Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rimi internetireklaam tõi Leo Expressile Hõbetrummi
Sloveenias 3.?8. oktoobrini 11. korda toimunud reklaamifestivalist võttis osa 2079 tööd 31st riigist.
Leo Expressi Rimi Hüpermarketile tehtud töö võitis hõbeda loomingulise meediakasutuse kategoorias. Kampaania looja hinnangul hindas ?ürii leidlikkust, kuidas panna üks tavaline bussipeatuse välipind uutmoodi elama: inimesed said bussipeatuste seintelt noppida tasuta tualettpaberit, aktsiooni filmiti piilukaameraga ja see klipp levis internetis.
?Just sellised kiiksuga kampaaniad, näitavad üha paremat tulemuslikkust, mõjuvad tarbijale meelelahutuslikult ning võimaldavad kasutada eelarvet maksimaalse efektiivsusega,? märkis Leo Expressi loovjuht Igor Baturin.
Tegemist on ühe suurema rahvusvahelise tunnustusega Eestist pärit agentuurile. Varem on Eesti agentuuridest ainsana saanud hõbedased trummipulgad Adell-Reklaam OÜ Saatchi & Saatchi 1997. aastal.
Leo Expressi loovjuhi Igor Baturini sõnul võiks konkurssi võrrelda filmimaailmast tuntud Karlovy Vary festivaliga T?ehhis. ?See on tähtsaim sündmus Kesk- ja Ida-Euroopa reklaamimaastikul, eriti pidades silmas seda, et just sellest aastast on tegu A-kategooria festivaliga ka globaalses mastaabis, kuna see kuulub Gunn Reporti arvestusse,? ütles Baturin.
1999. aastal alguse saanud Gunn Report mõõdab reklaamiagentuuride loovust üle kogu maailma, andes tähtsamatelt festivalidelt saadud punktide põhjal välja aasta agentuuri tiitlit.
Tööde hindamisel arvestas ?ürii eeskätt kolme kvaliteedikriteeriumi: uudne strateegia, värske idee ja erakordne teostus. ?Kui vaadata konkursi absoluutsete võitjate esikolmikut, siis on seal kõik Leo Burnetti ketti kuuluvad agentuurid. Eeskujud on meil endal ketist võtta, kusjuures mitte üle ookeani, vaid siitsamast Euroopa osast,? kommenteeris Baturin tulemusi.
Leo Express ongi ennast viimase aastaga ümber mõtestamas algse otseturundusagentuurist kavala või nutika reklaami agentuuriks (ehk inglise keeles: smart marketing agency), mis otsib igas kampaanias uusi üllatavaid lahendusi.
Sama töö on esitatud ka reklaamimaailma tippfestivalile Epica.
Selle konkursi keskmine tase on võrdne Eesti kõrgema tasemega. Kui vaadata, kui palju võitsid Kuldtrummil auhindu Ungari, T?ehhi, Rumeenia ja Bulgaaria, siis kommentaarid on siin liigsed.
Eesti probleem on keskpärases reklaamide tasemes: väga kriitiliselt öeldes kasutatakse kahte kirja ja art director?i töö on nõrk. Meil on palju õppida kui ka lihtsalt suurema tööga kogemusi omandada.
Väljapääs on heade tegijate impordis. Meie reklaamimaastik lihtsalt pole nii õpetlik. Aasta Londonis niisama ringi käies arendab inimest oluliselt rohkem kui sama Tallinnas. See vähene hea, mis meil tehakse, võib lihtsalt märkamata jääda.
Tore, et see võit tuli. Olen käinud sel konkursil kolm aastat ? üldine tase oli varasematel aastatel nõrk, sel aastal oluliselt tugevam.
Auhinna saanud töö oli hea, eriline ? sai tähelepanu. See tihtipeale määrabki, kes saab auhinna ja kes mitte. Eesti üldine tase on aga paraku, nagu ta on. Meie agentuurid on väiksed, nagu ka eelarved. Ehk oleks pilt teistsugune, kui konkurssidel osaletaks julgemini, tihtipeale aga oma mättast kaugemale ei taheta näha.
Autor: Tiina Kass