Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ööpäevaringne autoabi muutub elementaaarseks

    Ühed esimesed, kes asusid pakkuma kõikidele uute autode ostjatele ööpäevaringset tasuta autoabipaketti, olid Nissan ja Mercedes-Benz. Nissani Pan Europe Service nimelise abipaketi näol on tegemist tootja korraldatud tasuta üleeuroopalise lisateenusega, mis laieneb kolmeaastase garantiiperioodi jooksul kõikidele Nissani ametlike edasimüüjate poolt müüdud uutele Nissani sõidukitele.
    Autoga hätta sattunud, saab Nissani kasutaja ööpäevaringselt tasuta tehnoabi. Kui autoga tekkinud probleemi ei õnnestu kohapeal lahendada, pukseeritakse auto lähimasse Nissani remonditöökotta. Kui autot ei ole võimalik sama päeva jooksul korda saada, pakub Nissan vastavalt vajadusele kas ühistransporti teekonna jätkamise ja hiljem autole järele tulemiseks, asendusautot või koguni majutust kolmetärnihotellis. Nissan Pan Europe Service?i teenuse kasutamiseks tuleb autojuhil vaid helistada autoga kaasas oleval kaardil toodud Nissani hädaabinumbril. Eesti piires on hädaabinumbrile helistamine tasuta. Samalaadset teenust hakkavad alates uuest aastast kaasa saama ka Toyota ostjad, abipaketi nimeks on Toyota Eurocare.
    Põhjalik pakett on välja töötatud ka Silberautol, mille kõik neli marki ? Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep ja Mitsubishi ? on abipaketiga kaetud. Ka Silberauto klient saab 24tunnist hädaabiteenust kõigis ELi liikmesriikides ja ühendusega assotsieerumislepingu sõlminud riikides. Teenus on tasuta kõigile autoriseeritud esindustest ostetud uute autode omanikele kogu garantii perioodi vältel. Mitsubishil on garantii kolm aastat, Chrysleril ja Jeepil kaks aastat ning Mercedes-Benzil kaks aastat.
    Erinevalt teistest automarkidest pakub Mercedes-Benz oma sõiduauto klientidele teel juhtuvate rikete korral MobiloLife programmi raames tasuta asendusautot või muid mobiilsusteenuseid (sh taksot) maksimaalselt kuni 30 aastat arvates sõiduki esmaregistreerimisest. See kehtib vaid juhtudel, kui autoomanik on oma sõidukit hooldanud üksnes autoriseeritud esinduses ja seda õigeaegselt ning kõikidele valmistajatehase nõuetele vastavalt.
    BMW on pakkunud oma Servicemobili teenust juba alates 1998. aaastast, algselt ka ööpäevaringselt, kuna aga õhtuseid ja öiseid väljakutseid oli haruharva, siis eraldi valvemehaaniku pidamisest loobuti. Aastatel 2000?2003 töötas mobiilne teenindus tööpäevadel kl 8?20. Kuid alates 1. jaanuarist 2004 pakub BMW taaas oma klientidele BMW Autoabi programmi. Kõikidele uue auto ostnud klientidele on see garantiiaja jooksul (kaks aastat) tasuta. Tööajal Tallinnas ja Harjumaa piirkonnas sõidab välja esinduse enda Service-mobiil, väljaspool tööaega ning Eesti teistes piirkondades (ka saartel) ning Lätis ja Leedus sõidab välja EAK Autoabi BMW koolitatud mehaanikuga.
    Korraliku autoabipaketi saavad veel kaasa näiteks Renault? ostjad. Renault Assistance?i nimeline pakett on tehase poolt, kõikidele autodele garantiiajal 24 tundi ööpäevas ja tasuta, üleeuroopaliselt. Samuti ei pea tee äärde jäämise pärast muretsema Viking Motorist Opeli ostnud inimesed, Peugeot, Volvo, Fordi, Jaguari ja Land Roveri omanikud.
