Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müstiliselt kallis Siriuse aktsia

    Kui teile tutvustatakse firmat, mille viimase 12 kuu kahjum ulatub 47 miljoni dollari suuruse käibe juures 598 miljoni dollarini ja ettevõtte turuväärtus on 4,86 miljardit dollarit, siis ilmselt arvaksite, et tegu on trükiveaga. Tegelikult pole eksitud miljoni ja miljardi kirjutamisega, jutt käib USA satelliitraadioteenuse pakkujast.
    Sirius Satellite Radio pakub kuulamiseks üle 120 kanali, mida on võimalik kuulata satelliitraadio vahendusel. Võrreldes tavalise raadioga on eeliseks reklaamivabad muusikakanalid ja võimalus kuulata oma lemmikraadiot üle kogu riigi. Peale selle saab kuulata mitmete spordivõistluste otseülekandeid, uudiseid, meelelahutussaateid ja palju muud. Sirius küsib teenuse eest 12,95 dollarit kuus.
    Käesoleva aasta 18. oktoobril ületas Siriuse klientide arv 700 000 piiri. Aasta lõpuks peaks firma prognoosi kohaselt olema satelliitraadio kuulajaid miljon. Eeldades ootuse täitumist, maksab investor iga kliendi eest 4860 dollarit. Üks klient maksab teenuse eest aga 12,95 dollarit, seega läheks üle 30 aasta, enne kui firma raha tagasi saaks. Tegelikult pole pilt siiski nii sünge, sest klientide arv peaks kiiresti kasvama.
    Kõrge aktsia hind soosib firma ellujäämist, kuna raha kaasamine börsilt pole suur probleem. Küll tekiksid raskused, kui firma aktsia oleks ebasoosingus. Kolmanda kvartali lõpus oli Siriusel üle 500 miljoni dollari vaba raha, mida firma põletab küll üsna kiiresti, kuid rahavoo tugevdamiseks on emiteeritud uusi aktsiaid. Samas tähendab see seda, et seniste aktsionäride osalus ettevõttes väheneb.
    Investorite seisukohad aktsia suhtes on erinevad. Paljud on aktsia hinna langusele mänginud ehk väärtpaberit lühikeseks müünud. Suur lühikeste positsioonide hulk teeb aktsia hinna langusele panustamise ohtlikuks. Teatavasti on lühikese positsiooni katmine ostutehing, kohati tuleb aga ette olukordi, kus kiire hinnatõusu puhul tuleb aktsiaid osta iga hinnaga. Suur lühikeste positsioonide hulk võimendab hinnarallit, sest kahjumi vältimiseks hakatakse üksteise võidu aktsiaid tagasi ostma. Samuti võib aktsia olla ülehinnatud aastaid, mistõttu ei pruugi langust tulla niipea.
    Siriuse tulevik sõltub suurel määral autotootjatest. Viimased on satelliitraadiote suhtes positiivselt meelestatud, sest uuringud on näidanud, et raadio paigaldamine suurendab autode müüki. Sirius on sõlminud lepingud mitmete autotootjatega, kes paigaldavad uutele mudelitele satelliitraadio. Tuntumad on DaimlerChrysler, Ford ja BMW. Käesoleva aasta lõpuks peaks Siriuse raadioga olema varustatud 80 automudelit. Firma edu nähakse eelkõige autoraadiote müügis. Peamine erinevus võrreldes tavalise raadioga on parem kvaliteet ja lai muusikakanalite valik. Osa investoreid leiab ka, et on vaid aja küsimus, millal satelliitraadio tõrjub tavaraadio täielikult turult välja.
    Kuigi tegemist on perspektiivika äriga, hinnatakse aktsiat väga kõrgelt, mis ei luba ühtegi altminekut. Tõenäosus, et Siriusest saab uus Microsoft, on siiski väga väike. Sarnastest ettevõtetest saadab edu vaid üksikuid. Näiteid ei pea kaugelt otsima. 2000. aastal tegid internetiaktsiate hinnad läbi meeletu tõusu. Klassikalised aktsiate suhtarvud enam ei kehtinud ja hinnataseme põhjendamiseks otsiti uusi näitajaid. Praegu võib neid aktsiaid näha kordades madalamal hinnatasemel või pole neist enam üldse midagi kuulda. Lähemas tulevikus pole näha, et Sirius jõuaks kasumisse, olulisemate suhtarvude poolest on aktsia müstiliselt kallis. Roosilised tulevikuprognoosid teevad kahtlemata ettevaatlikuks. Aeg-ajalt satuvad investorid mõne aktsia või sektori suhtes eufooriasse, kuid tavaliselt on see üsna kurvalt lõppenud.
    XM Satellite Radio on Siriuse suur konkurent, kes alustas teenuse pakkumist varem ja on seetõttu saanud edumaa.
    Kolmanda kvartali lõpus oli XMil 2,5 miljonit klienti. Firma turuväärtus on ligi 7 miljardit dollarit. Seega maksab investor ühe kliendi eest 2800 dollarit. Number on küll suur, kuid siiski väiksem kui Siriusel.
    Analüütikute sõnul peaks Sirius suutma aga turuosa võita. Kuigi firmade vahel on üsna terav konkurents, ei tohiks uusi tegijaid turule tulla, sest ala vajab väga suurt investeeringut.
    Mõlemad firmad peaksid käesoleva ja järgneva aasta lõpetama suure kahjumiga. Kasumisse jõudmist pole lähiajal näha. Sarnaselt Siriuse aktsiaga on ka XMi väärtpaberit tugevalt lühikeseks müüdud. Hoolimata firma püsivast kahjumist on langusele panustamine paljudele lõppenud üsna valusalt. Aktsia hind on viimase kahe aastaga tõusnud ligi 10 korda.
    XMi omanike seas on mitmed autotootjad, nende seas General Motors. See on kahtlemata positiivne ja peaks tagama tiheda koostöö autotootjatega. Satelliitraadio kuulajate arv peaks kasvama tänu autojuhtidele, kes on selle teenuse peamise kasutajad.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.