Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Libedasõidukoolitus linnatänaval keelustatakse

    Lõppastmekoolitus on kohustuslik igale juhile, kes soovib oma ?vahtralehe? igaveseks sahtlipõhja panna. Ometi läbib koolituse vaid 50% soovijatest. Praegu ei saa ARK kontrollida, kui paljud tegelikult ka libedasõitu teevad, kuid 1. jaanuaril jõustuv seadus keelab lõppastmekoolituse avatud tänaval. See peaks asjatundjate hinnangul muutma olukorra märksa läbipaistvamaks.
    Uue seaduse jõustumise ning talvesõitude algusaja vahele jääb kuu aega, mis teeb Männikule libedarada ehitava OÜ Autosõit juhatuse liikme Illimar Maasingu murelikuks. Mitte ainult seetõttu, et paljud õpilased pääsevad koolitusest, vaid ka selle pärast, et mitmed õpetajad, kellelt uus seadus erikoolitust nõuab, nihverdavad kohustusest kõrvale.
    Maasing ei ole kade, vaid muretseb liiklusohutuse pärast. Ta leiab, et talvekoolitusest kõrvalehiilimine on liikluse seisukohalt ohtlik. ?Libedasõitu tehakse kindla põhjusega. Meie juures on tavaline praktika, et tuleb kogenud autojuht või õpetaja ning teatab, et talle pole küll mitte midagi uut õpetada. Lahkudes avaldab ta juba head meelt, et koolitusest osa võttis, kuna sai palju uusi ning kasulikke teadmisi,? räägib Maasing. ?Isegi Marko Asmer ütles pärast libedakoolituse läbimist, et õppis palju uut juurde.?
    Teise murena mainib ta, et uue seaduse jõustumiseni jääva ühe kuu jooksul saab talvesõitu teha veel avatud tänaval, mis tähendab, et autoga sõites võib tavaliikleja ühel hetkel enda eest avastada külglibisemises õppesõiduauto, mille juhil pole õrna aimugi, kuidas olukorrast terve nahaga välja tulla.
    Üks põhjus, miks paljud on lõppastmekoolituse läbimise asemel lihtsalt allkirja eest maksnud või sõidu tänaval teinud, on libedaraja puudumine Tallinnas. Selle probleemi lahendamise on enda kanda võtnud OÜ Autosõit. Kuigi aastas lisandub 16 000?17 000 uut juhti ning ligi 1/3 neist Tallinna, on see OÜ-le Autosõit julge ettevõtmine. Neile kuuluv Tartu rada pole ennast veel ära tasunud ning töötab alarakendatult. Tallinna lähistele ehitatava raja kogumaksumuseks kujuneb ligi miljon eurot (15 mln krooni) ning see hakkab end ära tasuma alles 3?4 aasta pärast. Firmal aitavad praegu ots otsaga kokku tulla alarmsõidukikoolitused, tänu millele on ka libedaraja hind taskukohasem. Võiks arvata, et suurte investeeringute katmise tarbeks tõstetakse uue raja kasutamise hinda, kuid Maasingu sõnul ei ole plaanis seda teha. ?Me tahame propageerida libedaraja kasutamist ning eeliseid. Hinna tõstmine sellele kaasa ei aitaks,? põhjendab ta.
    Rada hakkaks end kiiremini ära tasuma, kui talvekoolitus lisataks algkoolitusele. Kuna nii tehes suureneks ka liiklusohutus, on see teema arutluse all olnud juba pikemat aega. Kitsaskohaks on just see, et talvel õppivatele juhtidele räägitakse põhinipid juba ära, kuid suveõpilased jõuavad enne kohustusliku ooteperioodi ? 11 kuud ? möödumist ilma õpetuseta talvistel teedel seigelda. Soomes on alg- ja lõppkoolitus juba liidetud ning osaliselt tänu sellele on ka liiklusõnnetuste arv vähenenud.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium põhjendab kahe koolituse lahus hoidmist libedaradade vähesusega, väites, et talv jõuab millalgi kätte niikuinii ja nii saab ka suvel algkoolituse läbinu libedal sõitmise oskused kätte. Kuid selgusetuks jääb, mida suveõpilased 11 kuu sisse jääva talve jooksul tegema peaksid. Lõppastmekoolitusest on juba ära võetud pimedasõit, kuid selle astme täielikku ärakaotamist Maasing ei poolda, sest topeltkoolitus võimaldaks oskusi süvendada ning kogemusi vahetada. ?Autojuhtimine kipub mitte sõites kiiresti ununema. Seega, isegi kui osa talvekoolitusest oleks lisatud algkoolitusele, tuleks õpilased aasta pärast uuesti ette võtta ning kõik üle rääkida- näidata.?
    Algkoolituse ning libedasõidu ühendamise vajalikkust näeb ka Haapsalu autokooli Klimberg omanik Koit Klimberg, kellele on piisav põhjus kahe asja kokku panemiseks asjaolu, et kui seda ei tehta, ei pruugi inimest aasta pärast autojuhiloa saamist enam elus olla. Raplas omanimelist autokooli omav Heino Remmel lisab, et talveõppuritelt lõppastmekoolituse nõudmine on ebaaus, sest algkoolituse käigus oleks võimalik ka libedaraja oskused omandada.
    Esialgu siiski kaht koolitust liita plaanis ei ole, kuid jaanuaris jõustuv seadus on loodetavasti avamänguks uutele suundadele liiklusohutuse kasvatamisel Eestis.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Nõrk tehnoloogiasektor surus USA turud taas langusele
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Luksuskortereid lubanud arendaja lõpetas pankrotis
Esmaspäeval kuulutas Harju maakohus välja skandaalse Teletorni Kodude pankroti. Vene rikkurile kuuluv ettevõte arendas Pirital luksuskinnisvara, kuid uhke plaan lõppes poolikute korterite ja suurte võlgadega.
Esmaspäeval kuulutas Harju maakohus välja skandaalse Teletorni Kodude pankroti. Vene rikkurile kuuluv ettevõte arendas Pirital luksuskinnisvara, kuid uhke plaan lõppes poolikute korterite ja suurte võlgadega.