Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käega katsutav kasu on peamine turundusnipp

    Tallinna Piimatööstuse ASi turundusdirektori Anne Tääkre sõnul ei saa toiduainete turundamisel alahinnata ühtegi müügiedendusvõtet. ?Hinnasoodustusi loeme kõik koju postkasti saabuvatelt reklaamlehtedelt ja isiklikult arvan, et ka need, kes väidavad end kogu rämpsposti prügikasti viskavat, lähevad vahetevahel ikka õnge ja valivad nädalavahetuse ostukoha just lehtede infole toetudes,? rääkis Tääkre.
    Piimatööstuse kogemus tõestab, et ühe Eesti juhtiva kaubandusketi reklaambukleti tagakaanel välja kuulutatud hea hind suurendas toote müüki 13 korda. Müük ei langenud ka kohe pärast sooduskampaaniat. Selliste kampaaniate eesmärk ongi võimalus pakkuda toodet ka neile tarbijatele, kes kõrgema hinna perioodil seda ei osta, kuid on hiljem juba järeleproovitud toote eest nõus ka veidi rohkem maksma.
    Sama efekti, kuigi mitte nii suures ulatuses, annavad ka degusteerimised. Eestlane on konservatiivne ja koostab oma toidukorvi suuremas osas toodetest, mida tunneb. Kui pakkuda talle ostukohas võimalust toodet maitsta, on oluliselt lihtsam ka ostuotsust suunata.
    Tääkre sõnul on ka üritusturundus viimastel aastatel kindlat tõusutrendi näidanud. ?Arvan, et otseses sihtrühmas kontaktide saavutamiseks ja ka tagasiside saamiseks on see parim lahendus,? ütles Tääker.
    Üritusturunduse alla lähevad nii maskotiga esinemised lasteüritustel, toote/brändi lansseerimisel korraldatavad presentatsioonid või üritused klientidele/koostööpartneritele ja ka enamik toetusprojekte. Kogu turunduseelarvest moodustavad üritusturundus ja müügiedendus ligikaudu ühe kolmandiku.
    Ka Filee LT turundusjuht Kristel Kindsigo nõustub väitega, et üha enam võidavad populaarsust turundusvõtted, millega kaasneb n-ö isiklik puudutus. Näiteks kliendiüritused, tooteesitlused, reklaam- ja ärikingitused, unustada ei saa mõistagi ka suhtekorraldust ja laialdaselt kasutust leidvat hinnasoodustusi, loetles Kindsigo.
    Hinnasoodustuste puhul tõi Kindsigo välja järgmised: hinnasoodustus koguselt (osta kaks, saad kolm), ajaline kampaania (oktoobris toode 20% odavam), sama hinna eest lisaväärtuse pakkumine (ostuga kaasneb kingitus) jne.
    TNS Emori poolt detsembris 500 tippreklaamija seas läbi viidud uuringus ?Turundusplaan 2004? kinnitas 39% vastanutest, et neil on kavas suurendada müügiedenduse kasutust. Ostukohareklaami kasutust suurendab 25% ja üritusturunduse kasutust 24% vastanutest.
    Üritusturundust ja müügiedendust kasutavad keskmisest enam äriklientidele suunatud ettevõtted. Ostukohareklaami kasutavad keskmisest enam eraklientidele suunatud ettevõtted. Otsese kasu pakkumine ja meelelahutuse laiem kasutamine vastab üldiselt Eesti elanikkonna väärtusorientatsioonidele, kus hinnatakse käegakatsutavat ja naudingut pakkuvat.
    Wõro kasutab peamise müügiedendusvahendina hinnasoodustusi. Toodete soodushindadel on kindlad perioodid ja eesmärgid ? näiteks müügi kasv vähemalt 30%.
    Soodushinnaga tooteid tutvustatakse ka kaupluste kliendilehes ja kaup saab poes paremad väljapanekud.
    Lisaks korraldame tootetutvustusi ja muid üritusi. Neil üritustel tutvustame kauplustes müügil olevaid soodushinnaga ja uusi Wõro tooteid.
    Veidi meelelahutuslikum on Wõro oma koka?õu, mis on atraktiivne kokkade poolt korraldatud toiduvalmistamine ja tootetutvustus poes. Neid üritusi viivad läbi tuntud telekokad. Loomulikult on Wõro tegevuses oluline koht ka kliendiüritustel, tootekoolitustel jms.
    Sügistes tegevusplaanides kulub müügitoetusele, tootetutvustusele ja kliendiüritustele ca 2/3 Wõro turunduskuludest.
    Suvel tarbijate hulgas korraldatud küsitlusest selgus, et lihatoodetega tutvumisel eelistatakse just degusteerimisi-tootetutvustusi; oma suu on kuningas.
    Elioni üritusturunduse osakaal on iga aastaga kasvanud. Üritusturundus annab ainukordse võimaluse arendada vabas õhkkonnas firma suhtevõrgustikku ning ajada klientidega nii tööjuttu kui ka nende meelt lahutada.
    Kord aastas korraldame koos EMTga üle-eestilise kliendivastuvõtu. Igal aastal korraldame ka vastuvõtte erinevates Eesti piirkondades sealsetele klientidele. Korraldame ka väiksemaid üritusi klientidele, jälgides, et need oleks klientidele huvitavad ja loodussõbralikud.
    Oleme ühendanud ka sponsorlust ja üritusturundust, kutsudes kliente meie sponsoreeritavatele üritustele ? näiteks Jazzkaarele, Nukuteatrisse jne.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.