Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtjad on oma koostööpartneritega rahul
TNS Emori poolt detsembris 500 tippreklaamija seas läbi viidud uuringus ?Turundusplaan 2004? kinnitas 16 protsentivastanutest, et kõige parem partner on üritusturunduses Royal Service. Järgnevad 10 protsendiga Tequila ja 8 protsendiga PNG Events.
KPMS & Partneri juhi Henri Käsperi sõnul on paari aastaga ürituste korraldamisega tegelejaid palju juurde tulnud, mistõttu ei jõuagi täpset järge pidada.
?Korporatiivürituste osas on tõenäoliselt tugevamad tegijad Royal Service ja ProMaMa, Tequila. PNG Events muidugi ka, kuid neil on vist eraldi suurem ambitsioon korraldada massiüritusi,? loetles Käsper kaalukamaid ürituste korraldajaid.
KPMS & Partner on valdavalt töötanud just ProMaMa-ga ning on teenusega igati rahul. Nende tugevuseks on Käsperi sõnul just tiim, kus iga töötaja suudab võtta vastutust ning asjad ära korraldada.
?Kevadel tegime ühe suurema projekti firmaga Teamart, kes sai samuti ülesannetega hästi hakkama. Ise olen veendunud, et kuni üks ja sama firma suudab korrektset teenust pakkuda ning samas iga kord uusi ideid leida, ei ole mingit põhjust ka partnerit vahetada,? lisas Käsper.
Mazda autosid müüva ettevõtte Vilojett turundusjuhi Merje Niidumaa sõnul teevad ka nemad tihedalt koostööd üritusturundusfirmaga ProMaMa.
?Siiani oleme nendega väga rahul ning ma leian, et koostöö on parim, mis partnerite vahel võib olla. Pole vääritimõistmisi ning tänaseni räägitakse linna peal Mazda rongi üritusest, kui viisime 700 inimest Tallinnast erirongiga Tartu autonäitusele,? kiitis Niidumaa oma koostööpartnerit.
Väiksematest üritusturundusfirmadest tõi Niidumaa välja Eventmastersi, kes on andnud väga huvitavaid ideid ning erialast nõu. Vilojetil tuleb aastas teha vähemalt neli väiksemat üritust.
Kuigi Vilojett saab iga kuu mitu kõnet üritusturundusfirmadelt, kes oma teenust pakuvad, ei kavatse Vilojett ProMaMa teenustest loobuda.
Rodeo Marketingi müügiedendusjuhi juhi Kristjan Vosmani sõnul on üritusturundus saavutamas oma tegelikku tähendust ? see on müügi- ja turunduslahendused, mitte pelgalt peokorraldus. Turule jäävad firmad, kes suudavad genereerida muude turundustegevustega integreeritud kampaaniaid.
Tegijaid jääb Eestis järjest vähemaks, sest klientide ootused ja vajadused kasvavad päev-päevalt. Nüüd kaasatakse üritusturundusfirmasid planeerimisprotsessi, varem telliti ainult ürituse ideid ning tehnilist teostust. Äri muutub spetsiifilisemaks ja tehtud tööle järgneb analüüs. Ellu jäävad need, kelle omanikeringis on suured reklaamiketid, mis võimaldavad juurdepääsu oskusteabele ja tasemel koostööpartneritele.
Igal turundajal on vähemalt üks professionaalsest turundusteenuse pakkujast partner, selgus TNS Emori poolt detsembris 500 tippreklaamija seas läbi viidud uuringust ?Turundusplaan 2004?.
Samas tegutseb iga üksiku turundusvõtte puhul nõuandjateta viiendik (sagedamini kolmandik) turundajatest.
Meedia- ja loovagentuurid on turundajate peamised partnerid. Kuna meediareklaam on kõige laiema kandepinnaga, arenevad seal tekkinud koostöösuhted edasi ka teistele turundusküsimustele.
Üritusturundusfirmasid kasutab iga teine üritusturundusega tegelev ettevõte. Müügiedenduskampaaniaid planeeritakse koos loovagentuuridega.
Oleme teinud siseüritused oma jõududega. Praegusel ajal on näha, et paljud kohad, kus üritusi korraldatakse, on ise loonud endale meeskonnad, kes aitavad suuremate ürituste puhul.
Oleme kasutanud välist abi vaid mõne spetsiifilise töö puhul, millega me ise ei suuda hakkama saada.
Korra oleme kogenud ka seda, et üritusturundusfirma pakkumine on kaks korda kallim kui ürituse ise tegemine. Sellisel juhul oleme püüdnud ikka oma jõududega hakkama saada. Kindlasti on mugav kõik tellida, kuid paraku tuleb arvestada ka ettevõtte võimalustega ja mitte neid võimalusi üle hinnata.