Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kavandatav maamaksu tõus mõjutab kõige rohkem Tallinna

    Praegu arutlusel olev maamaksu seaduse eelnõu näeb ette, et maamaksu miinimummäär tõstetaks 0,1 protsendilt 1 protsendile, suurim võimalik määr jääks endiselt 2,5 protsendile.
    Hetkel on Eestis 26 valda, kus maksumäär jääb alla 1 protsendi, seetõttu mõjutaks määra tõus umbes kümnendiku Eesti valdadest. Eriti tugevalt mõjutab maamaksu tõus Tallinna, kus praegu tuleb maksta 0,6protsendist määra. Seaduse vastuvõtmine tähendaks 2/3 suurust maamaksu tõusu tallinlastele.
    ?Antud süsteemis on see üldise määra tõstmine enam-vähem Tallinna probleem,? sõnas rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro.
    Rahandusministeerium põhjendas väljakäidud ideed sellega, et maamaks peaks peegeldama võimalikult otseselt maa turuhinda. Kuna maamaks on sisuliselt omandimaks, siis peaks maksma rohkem see, kelle maa hind on suurem.
    ?Kui alumine piir on nii madal, siis seal, kus maa hind on kõrgem, paned madaldatud määra, ja siis ei sõltu maamaks enam maa hinnast,? lisas Oro. Tema sõnul on hetkel olukord selline, et mida kaugemale minna Tallinnast, seda kõrgemale läheb maamaksu määr, sest madalamaks läheb maa hind. Mitmes kohas on määr ka maksimaalsel tasemel ehk 2,5 protsenti ning neid kohti, kus see on üle kahe, on väga palju.
    Mitmes omavalitsuses on pärast eelmist maa korralist hindamist maamaksumäära alandatud ja nii maksavad inimesed juba pea kümnendat aastat sama suurt maksu, kuigi nende maa väärtus on selle aja jooksul tunduvalt kasvanud.
    Rahandusministeeriumi üldine seisukoht on, et igasuguseid maksuerisusi peaks olema võimalikult vähe. Ka maamaksuga seoses on öeldud välja seisukoht, et ideaalne oleks üks üleriigiline maksumäär.
    Tallinna jaoks tähendaks maamaksumäära tõus aastas ligi 80 miljonit krooni lisatulu, praegu laekub maamaksust umbes 120 miljonit krooni aastas. Samas võiks linn juba praegu soovi korral maamaksu, mille määra kinnitab igal aastal kohalik omavalitsus, tõsta kuni 2,5 protsendini.
    Arco Investeeringud elas üle üheksakordse maamaksu hinnatõusu nende arendatavas Veskimöldre rajoonis, kuna kohalik omavalitsus hindas maa ümber. ?Eelmisel aastal tõusis Veskimöldres maamaks üheksa korda,? kinnitas Arco Investeeringute juhatuse esimees Veiko Pedosk. Tema sõnul ollakse sellise omavalitsuse dikteeritud hinnatõusu vastu kaitsetud.
    Tallinna maa-ameti juhataja Ahto Eesmäe sõnul Tallinna praeguse linnavalitsuse koalitsioonileppes mingit punkti maamaksu kohta ei ole. ?Eelmises koalitsioonileppes oli kirjas, et säilitatakse see vähemalt elamumaa osas,? lisas ta.
    Rahandusministeeriumis valminud maamaksuseaduse eelnõu peaks hakkama kehtima 2006. aastast.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.