Tahaks lennata, aga mitte eriti kallilt

ÄP 01. november 2004, 00:00

Lind lendab, Lufthansa lendab, Estonian Air lendab, easyJet lendab? Tuleb käsi kaasa lehvitada, sest kõik peab paika. Tõsi, vähemalt uue talvise lennuplaani järgi itaallaste odavlennufirma Volare enam Milanost siia ei lenda. Tallinn on Euroopa kaardil pigem perifeeria, kust kuhugi edasi lennata eriti pole, seepärast on inglaste easyJeti tulek lennureisijatele hea uudis.

Äripäev prognoosib koos uute tulijatega lennureisijate kasvu, mistõttu ühegi senise lennufirma summaarne reisijate arv ei vähene, ehkki lennufirmade turuosad sihtpunktide lõikes võivad ümber grupeeruda.

Lennunduse ökonoomika väidab, et lennukite parema täituvuse huvides ei saa lendude arvu vähendada, näiteks korrale nädalas. Sest inimesed siis lihtsalt ei lenda, kuna ajad klapivad halvasti ja sihtpunktis tuleks liiga kaua aega veeta. Mida tihedam on lennuliiklus, seda rohkem on ka reisijaid, ehkki lennuk ei tarvitse just puupüsti täis olla.

Nüüdseks on uus ja odav võimalus lisandunud: easyJet lendab juba eelmisest kolmapäevast saadik ? Berliini ?ilusale väljale? (Schönefeld) ja pühapäevast Londonisse (Stanstedi lennuväljale, mis ei ole nii esinduslik kui Heathrow või Gatwick).

Londonisse ja Berliini lendab ka rahvuslik lennukompanii Estonian Air. Kuid kuna reise toimub rohkem, on potentsiaalsel reisijal mugavam edasi-tagasi lennata ja seetõttu võtab ta lennureisi sagedamini ette. Kas või ühe lennukompaniiga sinna ja teisega tagasi.

Ja kui lennupileti keskmine hind jätkab langemist, nagu see praegu on toimunud, kasvab kindlasti ka meelelahutusturistide arv.

easyJeti klientideks on küll enamasti ärikliendid, kuid easyJet võib lisaks tuua briti nn poissmeeste gruppe. Ja mis siis, kui Tallinnast saab meelelahutusturistide meka.

Tunnustame Tallinna Lennujaama tariifipoliitikat, mis kohtleb alates tänasest kõiki lennufirmasid võrdselt (andmata näiteks odavlennufirmadele eeliseid) ja aidates niiviisi kaudselt kaasa lennukompaniide lisandumisele ? olenemata pileti odavusest-kallidusest ? Tallinna lennuväljale. Ja sihtkohtade ringi avardumisele.

Tallinna Lennujaama maks on 155 krooni reisija kohta ega sõltu muudest asjaoludest, sealhulgas ka väljumis- või saabumisajast.

Kui seni oli näiteks öine väljumine või saabumine üks hinnaodavuse argument, siis enam mitte, mistõttu võivad tiheneda reisijatele sobivamad päevased ajad, mis omakorda suurendab lennureisijate arvu.

Vastuargument reisijate arvu kasvule on terrorismioht, kuid see tuleb arvesse pigem pikemate lendude kohta Ameerika Ühendriikidesse ja Lähis-Itta. Odavlennufirmad teevad põhiliselt reise ühe kontinendi piires, ka Estonian Air on pidanud endale sobivaimaks keskmise pikkusega lende, nagu praegu Euroopasse.

Lendamist võib pärssida ka kütusehindade tõus: lennukompaniid on hakanud võtma eraldi lisatasu kütuse eest, mis muude maksudega ? näiteks teiste linnade kõrgemate lennujaamamaksudega ? võivad ajada kõrgeks ka odavlennufirma pileti hinna. Kuid kütuse hinna tõus mõjutab ka teisi transpordiliike.

Tallinna Lennujaam saab sel aastal miljon reisijat täis ? palju õnne!

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing