Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Firmaüritused vaheldusrikkamaks

Ketlin Priilinn 27. oktoober 2004, 00:00

ASi Global Media Systems juhataja Leho Valmas soovitab ühe variandina korraldada üritusi, näiteks firmapidusid, suures köetavas telgis. ?Sellise ürituse korraldamise kogemus on meil aastast 2002, nii et kõiki detaile päris täpselt enam meenutada ei suuda,? rääkis Valmas.

?Telki küttis suur puuahi. Külma oli väljas 10 kraadi ringis, aga telgis sooja ikka vähemalt 15?20 kraadi. Nii et külm ei hakanud kellelgi,? meenutas Valmas.

Pakuti erinevaid suupisteid ja keha soojendamiseks kuuma teed. Kasutati suurt sõjaväetelki, sest need on kõige mahukamad. ?Konkreetselt sellesse telki oli võimalik mahutada kuni 50 inimest, meid oli aga 30 ringis ja kõigil oli mõnusalt palju ruumi,? lisas Valmas.

Telk koos ahjuga ja söök-jook olid tollal hinnaga 6000 krooni inimese kohta. ?Tänaseks on hinnad aga ilmselt siiski kõrgemale kerkinud,? lisas Valmas.

Valge Maja juhataja Kalle Kõiv pakub, et üritusi, näiteks jõulupidusid, võiks korraldada kas või lennujaamas või lasteaias. ?Oleme mõlemad variandid läbi proovinud,? ütles Kõiv. ?Lasteaia puhul rentisime ehtsa lasteaiasaali, kus olid väikesed lauad ja toolid ja klaver ja kuusk.?

Kõivu sõnul telliti catering-firmalt suured vorstileivad ja juustusaiad ning palju kartulisalatit. Alkohol peideti erinevat värvi morsi sisse. Soengud ja kostüümid loomulikult toetasid teemat, kinnitas Kõiv.

Teema on väga mänguline, kuid eeldab Kõivu sõnul osavõtjatelt kõvasti eeltööd. Saali rendihind on lasteaias kusagil 1000 krooni ühe õhtu eest, ülejäänu oleneb aga konkreetsetest soovidest.

Lennujaamas korraldatud jõuluürituse puhul said inimesed lennukipiletiga sarnaneva kutse ning kogunesid Tallinna lennujaama vanasse hoonesse. Toimus dokumentide ja pagasi kontroll. Edasi paluti kõigil istuda ja oodata oma lendu. Ja siis hakkas ooteaeg venima ? lennuvormis õhtujuhid tõid erinevaid põhjuseid, miks lennuk ei välju. Kõivu sõnul anti reisijatele tuju hoidmiseks ohjeldamatult süüa ja juua ning stjuardessid tantsisid neile. ?Kõik ikka selleks, et kliente mitte kaotada ja et inimesed kuhugi kaebama ei läheks,? muheles Kõiv.

Hiljem korraldati seltskonnamänge, kutsuti jõuluvana ja jagati jõulukingitusi, kuni lõpuks tuli lennufirmal alla anda ning tunnistada, et lend jääb ära. Lennujaama rentimine üheks õhtuks läks Kõivu sõnul maksma umbes 5000 krooni. Sellele lisandus 8000?10 000 krooni üritusturundusfirmale projektijuhtimise eest.

Juurde tulid veel artistide, heli-, valgustehnika, transpordi, saali kaunistamise, ansambli kulud jne. ?Kokkuvõtteks tuleks üldkuludele lisada ca 30 000 krooni programmi koostamise ja läbiviimise eest, ilma söögi ja ansamblita,? selgitas Kõiv.

Kristjan Niidas Peolabor OÜst soovitas omapärase firmapeo korraldamiseks rentida turismitalu.

?Seal võiks korraldada näiteks indiaanilaagri, kus oleks võimalik meistritega koos osaleda vanades indiaanikommetes,? pakkus Niidas.

?Kõne alla tuleksid mängud, toidurituaalid, taimede korjamine, jäljeküttinine jpm rituaalid,? tõi Niidas näiteid.

Sellise ürituse puhul on hinda väga raske määrata. See sõltub konkreetse turismitalu rendihinnast, inimeste arvust ja seltskonna soovidest, sest paljud elemendid on valitavad ja vahetatavad.

Eesti üritusturundusfirmad on kõvasti arenenud ning heade ja originaalsete ideede taha pidu ei jää. Probleemiks võib saada vaid raha.

Suuremate ürituste täislahendused, mis hõlmavad heli- ja valgustehnika renti ning ruumi kujundust, maksavad 100 000?250 000 krooni.

Mujal maailmas on ruumide ümberkujundamine erinevate ürituse jaoks tavaline. Eestis on see alles jõudu kogumas. Suuri üritusi on tehtud, kuid palju plaanitud üritusi on jäänud raha pärast teostamata.

Üritusturunduse teenuse pakkujaid pole Eestis kindlasti mitte vähe, kuid konkurents võiks olla suurem just kõikvõimalike tehniliste lahenduste pakkujate hulgas.

Probleem on selles, et kuna paar tegijat on kõvasti eest ära läinud, siis pole kvaliteetasjade juures erilist hinnakonkurentsi. Sestap tulebki teha tihtilugu järeleandmisi just kõrge hinna pärast. Teisalt võid sa aga alati kindel olla, et saad selle raha eest ka kvaliteetse teenuse. Sellepärast kasutamegi ainult kvaliteetsete firmade (mis on küll ehk natuke kallimad) teenuseid, nagu näiteks MBSS, Telinek, Eventech ja Balti Kontsert. Nende puhul võib alati kindel olla, et selle raha eest saad ka kvaliteetse teenuse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:47
Otsi:

Ava täpsem otsing