Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakterminal taastas liidrikoha

    Tallinna Sadamast saadud andmetel töötles Eurodek 10 kuuga veidi üle 6 ning E.O.S. samal ajal alla 5 mln tonni naftat ja naftasaadusi.
    ?Eelmise aasta koguse saime täis oktoobri keskel,? lausus Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo. Ta lisas, et ettevõte püsib praegu rekordigraafikus. Koos Nestelt tänavu ostetud kolme mahutiga ületavad Pakterminali selle aasta investeeringud 100 miljoni krooni piiri, mis on samuti rohkem kui kunagi varem.
    Pakterminali eeliseks on Loo sõnul konkurentidest suurem laadimiskiirus: iga kolme tunni tagant tuleb rong sisse. Ka Eurodek on viimasel ajal tänu uuele kaile oma tootlikkust oluliselt tõstnud.
    Pakterminali suurim klient on Surgutneftegaz, kelle tootmismahud on kogu aeg kasvanud. Vene transiidikapitali Eestisse tulekut Pakterminali juht enda sõnul ei karda, sest see peaks kaasa tooma uusi kaubagruppe ja sihtpunkte. ?Näiteks oleme hakanud töötama meie jaoks täiesti uue Kasahstani suunaga,? rääkis ta.
    Eurodek Tallinna kommertsdirektor Mark Chagall ei soovinud olukorda Eesti transiiditurul kommenteerida.
    Kolme Eesti suurema transiidifirma hulka kuuluva E.O.S-i juhatuse esimees Arnot Lugtmeijer ütles, et saab Pakterminali suurepärase tulemuse puhul ainult õnnitleda. ?Meile on samuti see aasta seni edukas olnud ja kõik on läinud plaanide kohaselt. Loodame järgmisel aastal seda taset hoida,? lisas ta. Lugtmeijeri sõnul sõltub edasine suures osas krooni ja USA dollari vahelisest kursist.
    Tallinna Sadama juhatuse esimees Mart Tooming ütles, et Pakterminali juhtkond on viimased poolteist aastat teinud väga head tööd efektiivsuse tõstmiseks.
    Järgmise aasta transiidivoog sõltub Sulev Loo sõnul paljuski Tallinna Sadama sadamatasudest. Oht, et suure hinnatõusu juures kaup konkureerivatesse sadamatesse läheb, on tema väitel väga suur. Sama juhtus 80ndate lõpus Soomes, kui eestlased sealse naftatransiidi odavamate hindadega üle võtsid. Nüüd võivad sedasama teha Venemaa sadamad.
    ?Kui me suudame lolluste tegemisest hoiduda, peaks Vene naftatransiit Läbi Eesti tuleval aastal kasvama,? lisas Loo. Seda arvestades teeb Pakterminal sadamatasude arvel 77 mln krooni suuruse ettemakse Tallinna Sadamale Muugale uue, 260 mln krooni maksva kai ehitamiseks.
    Pakterminali omanikud on Hollandi börsifirma Royal Vopak ja AS Transkullo, mille suuremad osanikud on Aadu Luukas, Endel Siff ja Anatoli Kanajev, passiivsete aktsionäride seas on ka Vene ärimehi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.