Kellelt kingiabi küsida?

Christel Karits 29. oktoober 2004, 00:00

Ainukesena 13 aastat selles vallas turul tegutsenud Roi kliendibaasis on näiteks umbes 1500 klienti. Väiksemad ärikingifirmad on keskendunud pigem ühele-kahele ettevõttele, mis sageli kuuluvad tuttavatele, keda siis ärikinkidega varustatakse.

Mida eelkõige kliendile pakutakse?

?Kliendile pakutakse eelkõige seda, mida klient tahab,? naerab ASi Roi juht Andrus Poksi. ?Tegelikult oleme jaganud kliendisoovid kolme kategooriasse: esiteks, oma firma tarbeks ? firmasümboolikaga töörõivad, ukse- ja nimesildid, dokumendikaaned jms; teiseks need tooted, mis lähevad klientidele jagamiseks (toode odav ning kogus suur, jagatakse igal võimalusel), ja kolmandaks partneritele, VIP-klientidele. Sel juhul on toode kallis ning kogus mõõdukas ? kingitakse vaid parimatele.?

Firmakingituse tähtsus suureneb aasta-aastalt, sest igas valdkonnas tiheneb konkurents ning seetõttu on igasugune alternatiivne klientidele silma- ja meeldejäämine hädavajalik. Samas, kui mujal maailmas võetakse firmakingitust kui turunduse loomulikku ja asendamatut osa, siis Eesti firmad on alles poolel teel sellise mõttemaailmani.

?Fakt on ka see, et kui mujal ei tähtsustata kingitava toote praktilist poolt, siis Eestis on see pigem kõige olulisem näitaja,? tõdeb Poksi. ?Tavaliselt soovitakse firmakingitusega teadvustada avalikkusele ettevõtte nime, brändi, konkreetset toodet, sündmust jms. Sageli kasutatakse reklaamivaid kingitusi ka lisaväärtusena ? näiteks mobiiltelefoni ostjale antakse kaelapael lisaks. Klient on saanud midagi kauba peale ning kui on välimuselt vastuvõetav, siis kannab seda innuga, samas reklaamib sellega toote müüjat.?

Roi kogemuste kohaselt on keskmine väikefirmade kingituste aastaeelarve umbes 20 000?30 000 krooni. Samas suurfirmadel ulatuvad summad kampaaniate korral sadadesse tuhandetesse kroonidesse.

?Igihaljas ja vaieldamatu soosik on kirjutusvahend, kuna see on odav ja seda saab palju. Siiani on populaarsed ka kaelapaelad, kruusid, särgid, mütsid, helkurid,? loetleb Poksi ja lisab, et rahvusvaheline reegel on, et klientidele jagatav ehk odav kingitus ei tohiks üldjuhul maksta üle ühe euro. Eestis on sama number umbes 10 krooni.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:27
Otsi:

Ava täpsem otsing