    Enamik autofirmasid, kellel on pakkuda uue auto ostjale kaasa tasuta autoabipakett, on sõlminud koostööleppe Eesti Autoklubi uue omanikuga, osaühinguga Rosqvist. See oli sisuliselt ka ainus võimalus, sest teisi samaväärseid firmasid Eesti turul varem ei olnud ja nii mõnigi automüüja on rõhutanud tõsiasja, et pärast uue omaniku alla minekut on Autoklubi teenus tublisti paranenud.
    See on ka loomulik, sest tänavu ilmus turule igati arvestatav konkurent OÜ Roheline Laine. Praegu teenindab Roheline Laine Ühisliisingu tütarettevõtte Budget täisteenindusliisingu autoparki, kuid tasapisi on asunud sõlmima koostööleppeid ka automüüjatega. Konkreetsemad kokkulepped on saavutatud juba Veho Eestiga, võimalikeks koostööpartneriks peavad Rohelist Lainet ka näiteks Ascar Tallinn, Mariine Auto ja Helkama-Auto.
    OÜ Roheline Laine juhataja Arno Ilves tunnistas, et nende eesmärk on pakkuda kvaliteetset ja operatiivset klienditeenindust ja seda nii tehniliste rikete kõrvaldamisel kui ka just eeskätt kahjujuhtumite lahendamisel, mis tänapäeva autoomanikel on märksa sagedasemaks probleemiks. ?Kui palju uue autoga garantiiajali kka juhtuda saab. Küll aga võib iga hetk juhtuda liiklusõnnetus, kus on tarvis asjatundlikku abi probleemide lahendamiseks,? lausus Ilves.
    Sama meelt on Helkama-Auto ?koda müügijuht Lauri Sepp, kelle sõnul said ?koda omanikud varem kaasa Autoklubi kaardi, kuid praegu seda teenust enam tasuta ei pakuta. ?Praegu kaalume koostöövõimalust Rohelise Lainega, kuna pakutavate teenuste ring on oluliselt laienenud, lisandunud on kindlustusjuhtumitega seotud abi. Plaan on ikkagi hakata uuesti kõikide autodega kaarte kaasa andma,? lausus Sepp.
    Juhtus selline lugu, et 2002. aasta juunis ühel hilisel õhtul ? täpsemalt kella kahe ajal öösel ? läksin autoga Kakumäe randa ja sõitsin veepiirile liiga lähedale. Umbes 15 minuti pärast tuli kohalik rannavalvur ja palus mul lahkuda, kuid tagasi sõita enam ei olnudki nii kerge. Liiv oli pehme ja rattad kaevusid liiva sisse. Üritasime turvamehega tund aega oma jõudude ja kohalike abivahenditega autot välja kaevata, kuid asi läks järjest lootusetumaks. Siis mingil hetkel otsustasingi, et proovin helistada Chrysleri hädaabinumbril ja vaatan, kas see teenus toimib. Minu üllatuseks võetigi kõne vastu, kuulati mure ära ja küsiti, kus ma asun. Umbes kolmveerand tunni pärast oligi puksiir vintsiga kohal ning auto tõmmati välja. Pärast võeti ainult allkiri ja sooviti head reisi.
    Kord jäi mu Almera tee ääres lihtsalt seisma ja enam käima ei läinud. Asusin siis juba mööda tuttavaid helistama, kes tuleks meid koju pukseerima. Siis tuli meelde, et autot ostes sain kaasa ühe kaardi, kus oli mingi telefoninumber. Mõtlesin, et proovin ja vaatan, mis juhtub. Juhtus see, et poole tunni pärast oli puksiir kohal, auto viidi esindusse ja meid toimetati koju. Ja me polnud veel õieti koduuksest sissegi saanud, kui juba helistati ja öeldi, et teie auto on korras, võite järgi tulla. Kusjuures see kõik toimus nädalavahetusel. Olin tõtt öelda siiralt imestunud, et kas tõesti tänapäeval need asjad nõnda käivadki.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Leedu suurettevõtted odavnesid suure käibega
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Eesti kaotas elektriühenduse Soomega
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.