Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Muudatusi tuleb selgitada firma eri tasandite töötjatele
Kas tuleb tuttav ette? Pole harvad juhused, kus juhtkonna ?tagatoas? otsustatakse, et edukaks edasitegutsemiseks on vaja läbi viia hulk muudatusi, mis sarnaselt eelpooltoodud viisile siis müügiinimestele ka edasi antakse. See, miks üks või teine muudatus vajalik on, jäetakse kommunikeerimata, arvates, et see pole reatöötajale vajalik info. Vale! Nii nagu inimkond on aegade algusest vajanud religiooni, et millegi nimel elada ja tegutseda, nii vajavad ka edukad töötajad selget strateegiat, mille olemust nad mõistavad.
Edukate firmade jaoks on loomulik, et neil olemas visioon. Enamikel juhtudel on see looja, omaniku või juhi nägemus (või koguni unistus) sellest, milline ta firma ja selle areng peaks olema. Näiteks: ?Suurim spordijookide tootja Eestis?.
Kui visioon on olemas, siis kujundab juhtkond (ideaalis koos teiste töötajatega) strateegia, kuidas seda visiooni saavutada. Et ?olla suurim spordijookide tootja Eestis? peame kas mõne teise tootja üle võtma, hoogsalt reklaamima, personaalset müüki tegema vms. Alles siis, kui ka strateegia paigas, saab lõpuks välja töötada taktika ehk tegevusplaani strateegia realiseerimiseks. Probleemiks on seejuures seik, et viimane jääb tihti reatöötaja hooleks. Sellest siis kipuvadki mured algama.
Ühelt poolt, pole mõtet visioonil, mida ei suudeta ellu viia ja teiselt poolt, pole kasu tegevusplaanist, mis ei vasta firma asutaja/omaniku/juhi visioonile. Seega, et töötajad saaksid igapäevaselt teha firma seisukohast õigeid otsuseid, on kriitilise tähtsusega viia töötajateni nii firma visioon kui strateegia. Samas on vähe kasu, kui see kuskil internetis väljas on või elektronkirjaga laiali saadetakse, kuivõrd sellised laiemad kontseptsioonid täidavad oma funktsiooni ainult siis, kui firma töötajad ka ise nendesse usuvad ja tõesti tahavad nende eesmärkide poolde poole püüelda.
Rääkides lisaks konkreetsetele muudatustele lahti ka muudatused firma strateegias ning näidates ära, kuidas need aitavad senisest paremini firma visiooni ellu viia, võib olla kindel, et ka töötajad mõistavad selgemini, mida neilt oodatakse. See omakorda annab kindluse, et otsused, mida töötajad igapäevaselt vastu võtavad, on kooskõlas firma juhi või asutaja unistusega firmast.
Autor: Kaur Elviste