Kolmapäev 1. märts 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uus reklaamiseadus jõudis vahefini?isse

04. november 2004, 17:22

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis uut reklaamiseadust ettevalmistav töögrupp vaatas kolmapäeval läbi seaduseelnõu esialgse versiooni.

Ministeeriumi teatel otsustas töögrupp jätkata vaidlusaluste punktide arutamist.

Ettevalmistamisel oleva reklaamiseaduse eelnõuga ei ole ministeeriumil kavas muuta alkoholi- ja tubakareklaami puudutavaid sätteid ning selleteemaline võimalik arutelu jäetakse valitsuse ja riigikogu pädevusse.

Täna on veel lahtine, kas uus reklaamiseadus hakkab reguleerima ka poliitilist reklaami. Poliitilise reklaami võrdsustamine kommertsreklaamiga tekitab rida küsimusi, mis on eelkõige seotud järelevalve teostamisega. Nii peaks tarbijakaitseamet hakkama kontrollima näiteks poliitreklaamide sisu paikapidavust ning andma hinnanguid kas ühe partei reklaam ei halvusta teist erakonda.

Täpsustamist vajavate teemadena jäid töögrupi kohtumisel üles veel lastele suunatud reklaami rangem regulatsioon, laste kasutamine reklaamis, aga ka hasartmängu ja loterii reklaami ning välireklaami puudutavad punktid.

Väljatöötamisel oleva seaduseelnõu puhul koondatakse praktiliselt kogu reklaamialane regulatsioon ühte seadusesse, mis peaks hõlbustama nii reklaami tellijate, teostajate, avalikustajate kui ka järelevalveasutuste tööd.

Täna reklaamivaldkonda reguleerivad seadused on põhjustanud mitmeid rahulolematuid avaldusi ning reklaami järelvalvega seotud valupunktidele on osundanud ka tarbijakaitseamet. Näiteks on tubakafirmad libisenud tarbijateabe edastamisest üle reklaamisegustele müügiedenduskampaaniatele ning alkoholi- ja hasartmängufirmade sponsorlus kajastub meedias hägustunud piiriga sponsorluse ja reklaami vahel.

Euroopa Liidus on ettevalmistamisel müügiedenduse ja ebaausate kaubandustavade määrused, mistõttu arvestatakse uue reklaamiseaduse ettevalmistamisel ka selles valdkonnas toimuvaid arenguid.

Uudsena on eelnõusse kavas sisse tuua sooliselt diskrimineerivat reklaami reguleerivad sätted.

Reklaamiseaduse eelnõu ettevalmistavasse töögruppi kuuluvad ministeeriumite, järelevalveametite, suuremate kohalike omavalitsuste, reklaamivaldkonnaga seotud erialaliitude ning ringhäälingu nõukogu esindajad.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing