Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pärnu linn kimpus ühistranspordi korraldamisega

    Pärnu linnavalitsus, mis tänavu viiendal katsel Pärnu ATP maha müüs, on suvepealinna ühistranspordiga endiselt kimpus. Kuna viimastel aastatel on linnavalitsejate aur kulunud peamiselt bussipargi mahaparseldamisele, jäi ühistranspordi arendamine kõrvaliseks. Sootuks läbi sõrmede vaadati arengutele, mis algasid pärast Eesti astumist Euroopa Liitu, kui tõusis kütuseaktsiisi määr.
    Juba siis oli selge, et vanaviisi jätkates ei suuda bussipark enam linlasi ühistranspordiga senistel tingimustel kindlustada.
    2. juulil läks Pärnu ATPst raekotta teele taotlus muuta kehtivaid piletihindu. Linna ja Pärnu ATP vahelise lepingu järgi pidanuks linnavalitsus oma otsusest teatama hiljemalt 2. septembriks. Mida ei tulnud, oli otsus. Seejärel lubati linna ettepanekuid septembrikuu jooksul, ent mida ei olnud, olid ettepanekud.
    Ajalooks on saanud oktoobrikuugi ja ainus, mis ühistranspordi rindel on muutunud, oli linnavalitsuse otsus võtta oktoobrikuise linnavolikogu istungi päevakorrast maha ?Pärnu linna ühistranspordi arengukava aastani 2010? esimene lugemine.
    Kuna linnavalitsus on maksnud bussipargile ka toetust vähem, kui lepingus kirjas, siis on Pärnu ATP-l näpud põhjas ja rahakoti rauad tulised.
    19. oktoobril linnavalitsusse saadetud kirjas tõdes Pärnu ATP peadirektor Andrus Kärpuk: ?Siinkohal ei ole tegemist meiepoolse ähvardusega, vaid tõdemusega, et AS Pärnu ATP-l lõpevad peagi rahalised vahendid mootorikütuse eest maksmiseks. On viimane aeg hakata tegelema reaalsete probleemidega või töötada välja kriisistsenaarium.?
    Lootes linnavalitsuse mõistvale suhtumisele, sõlmis bussipark arvelduskrediidilepingu jaanuarini 2005. Nüüd on sel moel saadud lisaraha otsakorral ja lähitulevikus terendab bussiliikluse seiskumine.
    Pärnu ATP tegi linnavalitsusele ettepaneku jätta üksikpileti hinnad kioskist ostmisel samaks (8 krooni ja pensionäril 4 krooni), kuid lisada bussist ostmisel vastavalt kaks krooni ja üks kroon.
    Olukorda leevendaks õpilase kuupileti hinna tõstmine 40 kroonilt 80 kroonile ja pensionäridel 65 kroonilt 80 kroonini. Samuti soovib Pärnu ATP bussijänestejahi kulude katteks poolt laekuvatest trahvisummadest (praeguseks on laekunud trahve 706 881 krooni).
    Selline hinnatõus ei aitaks Pärnu ATPd kasumisse, kuid kataks kulud. Mullu ja tunamullu olid Pärnu linnaliinid kahjumis, vaid 2001. aastal teeniti veidi üle saja tuhande krooni kasumit.
    Pärnu 44 000 elanikust umbes 20 000 kasutab erinevaid bussisõidusoodustusi, mis näitab ilmekalt, et soodustuste poliitika on tasakaalust väljas.
    Pärnu ATP näeks meelsasti, et ühistranspordi probleemide lahendamiseks koguneks Pärnu linnavolikogu erakorralisele istungile, kuid linnavalitsuse arvates on aega küll ja bussipargi muret võib arutada ka volikogu novembrikuisel korralisel kokkusaamisel.
    Autor: Kalev Vilgats
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.