Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tudengid pakuvad uudset e-broneerimist
Kord tuli neljal tudengil ootamatu idee minna mängima bowling?ut. Et parasjagu istuti autos, küünitati kiiresti mobiiltelefonide järele ning helistati infotelefonile, saamaks teada keeglisaalide numbreid. Sealt edasi hakati juba saale läbi kõlistama, saamaks teada, kus on vabu radu ning siis seal omakorda aeg kinni panna.
?See oli õudselt tüütu,? räägib OÜ Omegaline juhatuse liige Priit Kallas. ?Siis me mõtlesime, et oleks jube mugav, kui saaks helistada koju ja paluda vaadata, kas on mingit vaba aega ja see mulle kirja panna.?
Idee sünnist kuni portaali avamiseni kuu aega tagasi läks kõvasti üle poole aasta, kuid tänaseks on
www.bronn.ee töös ning võimaldab kasutajaks registreerunuil ka keset ööd autopesulasse sobiv aeg kinni panna.
Kui palju programmi ja portaali töölepanek investeeringuid nõudis, seda juhatuse liikmed Priit Kallas ja Kaidi Laur öelda ei taha. Avaldavad vaid, et peamiselt on firmasse investeeritud oma tasuta töötunde ja magamata öid, osa raha saadi Sampo Pangast ning osaga toetas Kaidi isa Urmas Laur, kes on ettevõtte omanik.
?Idee oli huvitav,? põhjendab Urmas Laur, miks ta otsustas tütre ettevõtmisest rahaliselt toetada. ?Minu jaoks jäi küsimus üles, et miks ei ole seda kusagil mujal varem tehtud. Täna oleme enam-vähem selgusele jõudmas, miks ei ole ? teenindusettevõtetes nõuab see teatud organiseeritust.?
?See, mis toimub Eesti teeninduses on suhteliselt kohutav,? nõustub isaga Kaidi Laur ning räägib kahasse Kallasega näite, kus Tallinna vanalinnas töötavas hostelite ketis kasutati broneerimiseks kolme eri märkmikku, kuhu esiteks kirjutati broneering hariliku pliiatsiga. Pärast seda, kui klient oli raha ära maksnud, kirjutati tekst pastakaga üle. ?Ja see on veel üsna hea näide sellest, mis toimub.?
Suve hakul hakkas broneerimisprogrammi majasiseselt testima AS Klaasiteenindus ning tänaseks on ettevõtte juhi Väiko Dorbeki sõnul tööde efektiivsus kasvanud ligi viiendiku võrra. Bronn.ee kodulehelt siiski endale klaasiteenindusse aega kirja panna ei saa, tegemist on liialt spetsiifilise valdkonnaga, kuigi mõte ise on perspektiivikas.
?Eesti Vabariik on väga internetiseerunud,? on Dorbek optimistlik. ?Selline programm aitab aega paremini planeerida ja läbi selle ju tõuseb klientide arv, ma arvan isegi, et plahvatuslikult.?
Tegijate eneste sõnul võib tõenäoliselt olla tegemist järjekordse Eesti Nokiaga, sest sarnast veebipõhist süsteemi nad mujalt leidnud ei ole. Hotelle on küll võimalik internetis broneerida, ent OÜ Omegaline tegijate sõnul ei saa neid süsteeme bronn.ee-ga eriti võrrelda.