Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üürikomisjoni poole pöörduvad aina sagedamini üürileandjad
Üürikomisjoni esimehe Heli Hellamaa sõnul on üürikomisjoni hakanud enam kui pooleaastase tegutsemise järjel üha rohkem usaldama ka üürileandjad. ?Alguses pöördusid meile sagedamini just üürnikud,? nentis Hellamaa. ?Omanikele tundus ilmselt, et tegu on jututoaga, mis pole objektiivne, nüüd on aga suhtumine tunduvalt muutunud.?
Hellamaa sõnul on üürikomisjoni pöördujatele tihti saanud komistuskiviks juriidiliste teadmiste vähesus.
?Paljud tulevad üürikomisjoni teadmata, et meie saa anda kummalegi poolele õigusabi, kuna üürikomisjon peab olema võimalike üürivaidluste poolte suhtes erapooletu,? lisas Hellamaa, ?seetõttu suuname inimesed sageli vajadusel kohtadesse, kus nad võivad saada enne meile avalduse esitamist kas siis odavat või tasuta õigusabi.?
Hellamaa sõnul on komisjoni seni jõustunud otsustest umbes pooled üürnike ja pooled üürileandjate kasuks. ?Üürileandjad pöörduvad komisjoni enamasti seetõttu, et nad soovivad pärast üürilepingu lõppemist oma eluruumi enda kasutusse tagasi saada,? selgitas Hellamaa. Seni laekunud 153 avaldusest on üürnikud esitanud 69. Suurt osa komisjoni saabunud avaldusest ei võetagi menetlusse, sest avaldaja kas loobub hiljem avaldusest või ei kõrvalda ta avalduses esitatud mitmeid puudusi.
Autor: ÄP