Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tahaks lennata, aga mitte eriti kallilt

    Lind lendab, Lufthansa lendab, Estonian Air lendab, easyJet lendab? Tuleb käsi kaasa lehvitada, sest kõik peab paika. Tõsi, vähemalt uue talvise lennuplaani järgi itaallaste odavlennufirma Volare enam Milanost siia ei lenda. Tallinn on Euroopa kaardil pigem perifeeria, kust kuhugi edasi lennata eriti pole, seepärast on inglaste easyJeti tulek lennureisijatele hea uudis.
    Äripäev prognoosib koos uute tulijatega lennureisijate kasvu, mistõttu ühegi senise lennufirma summaarne reisijate arv ei vähene, ehkki lennufirmade turuosad sihtpunktide lõikes võivad ümber grupeeruda.
    Lennunduse ökonoomika väidab, et lennukite parema täituvuse huvides ei saa lendude arvu vähendada, näiteks korrale nädalas. Sest inimesed siis lihtsalt ei lenda, kuna ajad klapivad halvasti ja sihtpunktis tuleks liiga kaua aega veeta. Mida tihedam on lennuliiklus, seda rohkem on ka reisijaid, ehkki lennuk ei tarvitse just puupüsti täis olla.
    Nüüdseks on uus ja odav võimalus lisandunud: easyJet lendab juba eelmisest kolmapäevast saadik ? Berliini ?ilusale väljale? (Schönefeld) ja pühapäevast Londonisse (Stanstedi lennuväljale, mis ei ole nii esinduslik kui Heathrow või Gatwick).
    Londonisse ja Berliini lendab ka rahvuslik lennukompanii Estonian Air. Kuid kuna reise toimub rohkem, on potentsiaalsel reisijal mugavam edasi-tagasi lennata ja seetõttu võtab ta lennureisi sagedamini ette. Kas või ühe lennukompaniiga sinna ja teisega tagasi.
    Ja kui lennupileti keskmine hind jätkab langemist, nagu see praegu on toimunud, kasvab kindlasti ka meelelahutusturistide arv.
    easyJeti klientideks on küll enamasti ärikliendid, kuid easyJet võib lisaks tuua briti nn poissmeeste gruppe. Ja mis siis, kui Tallinnast saab meelelahutusturistide meka.
    Tunnustame Tallinna Lennujaama tariifipoliitikat, mis kohtleb alates tänasest kõiki lennufirmasid võrdselt (andmata näiteks odavlennufirmadele eeliseid) ja aidates niiviisi kaudselt kaasa lennukompaniide lisandumisele ? olenemata pileti odavusest-kallidusest ? Tallinna lennuväljale. Ja sihtkohtade ringi avardumisele.
    Tallinna Lennujaama maks on 155 krooni reisija kohta ega sõltu muudest asjaoludest, sealhulgas ka väljumis- või saabumisajast.
    Kui seni oli näiteks öine väljumine või saabumine üks hinnaodavuse argument, siis enam mitte, mistõttu võivad tiheneda reisijatele sobivamad päevased ajad, mis omakorda suurendab lennureisijate arvu.
    Vastuargument reisijate arvu kasvule on terrorismioht, kuid see tuleb arvesse pigem pikemate lendude kohta Ameerika Ühendriikidesse ja Lähis-Itta. Odavlennufirmad teevad põhiliselt reise ühe kontinendi piires, ka Estonian Air on pidanud endale sobivaimaks keskmise pikkusega lende, nagu praegu Euroopasse.
    Lendamist võib pärssida ka kütusehindade tõus: lennukompaniid on hakanud võtma eraldi lisatasu kütuse eest, mis muude maksudega ? näiteks teiste linnade kõrgemate lennujaamamaksudega ? võivad ajada kõrgeks ka odavlennufirma pileti hinna. Kuid kütuse hinna tõus mõjutab ka teisi transpordiliike.
    Tallinna Lennujaam saab sel aastal miljon reisijat täis ? palju õnne!
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.