Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nokia kavandab kokkuhoidu teadustöölt
Nende kulude osakaal väheneb aastaks 2006 käibest 9?10 protsendile selle aasta 13 protsendilt, teatas Nokia juhtkond läinud nädalal investoritele oma plaane tutvustades. Samas tahab Nokia suuremat rõhku panna headele kliendisuhetele ning reklaamile.
?Tööstusharu dünaamika muutumine on sundinud Nokiat muutma oma mõtteviisi, tootevalikut, tehnoloogia arendamist ja suhtumist koostöösse klientidega,? ütles Nokia juht Jorma Ollila.
?Otsus on üllatav,? kommenteeris Soome uurimisinstituudi Etla teadur Pekka Ylä-Anttila nädalavahetusel ajalehes Helsingin Sanomat. ?Veel üsna hiljuti suurendati tootearendust ja nüüd selline kannapööre,? ütles ta. Uurimistöö on seda olulisem, et mobiiltelefonide ala on jõudmas neljandasse tehnoloogiapõlvkonda.
Nokia juhtkonna sõnul pole tegu niivõrd kärpimise kui eesmärgiga tõsta efektiivsust ning tuua uued tooted turule kaks korda kiiremini. Tänavu kulutab Nokia teadus- ja arendustööle 3,7 miljardit eurot. Mingeid koondamisplaane Nokia teadus- ja arendusala 20 000 töötaja hulgas, kellest üle 12 300 töötab Soomes, ei ole.
Viimased numbrid näitavad, et Nokia on aasta algul kaotatud turgu tagasi võitnud. Toona andsid augud Nokia tooteportfellis eelise Motorolale ja Samsungile. Kolmandas kvartalis kasvas Nokia turuosa nii tänu uutele mudelitele kui ka jõulistele hinnakärbetele 31,3%-le teise kvartali 29,6 protsendilt. Kolmandas kvartalis alanes Nokia telefoni hind keskmiselt 15%, 105 eurole, hindab JP Morgan Chase & Co.
Nokia marginaalid on langenud 2001. aasta tasemele, eeloleval kolmel aastal on eesmärk hoida telefonide kasumimarginaal 17?18% tasemel.
Kindel plaan on kasvada turust kiiremini. Et telefonide alal on suurim kasv kaameratelefonide ja internetiühendusega telefonide osas, on tuleval aastal turule jõudvast 40 Nokia uuest mudelist 20 kaameraga.
Muutunud on ka Nokia suhtumine klientidesse. Kui varem tahtis Nokia kõik ise otsustada, mistõttu operaatorid hakkasid koostööd tegema teiste tootjatega, siis nüüd on Nokia paindlikum. Ligi neljandik Nokia telefone on tuleval aastal disainitud operaatorite soove arvestades, teatas firma.
2005. a prognoosib Nokia mobiilituru 10% kasvu. Tänavu müüakse Nokia hinnangul ca 630 miljonit telefoni.