Tööaja paindlikkus sõltub ametikohast

Ketlin Priilinn 02. november 2004, 00:00

EMT avalike suhete juhi Kaja Pino sõnul saavad EMTs kontoritöötajad valida oma tööaja algust ja ka lõppu ühe tunni piires, tööpäeva algus on 7.30?8.30.

?Arusaadavatel põhjustel ei saa seda laiendada klienditeeninduse töötajatele, seal lihtsalt peab konkreetsel kellaajal kohal olema,? märgib Pino.

Pino ütleb, et neil on paindlikult lähenetud ka noorte emade tööajale: paindlik või osaline tööaeg, mitmetel töötajatel on ka kodus töötamise võimalused. ?Mina olen seda kasutanud paaril korral ? kui on vaja kodus torumeest, lapsele arsti vms oodata. Päris kodus töötamine minu arvates meie organisatsioonis efektiivne ei ole, sest iga tegevus on seotud väga paljude osapooltega ning olgu kommunikatsioonivahendid kui head tahes, sünergia tekib ikka inimestevahelises otsesuhtluses,? leiab Pino.

Pino väitel töötavad EMTs kodukontori ja sellega kaasneva paindliku tööajaga kõik piirkondlikud müügiesindajad.

Hansapanga meediasuhete juhi Kristiina Tambergi väitel ollakse nende ettevõttes teenindusasutuse spetsiifikast lähtudes klientidele kättesaadavad ikka kindlatel kellaaegadel. ?Selline korraldus seab raamid ka tööajale ? seda nii klienditeenindajate kui ka neid toetava back-office?i töötajate tööajale,? selgitab Tamberg.

Reval Hotel Olümpia personalijuht Tiiu Vilms ütleb, et neil on tööaeg küll väga paindlik. ?Meil on ju kasutusel lisaks täistööajale ka osaline tööaeg, kuna meil töötab väga palju noori, kes alles koolis õpivad,? selgitab Vilms. ?Graafikuid koostades tuleme alati vastu töötaja soovidele ja lepime tööajad nendega koos kokku, et nad saaksid korralikult koolis käia. Vahel tellitakse vabu päevi ka isiklikel põhjustel, kui mõni tähtis sündmus tulemas.?

Ideaalne tööaeg oleks küll kellast kellani, kuid samas peaks olema võimalik seoses tööülesannete täitmisega ringi liikuda, mitte aga kogu aeg ainult kontoris istuda. Vastasel juhul muutuks töö äärmiselt rutiinseks, seega võiks motivatsiooni mõttes olla vaheldust. Firmas, kus mina töötan, on süsteem selles suhtes üsna paindlik, et kui vaja, oled kontoris ja kui vaja, siis väljas. Iga päev on erinev ning vahel tuleb olla terve päev kliendi juures, vahel aga kontoris.

Töötan praegu küll kindla tavapärase graafiku alusel ehk siis esmaspäevast reedeni. Paindlik tööaeg motiveeriks aga igal juhul. Kõige parem variant oleks töötada nii, et kellaaeg mingeid piiranguid ei sea ? teed tööd just nii kaua, kuni see tehtud on. Et saaksid ise otsustada, millal, kus ja kui kaua tööd teha. Peamine oleks, et töö on tehtud. Ei usu, et selline süsteem mind kuidagi laisemaks muudaks, samas on kindlasti inimesi, kellele sobib just kindlaksmääratud tööaeg.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:47
Otsi:

Ava täpsem otsing