Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Opel ? kujundusrindel muutusteta

Björn Koop 29. oktoober 2004, 00:00

Põhjus, miks sellel korral sattus luubi (või pigem pliiatsi) alla Opel, on väga lihtne. Elan momendil seitsme kilomeetri kaugusel Opeli Russelsheimi tehasest ja linnakesest, mis tervenisti täidab Opeli tehnoloogiakeskuse rolli. Lisaks loomulikult asjaolu, et mõni aeg tagasi demonstreeriti Pariisi autonäitusel Opeli uue disaini erinevaid detaile. Uued mudelid Trixx, Tigra ja Astra GTC on täiesti praktilised ja ületavad konkurente ka siis, kui võrdlus käib Saksa autotööstuse parimate mudelitega.

Järgmise põlvkonna Opelite valik tõotab tulla põnev. Põhjus on lihtne ? Opeli senine peadisainer Martin Smith lahkus kontsernist ning uueks Opeli peadisaineriks suunati ameeriklane Bryan Nesbitt, mees, kes on mõned aastad töötanud General Motorsis ning kogunud varem kuulsust kui Chrysler PT Cruiseri disainer.

Uue peadisaineri stiili materialiseerumiseni läheb 4?5 aastat, seetõttu on hetkel mõistlik keskenduda tänastele Opeli müügihittidele, mis kannavad endas Tigra ja Astra vormikeelt.

Mõned huvitavad detailid, mis Pariisis silma jäid. Esiteks tasub lähemalt uurida Opel Tigra esitulede ja kapoti nurga kohtumispunkti ning tagumise pamperi vormi. Samuti on õnnestunud auto esivõre ?kerest väljatoomine?, mis tundub palju huvitavam kui laialdaselt kasutatav ?klassikaline? nikkeläärega ristkülik.

Opel Vectra saab siiski konveieril traditsioonilise kandilise õhuvõtuava, kuna selles segmendis rõhutatakse prestii?ile ning esivõre on üks tähtsamaid keskklassi auto tunnuseid. Auto saab ilmselt sama põhja, mis ka Saab 9-3 all. Pisut pikema teljevahega, nagu ka praeguse põlvkonna puhul.

Uue Opel Omega ilmumist ootavad paljud. Nii nagu selgus eelmise aasta Frankfurdi autonäitusel, saab see 5ukselise kere, kuid täiesti teistsuguse karakteri kui esimene viieukseline ? Renault Vel Satis, mis põrus kohmetu ja kõrge kere tõttu.

Opel saab ka tagasillaveo, mis teeb temast ainsa võrdväärse Saksa suursedaani BMW 5. seeriale ja MB E-klassile, sest Audi ja Volkswagen toetavad endiselt esisilla konfiguratsiooni.

Kindlasti hakkab Peugeot 206 ja Volkswagen Polo müügimeeste unerahu häirima uus Corsa, mis napsab mõtteid ideeautolt Trixx. Viimase jooned ja lahendused on väga teravad ning pilkupüüdvad. Rattakoobaste ja tulede efektsuse poolest võiks teda võrrelda isegi Astra-klassi autoga. Lisaks saab Corsa modernse A-piilari, mis on negatiivse suunaga akna altnurgast, peegli juurest (sarnane Hyundai Getziga). Ühtne vormikeel luuakse esiosale ja auto sõitjateruumile. Omaette tunnuseks oleks ka rattakoobaste topeltjooned, mis kulgevad paralleelselt üle rattakoopa. Seoses General Motorsi ja Fiati koostööga saab Corsa Fiati MultiJeti diiselmootori, ka auto põhi on sama, millel veereb Punto.

Uue Agila jooned tulevad samuti nii Trixxi kontseptautolt kui ka klass suuremalt vennalt, Merivalt.

Viimaseks jätsin Opeli uue SUVi, kuna praegusel Fronteral ei ole edu ega tegu. Maastur saaks jälle GMi või Fiati mootori ja seekord natuke moodsama disaini, mis annaks võimaluse konkureerida ka Jeep Cherokee ja Landrover Discoveriga. Kuhugi ei kao Opeli ?tahk ja nurk? stiil. Võimalik, et auto tuleb Chevrolet TrailBlazer i põhjale, kuhu on istutatud ka uus Saab 9-7X.

Nagu näha, ei ole Opelilt oodata suuremat muutust enne, kui valmivad esimesed Bryan Nesbitti loodud autod. Senikaua jätkatakse parimas saksa taktis: praktiline, tehnoloogiline ja natuke igav. Õnneks aga ainult natuke.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:47
Otsi:

Ava täpsem otsing