavad lahendused. Oli püütud säilitada naturaalseid maitseid. Ja kõige tipuks oli kenasti serveeritud ? oli asja ja oli õhku,? kiitis ta võitjat.
Pernod Ricard Estonia tootejuht Evelin Hansson kiitis le Bonaparte?i desserdivalikut ja rikkalikku menüüd. ?Kokkuvõtvalt võib öelda, et menüü oli koostatud nii, et kõhu saab täis,? lisas Hansson.
Kõige maitsvamaks tunnistas ürii aga teise koha võitnud Fazeri toidud, mis sobiksid tõelistele gurmaanidele ja prestii ikamatele üritustele. Kuigi maitsekooslused olid suurepärased, võttis punkte alla kõrge hind.
?Toitu oli vähe,? nentis Demjanov. ?Maitsed olid hästi läbi mõeldud, kasutades Hispaania maitsele iseloomulikult kombinatsioone.? Eriti tõstis ürii esimees esile magustoitu ? tartaleid murakamoosiga.
Frensi kolmas koht aga tuli napilt, neljandaks jäänud Citygurme jäi talle alla vaid ühe punktiga.
Frensi puhul oli omahind kõrge. Magusus oli hea, kuid suupisted liiga jahused. Hanssoni sõnul oli menüü liiga dekoratiivse desserdi varuga, toit ise aga oli muutnud maitsetuks, kuivaks.
Neljandaks tulnud Citygurme pakkus klassikalisi suupisteid. ürii esimehe hinnangul kasutas Citygurme juba kulunud võtteid ja toit oli liiga tavapärane. Puudus Hispaania tunnetus ja maitsed, arvas Demjanov.
Ka Hansson leidis, et Citygurme toit ei läinud eriti teemaga kokku. Kõik toidud olid serveeritud vahutorbikutena, mis soojas ruumis muutuvad inetuks. Samas oli esialgne üldpilt väga efektne.
Citygurme toidu huvitavat välimust kiitis ka Tartu Shakespeare?i kohviku juhataja Maia Paas.
Viiendaks tulnud West Grupp väärinuks ürii arvates autentsuse eripreemiat. ?Toit oli täiesti autentne. Tundub, nagu oleks otse Hispaania raamatust maha võetud. Kuigi ka lõhnad olid paljulubavad, oli toit siiski keskmiselt valmistatud ning väga raske süüa. Kindlasti oleks West Grupp saanud kõrgema koha, kui toit oleks pidanud sobima üritusele, kus istutakse laua ümber,? ütles Demjanov. West Grupi pakutud osasuppi, datleid ja grillitud juurvilju püstijalu ei söö. See toit eeldab korralikke savinõusid. Hinde tõmbasid alla ka an?oovisesai ja brushetta, mis olid läbi ligunenud ja väga teravad.
Kuuenda koha saanud Menu Catering oli küll püüdnud hispaaniapäraseid maitseid järele aimata, ent toit oli kuiv. Puudus ka magustoit.
Kliendi ürituse õnnestumine eeldab tihedat kahepoolset koostööd. Tellimuse esitamine catering-firmale on esimeseks ja oluliseks sammuks. Tellimuse ülevaatlikkus ja korrektsus tagab täpsema ning ootustele vastava pakkumise.
Pärast catering-firma pakkumist tuleks veel kord kohtuda ja üle vaadata korraldatava ürituse toimumiskoht. Korrektne ja ülevaatlik infovahetus on ajasäästlik ja loob eeldused ootuspärase tulemuse saavutamiseks.