Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sotsiaalseosega turundus eristab firmat

    Äri eesmärk on raha teenida. Kas on võimalik rohkem teenida, olles ühiskondlikult vastutav ehk kas kasum suureneb, kui teha midagi ebakasumlikku? Täpne, kuid segadust tekitav vastus on: ?Jah, kui mitte tegutseda kasumi nimel.?
    Sotsiaalseosega turundus on ettevõtete võimalus eristuda ajal, mil lihtsalt toode või teenus enam ei eristu. See on samas tingitud kurvast olukorrast, kus tavalised sotsiaal-turundajad, nagu nt religioon või riik, on korduvalt tõestanud, et nad ei ole kõige usaldusväärsemad inimeste usu või rahaga ümber käima. Ettevõtted ja nendega kaasas käivad kaubamärgid (Eesti modernses turunduskeeles: brändid) on aga aja jooksul tõestanud, et nad on usaldusväärsed, kuna motivatsioon petta esineb harva.
    Sotsiaalseosega turundus on kõige lihtsamini kirjeldatav järgmiselt: ettevõte või kaubamärk toetab mingit sotsiaalset teemat või heategevusorganisatsiooni raha ja/või ajaga. Hakatuseks juhitakse meediaväljundite toel tähelepanu probleemi või heategeva ettevõtmise olemasolule ning muudetakse probleem või heategevuse tuge vajav objekt või subjekt aktuaalsemaks. Tavaliselt kaasneb sellega ettevõtte rahaline toetus nt iga müüdud tooteühiku pealt ning see annab ka klientidele võimaluse heategevust toetada. Kui asi sellega piirduks, siis on Eestis sotsiaalseosega turundust jalaga segada. Kahjuks see nii ei ole.
    Ülaltoodud skeeme võtavad Eestis ettevõtted ette enamjaolt kvartalitulemuste parandamiseks. Kahjuks ei tõsta see ettevõtete usaldusväärsust klientide silmis ning lõpptulemus väljendub firmale ainult veidi paranenud ühekordses tulemuses ning heategevusele ühekordses rahasüstis. Sotsiaalseosega turundus annab aga firmale võimaluse pikaajalise lisaväärtuse loomiseks selle kaudu, et probleemi või heategevust ei toetata ühekordse kasumi suurendamise nimel. Ainult pikaajalisus, mis keskendub probleemi lahendamisele või heategevuse toetamisele üle mitme aasta, andes kaubamärgile lisaväljundi, on see, mis loob lisaväärtust firmale ja kaubamärgile ning pikas perspektiivis võimaldab nõuda klientidelt kõrgemat hinda.
    Et sotsiaalseosega turundust efektiivselt rakendada, peab hoolikalt läbi mõtlema, millist probleemi teadvustada ning toetada. Vastust peaks otsima firma võtmeklientide huvide või sootuks oma töötajate murede seast, kuna efektiivne sotsiaalturundusprogramm tõstab töötajate lojaalsust firma suhtes.
    Lisaks võib kaaluda sotsiaalse probleemi asemel kohaliku tähtsusega probleemi teadvustamist. See võib olla eriti efektiivne kohaliku tähtsusega ettevõttele, kes kaitseb oma koduturgu üleriigiliste kettide eest. Tegemist peab aga olema ausa kavatsusega lahendada probleemi, mitte katsega sel viisil raha teenida. Nagu endale ehitatud kodu on väärt rohkem kui pelgalt müügiks tehtud korter, nii teeb ka aus katse firma usaldusväärsemaks kui järjekordne sõnum ?osta meie toodet ja meie anname 2 senti makstud rahast ära?.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.