Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kasutatud sõidukite turuliider VW Passat

Rein Reinpõld 29. oktoober 2004, 00:00

Pruugitud autode seas on liidriroll Volkswageni käes, mille populaarseim mudel on Passat. VW-le järgnevad Audi ja BMW.

Liidrikoha võtnud Volkswagen õigustab täiesti oma rahvaauto nime. Pikka aega toodetud mudelid ja nende pidev uuendus on viinud lõpuks tulemuseni, mida on raske ületada. Vahe teise kohaga on siiski minimaalne. Teist kohta kasutatud sõidukite turul jagavad Audi ja BMW mudelid. Edasi tulevad Opel, Ford ja Mercedes-Benz.

Rahvaauto hinnatuim mudel on Passat. Kui vanematel sõidukitel on eelistatud bensiinimootorid, siis pärast 2000. aastat toodetud mudelitel on täielikus ülekaalus diiselmootorid.

See on arusaadav, sest Tdi tüüpi töökindlad, üliökonoomsed ja jõulised pumppihustitega turbomootorid annavad autodele väga hea dünaamika. Passatiga sama hinnatud on Golfi II, III ja IV põlvkond. BMW 300-seeria mudelid on nõutud kõigis versioonides nagu ka 500-seeria. Vähem oodatud ostjate poolt on 700-seeria mudelid.

Audi hinnatud mudelid on muidugi Audi 80, A4 ja siis A6. Opelitest on turuosa järjekorras Vectra, Omega, Astra mudelid. Fordidest on esimene eelistus Escort, oluliselt jäävad maha mudelid Mondeo, Scorpio, Focus. Mercedese hinnatuim on E-klassi kuni 2002. aastani toodetud mudelid, millele järgneb C-klass.

Seega: Eesti kasutatud sõiduki ostja eelistab Euroopa tootja kesklassi mudeleid, mida peaks olema siin ka lihtne müüa. Esinduse garantiiaegsest hooldusest väljunud sõidukitega tegelemine järelturul tõstab maine kujunemise kaudu ka uute autode müüki. Kujutame korraks ette, et me naaber annaks negatiivse hinnangu Passatile viisil: kui selle autoga midagi juhtub, siis oled hädas. Sedasi poleks turul Passati edu mõeldav.

Volkswageneid on võimalik paljudes universaaltöökodades remontida, on mitu B- ja A-grupi osade maaletoojat, lammutustes on osi saada, kasutatud osi on võimalik tellida ? kõik see on taganudki Volkswagenile edu kasutatud sõidukite turul.

Eesti tuntuimas autokuulutuste portaalis www.auto24.ee oli eilse seisuga kõige enam müügis Volkswageneid, mille müügikuulutusi oli ainsana kõikide markide seas üle tuhande. Talle järgnesid 853 autoga Audi, napilt jäi temast maha Ford.

Volkswageni enim pakutav mudel on mõistagi Passat, mida oli eile müügis 433 autot. Kõige vanem Passsat pärines aastast 1984 ja maksis 7500 krooni, kõige uuem aga tänavuse aasta väljalaskega, sõitnud vaid 8000 km, hinnaks 330 800 krooni. Valdavalt jäi pakutavate Passatite tootmisaasta 1990ndatesse, selliseid oli müügis 250 auto ringis, neist omakorda suurem osa jäi 1990ndate teise poolde.

Hinnad on pakutavatel autodel üsna erinevad ja sõltuvad pigem mootorivõimsusest ja baasvarustusest kui läbisõidust. Näiteks 1998. aasta Trendline Passsati eest, millel on 1,6-liitrine mootor, küsitakse vaid 89 000 krooni samal ajal, kui sama aasta 2,8-liitrise Passat Syncro Highline on 155 000 kr.

Pruugitud autode seas samuti populaarset Audi 80 osta soovijad saavad valida umbes paarisaja auto seast. Nii suur pakutavate autode arvu erinevus Passatiga tuleneb eeskätt tõsiasjast, et Passat kui mudel on tootmises juba üle 30 aasta, Audi 80 vahetati aga 1995. a A4 vastu ringi. Ehk kui lüüa Eestis pakutavad Audi 80 ja A4 kokku, jääb Audi keskauto VW Passatile alla vaid poolesaja sõidukiga.

Septembri aluses tähistas Volkswagen 13 miljonenda Passati valmimist. Auto valmis Saksamaal Emdeni tehases 3. septembril. Passat on olnud tootmises alates 1973. aasta juulist ning lihtne statistika näitab, et keskmiselt on teda toodetud iga päev 1149 autot, 2003. aastal oli see arv koguni 3000 autot päevas. Passatit müüakse väga hästi nii Euroopas kui ka Hiinas, Lõuna-Aafrikas, Austraalias ja USAs.

