Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Severstaltrans muutub Eesti kütuse- ja transiidiäri valitsejaks

    Severstaltransi grupi peadirektori Konstantin Nikolajevi sõnul võimaldab E.O.S.-i enamusaktsiate omandamine viia Severstaltransi logistikateenused läbi Eesti atraktiivsele Euroopa Liidu turule ning luua Venemaa kütusetootjatele optimaalsed ekspordikanalid.
    Ehkki kohalike kütuse- ja transiidiettevõtete juhid ei soovinud Severstaltransi jõulist tungi Eestisse kuigivõrd kommenteerida, tähendab E.O.S.-i ost ikkagi seda, et Venemaa transiidihiiust kujuneb peatselt siinse kütuse- ja transiidituru valitseja. Äripäeva hinnangul võib ostule järgneda kaubavoogude ümberjagamine ning transiidifirmade järjest ägenev võitlus turuosa pärast.
    ?Ost näitab, et Vene kapital on valmis siin oma kanda kinnitama,? püüdis Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo neutraalseks jääda. ?Loodan, et see avaldab positiivset mõju.?
    E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer, kes jätkab tegevust ettevõtte eesotsas ka pärast aktsiamüüki, ütles lepingut kommenteerides: ?On ilmselge, et Venemaa naftatööstus konsolideerub ja allesjäänud üksikud suured võtmetegijad otsivad endale koostööpartnereid, kes pakuvad usaldusväärseid ja optimaalseid multimodaalseid transpordiskeeme. Omanikuvahetuse läbi vastab E.O.S. igati sellistele kriteeriumidele.?
    Severstaltransi soovi vastu haarata Eesti transiidiäris järjest suurem turuosa on teistel Muuga sadama suurtegijatel ? eeskätt Pakterminalil ja Eurodekil ? raske võidelda. Valmib ju Severstaltransi investeeringu toel selle aasta lõpuks 240 000 kuupmeetrit mahuteid, seda lisaks E.O.S.i ja viimase tütarfirma Turmoil mahutipargile. Severstaltransile kuulub ka 70% raudteefirmast Spacecom, mis sai tänavu Eesti Raudtee infrastruktuuri kasutamise õiguse, Spacecomil on analoogne õigus ka Läti, Leedu ja Valgevene raudteel. Pealegi on Spacecom investeerinud nüüd juba ligi miljard krooni tsisternvagunite ja ka oma vedurite ostuks.
    Oma osaluse vormistamiseks ASis E.O.S. peab Severstaltrans saama konkurentsiameti nõusoleku. Nn koondumisteate esitas ametile läbi Küprose varifirma Severstaltransile kuuluv OÜ Intercross Investments.
    Severstaltransi emafirmale Severstal kuulub kokku 120 ettevõtet, kus töötab ligi 150 000 inimest. Severstali juht Aleksei Morda?ov on üks Venemaa rikkamaid inimesi, talle kuulub vahefirma kaudu üle 10 protsendi Severstali aktsiatest. Severstali suuromanikuks on enam kui 66 protsendiga Briti Neitsisaartel registreeritud Rosea Invest Ltd.
    Severstal tegutseb metallurgia, toorme, auto- ja masinatööstuse, transpordi ja muudes valdkondades. Nii kuuluvad talle kaevandused ning toormetehased Karjalas, Murmanski ja Kemerovo oblastis, Uljanovski autotehas ja Volga mootoritehas. Kogu grupi käive küünib ligi 40 miljardi kroonini aastas, viimasel ajal on suunatud investeeringuteks ligi 7 miljardit krooni aastas.
    Severstaltrans on Venemaa suuremaid transpordifirmasid, mille veosemaht on üle 50 mln tonni aastas. Ettevõtte huviorbiidis on Peterburi, Murmanski, Taganrogi, Tuapse, Astrahani ja nüüd ka Muuga sadam.
    Koos emafirmaga asutas Severstaltrans Peterburis stividorfirma Neva Metal, mis on spetsialiseerunud metallitoodangu ekspordile. Samuti on firma Kolõmas paikneva vedureid ja diiselmootoreid tootva tehase aktsionär.
    Nagu ülalolevast kronoloogiast ilmne, vahetas E.O.S. 2002. aasta kevadel juba korra omanikku. Tehingu hind oli aukartustäratav 1,42 miljardit krooni. Sisuliselt käis tehing kahe Kaimanisaartel registreeritud firma, Coastal Baltica Holding Company ja Estonia Holding Ltd vahel, kusjuures kummagi ettevõtte omanike volitatud isikud on ühed ja samad inimesed. Nendeks on Jack C. Pester, Josephine E.A.; M. Sivirsky ning Steven A. Jacob van der Zwan (viimast on vahel asendanud ka Jacob van der Zwan).
    See on märk sellest, et sisuliselt oli aktsiamüügi puhul tegu iseendaga sooritatud tehinguga ehk teisisõnu viidi näilise müügiga firmast välja enam kui miljard krooni. Äripäeval puuduvad andmed, kas tehingu pealt midagi ka Eesti maksuameti arvele laekus.
    Vana E.O.S-i eksomaniku Coastal Baltica aktsiad jagunesid Coastal Corporation of Houston ning Baltica Finance N.V. vahel, mis on registreeritud vastavalt USA ja Hollandi maksuvabas piirkonnas. Uue E.O.S-i senise omanikfirma Estonian Holdingu enamusosanikuks on seesama Baltica Finance, mis nüüd loovutas oma osa Severstaltransile. Ka tänane uus omanik kasutas osaluse omandamiseks varifirmat, Küprosel registreeritud äriühingut Intercross Investments Ltd.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.