Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uuring: Säästumarket pole enam Tallinnas tarbija esimene eelistus
Ariko Marketingi viimatise uuringu põhjal selgus, et kui detsembris 2003 oli tegu kolme suhteliselt selge liidriga ? Säästumarket, Prisma ja Citymarket, siis tänavu septembriks on Säästumarket oma ülekaalu kaotanud ning kujunenud pingerida juhib Prisma. Viimasele lisaks parandas küsitluses oma kohta Selver, pildile jõudsid seekord ka Rimi ja T-Market. Positsiooni kaotasid veel Citymarket, Konsum ja Maksimarket.
Säästumarketi silmatorkav langus võrreldes eelmise küsitluse tulemusega (-17%) põhineb Ariko Marketingi tegevjuhi Kalev Petti hinnangul peamiselt tugevneval konkurentsil ? turule on tulnud T-Market ning ülejäänud suured ketid on oma hinnapoliitika suunanud odavuse poole.
Säästumarketi ja Citymarketi keti omaniku, Kesko Food ASi tegevjuhi Raimo Ilveskero sõnul pole ta selle uuringu tulemusi näinud. Samas küsides tarbijalt ainult ostukoha järele ei ilmne sugugi ostumahud, märkis ta. ?Me oleme huvitatud sellest, milline on kauba läbimüük ja sellest lähtudes oleme praeguste arengutega küllaltki rahul.? Ilveskero lausus, et Säästumarketi kett on püsinud laienemata pikemat aega. Samal ajal on konkurendid avanud viimasel aastal uusi poode ja keskuseid ? seega on osa kliente suundunud sinna, kuid võrreldavad andmed nende edukuse kohta selguvad alles hiljem.
Prisma keti omaniku SOK Balti piirkonna juhi Arttu Laine hinnangul ilmestab uuringu tulemus turu arengut. ?Selge see, et Säästumarket oli kohal õigel ajal ning ta positsioon oli ülekaalus ? seda nii tarnijate kui ka klientide puhul,? tõdes ta. ?Nüüd on Säästumarketi mõju tulnud tagasi reaalsele tasemele.? Laine lisas, et ostujõu tugevnedes võidavad need poekontseptsioonid, mis jäävad odavpoodide klassist ülespoole.
Küsitluse näidatud Citymarketi ?kukkumine? on Laine sõnul üllatav, sest keti ?tulemus peaks olema vastavuses kaupluste arvuga? ? neid tuli Citymarketil Tallinnas juurde.
Ariko Marketingi uuringu tulemused põhinevad küsimusel: millisest kaubandusketist ostis vastaja viimase kuu jooksul kõige enam toidu- ja esmatarbekaupu. Tulemused näitavad, kui suurele osale tallinlastest on vastav kett olnud ostul peamine ning ei tähenda otseselt turuosakaalu. Uuring toimus septembris ja selle raames küsitleti 1607 tallinlast.
Kesko kontserni kuuluva Säästumarketi selle aasta kümne kuu brutokäive ületas 2 miljardi krooni piiri, kasvades ligi kümnendiku võrreldes sama perioodiga mullu.
Kesko grupp teatas börsile, et esialgseil andmeil oli oktoobris Säästumarketi käive 203,5 miljonit krooni.
Samuti Keskole kuuluva Citymarketi käive Eestis oli oktoobris 178,4 miljonit krooni. Kümne kuuga tegi poekett käivet 1,45 miljardit krooni, mis oli 93 protsenti enam kui mullu samal perioodil, samas lisandus eelmise aasta sügisel juurde kaks Citymarketit.
Kui Kesko toidukaupluste käive väljaspool Soomet ehk siis Eestis ja Lätis on hoogsalt suurenamas (kümne kuu kasv +37%), siis seevastu Soomes on kaupluste läbimüük järele andnud, langedes kümne kuu lõikes kokku kahe protsendi võrra.
Kesko K-rauta keti brutokäive Eestis oli eelmisel kuul 86,1 miljonit krooni ehk peaaegu sama suur kui mullu oktoobris. K-rautakesko kümne kuu käive kokku ulatus 801,3 miljoni kroonini.
Kesko Agro Eesti käive oli oktoobris 59,5 miljonit krooni, mis on ligi 20 protsenti parem eelmise aasta samast näitajast. Kümne kuu käive kokku oli 776,2 miljonit krooni, mis ületab ligi 25 protsendi võrra mullust vastavat näitajat.
Kesko opereerib Eestis kuue Citymarketi ja 45 Säästumarketiga.
Ehitus- ja kodukauba ketil K-rautakesko on Eestis neli poodi ning põllumajandusmasinaid ja -tarvikuid müüval Kesko Agrol kolm müügiesindust.
Kesko teatas hiljuti, et ostab ära mööblipoode haldava Indoor Groupi. Tehingu hind koos võlgadega on 1,3 miljardit krooni.
Indoor Groupil on Eestis avatud kolm Sotkat ja üks Asko kauplus.