Esimene Passat oli kahe või nelja uksega optimaalse kaaluga auto, kus ruumi oli viiele inimesele. Mis puudutab mootoreid, siis oli võimalik valida kolme erineva bensiinimootori vahel kahes eri võimsusklassis. 1974. aasta jaanuaris saabus uus Passat Estate (universaalkerega variant), mis võimaldas omanikel vedada suuremaid esemeid.

1980. aasta novembris tegi debüüdi Passati teine sugupõlv, mis eemaldus loomuselt Audi 80st. 1988. aasta kevadel saatis Volkswagen välja kolmanda sugupõlve Passati, 1993. aastal toimus Passati läbimurre diiselmootorite maailma. Praegune, viies Passatite põlvkond, jõudis müügile aastal 1996.

Pruugitud autode müügis puudub tootjate ja margimüüjate turundusalane tegevus. Turundus suunab ja kallutab sageli ostjate arvamusi ja seda suuremal määral, mida enam raha kulutatakse.

Kasutatud sõidukite turul peavad autod ise enda eest seisma ja ostjate eelistuse ausalt välja teenima. Müüki ei toeta siin soodsad liisinguintressid, pikk garantii ega tasuta kaasa saadud lisavarustus või bensiiniliitrid. Autode sõiduomadused ja töökindlus on teada ostjale kõige sõltumatumast ja autoriteetsemast allikast, naabrimehe aastatepikkusest ?testist?. Ostja eelistused kasutatud sõidukitel on teised ja pearõhk sõiduomadustelt ja funktsionaalsuselt läheb töökindlusele ning oluliseks muutub ökonoomsus ehk väike ekspluatatsioonikulu, B-grupi osade kättesaadavus, võimalus leida osi lammutustest, hea remonditavus ning loomulikult hind.

Margi esindaja peaks jagama universaaltöökodadele võimalikult palju remondialast teavet, varustama osadega, koolitama hooldajaid ja sellega seisma oma mudelite au eest. Autod, mille esindaja on garantiijärgse remondi monopoliseerinud ja püütakse liigselt teenida osadelt, pole järelturul edukad ja see mõjutab ka kaudselt nende enda uute sõidukite läbimüüki. Edukad mudelid järelturul loovad kogu margile või tootjale eelduse uute müügiks ning vähendavad ka turunduskulusid.

Pruugitud autode turul on konkurents üha tihenenud ning pärast Eesti liitumist ELiga ning tollimaksu kadumist on nende sissevedu Eestisse kasvanud.

Kui veel mõned aastad tagasi toodi Eestisse võrdselt nii uusi kui ka pruugitud autosid, siis tänavuseks aastaks on kasvanud see suhe juba kohati tasemele, kus veerand sissetoodatavatest autodest on uued ja kolmveerand kasutatud. Paljud inimesed on hakanud autosid ise Saksamaalt tooma, on tekkinud uusi vahendajaid, kes ostavad autosid Leedust ning siin vaheltkasuga maha müüvad.

See kõik on viinud kasutatud autode turul hinnad alla ning tekitanud olukorra, mil kvaliteetsed ja margiesinduses hooldatud sõidukid ei suuda enam konkureerida sissetoodavatega. Autoostja on dilemma ees: kas osta soodsama hinnaga auto, mille ajaloost pole õrna aimugi, või maksta pisut rohkem sellise eest, mis on ostetud Eestist ja millel on olemas nii hooldusraamat kui ka ajalugu.

Ebamäärast olukorda on hakanud ära kasutama suuremad kasutatud autode müüjad, kes kavatsevad hakata müüma Saksamaalt tooodud hooldusraamatutega ja tehniliselt kontrollitud autosid. Üheks selliseks on A2-Autowelti esinduse rajamine Tartu maanteele Tallinna ja teada on, et see ei jää mitte viimaseks omataoliseks. Lätis on A2-Autowelt lühikese aja jooksul suutnud edu saavutada ja ehkki hinnad ei ole seal kõige soodsamad, saab inimeste jaoks üha olulisemaks kvaliteet. Seda tendentsi on märgata ka uute autode turul, kus ostetuimaks autoks on Toyota, mille hind ei ole kaugeltki odavaim, kuid mille kvaliteedist annavad kinnitust nii seniste kasutajate kogemused kui ka erinevate riikide tehnoülevaatuste statistikakogumikud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:51
Otsi:

Ava täpsem otsing