Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tippjuhtide meelelahutuslikud ärikohtumised
Turunduskonsultandi Janek Reimali sõnul tuleb eksklusiivsete eriürituste puhul, millest võtab osa ca kümme inimest, arvestada kuni 150 000 krooniga. Välisreiside puhul võivad summad olla veelgi suuremad, kuid keskmiselt võib arvestada 5000?15 000 krooni ühe inimese kohta. Võrdluseks: eduka Eesti ettevõtte tavaline kliendiüritus maksab ühe inimese kohta ca 1000 krooni.
Reimali sõnul korraldavad selliseid eriüritusi peamiselt suurfirmad, kui on vaja sekkuda kliendisuhtesse tippjuhi tasandil. Väljavalituks on kindlasti väga olulised kliendid, kelle tellimusest sõltub suuresti ettevõtte edukas käekäik. Veel korraldatakse selliseid üritusi siis, kui on kuulda, et suurklient kaldub konkurendi poole, või on tekkinud arusaamatus, mis vajab lahendamist tippjuhi tasandil.
Nendest üritustest suurt ei räägita. See, keda kutsutakse, kui palju üritus maksab, on väga delikaatne ja konfidentsiaalne teema. Sellise ürituse rõhk pole meelelahutusel, vaid see on kõigest vahend, et leida tekkinud probleemile mõlemat poolt rahuldav lahendus.
TNT Express Worldwide Eesti turunduskoordinaatori Anton Juuriku sõnul on nemad korraldanud üritusi suurtele kliendigruppidele. ?Tänane Eesti ärimaastik ei aktsepteeri välisreisi kliendiüritusena. Kindlasti tuleb meeles pidada ärieetikat, sest oht on, et kutsutu võib näha selles äraostmist,? nentis Juurik.
Elionist kinnitati, et selliseid üritusi, kus osalevad ainult tippjuhid, on aastas ainult mõned. Täpsemalt ei tahetud nendest üritustest rääkida.
Radiolinja Eesti ASi ärikliendisuhete spetsialisti Inga Siili sõnul viib Radiolinja oma parimad kliendid erinevatesse Euroopa riikidesse jalgpallireisile.
Rahast Siil rääkida ei tahtnud, kuid kinnitas, et arvestades lennupileti, ööbimise ja muude lõbustuse hinda välismaal on see üritus väga kallis.
Kalevi kommivabriku avalike suhete juht Ruth Roht ütles, et kommivabrik on kõik suurkliendid (VIPid) võtnud vastu tehases. ?Välisüritusi pole me teinud ega pole kedagi välismaale puhkama saatnud,? lisas Roht.
Tallinna Kaubamaja turundusassistendi Kristi Makke sõnul pole Kaubamajas käinud nii tähtsaid isikuid, et neile midagi erilist korraldada. Seni on piirdutud vaid õhtusöögiga.
Ka Kreenholmi Valduse ASi sekretär kinnitas, et ettevõttes on suur kokkuhoid ja üritustele raha ei kulutata. Samas arvas ta, et kui oleks võimalik, siis võiks ju viia ärimehed veeparki.
Reimali sõnul on VIP-üritused pigem intelligentsed kui meelelahutuslikud. Kui on teada, et konkreetsetel inimestel on ühine harrastus, näiteks fotograafia, siis sobib ideaalselt korraldada neile lühike koolitus. Näiteks kutsuda kohale Skandinaaviast fotograafiaspetsialist, kes viib läbi väikese koolituse.
Suvel aga võiks minna jahiga merele. Miks mitte minna näiteks Ahvenamaale ja külastada parimat jahtklubi, kus tähtsaid külalisi võtaks vastu jahtklubi omanik.
Üritusturundusfirma Sinine Elevant juhi Priit Rannaste sõnul sobiks välismaalastele kõige paremini veinikoolitus, kus süüa pakuks staarkokk. Ürituse võiks viia läbi looduskaunis Eesti mõisas.