Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotootja määrab edasimüüja kodulehe kujunduse ja sisu

    Nende loomisel oli arvestatud põhjalikult võimaliku lehekülastaja soovidega. Seega ei saanud Eesti automüüjad oma veebilehtedel liigset initsiatiivi üles näidata. Lisaks on interneti puhul tavapärane, et inimesed on harjunud seal autode kohta põhjalikku infot saama ja seetõttu on ka lehed mahukad ja korralikud.
    Kõik vaadeldud lehed tulevad neti.ee otsingust hästi välja ? nii firma nime kui ka automargi kaudu otsides. Ükski kuuest juhtivast autofirmast pole sinna eraldi reklaami ostnud, kuna Eestis Volkswageneid müüv Saksa Auto on neti.ee keskkonnas autootsingut tehes kuvatavad reklaamipinnad ise ära ostnud.
    - ITee hindab igakuiselt ühe valdkonna tippfirmade kodulehekülgi. Seekord valisime välja edukaimad autofirmad 3. novembril Äripäevas ilmunud automüüjate TOPist. Hindamises osalesid Äripäeva veebitoimetaja Pirjo Vanem, Elioni internetiteenistuse juht Maiko Kalvet ja MicroLink Eesti toimetaja Kaido Einama. Hindamisgrupi liikmed hindasid kümne palli süsteemis veebikülgede kriteeriume: sisu, vorm ja kättesaadavus. Hinne 1 on nende firmade kodulehtede seas väga halb tulemus ja hinne 10 väga hea tulemus. Veebikülgede paremusjärjestus selgus punktide summeerimisel.
    Maiko Kalvet: Korea auto müüjalt piisav info ja arusaadav navigatsioon. Sama kokkuvõte, mida olen eelnevalt välja toonud ka teiste markide puhul.
    Kaido Einama: Kõik vajalik on olemas ja kiiresti leitav. Mugav on eraldi alateemade alt leida firmainfo ja autoinfo: kohe esiküljelt suunatakse eri huvidega külastajad erinevatesse sektsioonidesse. Kliendi kasutajaks registreerimine tundub huvitav võimalus: saab salvestada endale huvitavaid mudeleid, registreerida proovisõidule jms. Kodulehe vorm on minimalistlik, kuid korrektne. Kõik on lihtsalt leitav, sisu on kenasti vormitud vastavalt kujundusele. Kia Auto on kättesaadav otsingumootoritega ja domeeninime otse tuletades. Vajaliku infoni jõuab esilehelt kiiresti ja loogilist teed pidi.
    Pirjo Vanem: Veeb on lihtne ja arusaadav, info selgelt edastatud. Küll tekitab küsimusi menüü struktureerimine ? milleks on vaja lisada mudelite alamenüüle kolm erinevat linki, mis teevad kõik ühte ja sama? Lehel liikumine on tehtud võimalikult vaevanõudvaks (menüülingi klikk ei ava uut sisuosa, vaid vaja on ka alamenüü linki vajutada). Ka puudub sügavamates alajaotustes olles võimalus lihtsalt eelmiste valikute juurde tagasi liikuda, kogu ring tuleb uuesti otsast peale läbi teha.
    Kalvet: Toyota ja Lexuse kohta kehtib sama, mis Elke Auto kirjelduses juba öeldud: need järgivad rahvusvahelisi standardeid ja vajalik sisu on olemas ning kergelt leitav. Ka Opeli ja Chevrolet? lehed on arusaadava navigatsiooniga ja piisava infoga.
    Einama: Äravahetamiseni sarnane samuti Toyotat ja Lexust müüva ELKE Autoga, mistõttu midagi lisaks kommenteerida pole.
    Vanem: Kuigi esilehel on kuvatud ülevaatlik ja informatiivne salongi plaan koos viidetega edasisele infole, peab kas või elementaarse kontaktinfo kättesaamiseks kõigepealt mitme lingi taha vaatama. Lehekülg ise liidab endas kahe mudeli, Lexuse ja Toyota lehed, mida sai ka ELKE Auto lehekülgi analüüsides välja toodud. Ka Amserv ei ole suutnud vältida konkurendi kodulehe puhul eelnevalt mainitud vigu (tühjade lehtede printimine, menüülinkide põhjendamatu muutumine Lexuse lehel, kasutatud autode lehelt tulevad veateated jms). Küll on aga Amservi puhul paremini esile toodud firmainfo ning suudetud hoida menüü struktuur lihtsam ja loogilisem.
    Kalvet: Mõlema automargi (Toyota ja Lexus) lehed vastavad nende automarkide standarditele ja seetõttu pole Eesti automüüjal siin olnud võimalik enda loomingut üles näidata. Kogu vajalik sisu on olemas ja arusaadavalt leitav.
    Einama: Materjal veebis on põhjalik, peaks autoostjat rahuldama. Uudised võiksid olla veidi Eesti-lähedasemad. Ei teeks paha lisada link ?tagasi? hinnakirjast mudeli tehnilise info lehele. Veebilehe kujundus jättis veidi kaootilise mulje: kirjastiil ja suurus on erinev, tekstide ümber liiga vähe õhku. Midagi kättesaadavusele ette heita pole. Leitav otsingumootoritest nii margi kui ka firmanime järgi.
    Vanem: ELKE Auto esilehel on esmased kontaktandmed olemas ning ka mudelite lehed jätavad väga selge ja haaratava mulje.
    Lexuse lehekülg on selge tekstipaigutuse ning struktureeritusega. Küll pole partnerite eeltööd suudetud vigadeta välja tuua. Lexus kasutab mitmete funktsioonide ja sooduspakkumiste kuvamiseks hüpikaknaid, mis paljudel uutel veebilehitsejatel on vaikimisi välja lülitatud. ?Saada sõbrale? ei tööta, printimisel väljastatakse tühi lehekülg, lemmikutesse lisamine on vaid Internet Exploreri kasutajate õigus. Lehel liikudes muutub põhjendamatult menüü sisu: link ?Minu Lexus? kaob kohe, kui samast menüüst mõnda linki klikata, samaaegselt lisandub ingliskeelsetesse keskkondadesse suunduvatele linkidele vastav märge, mis peaks seal aga püsivalt olema. Erinevate alajaotuste esilehtede puhul pole järjepidevust ? kord kasutatakse illustratsiooni n-ö tühja ruumi täitmiseks, teisal kuvatakse kohe esimese alaosa sisu ning kolmandal juhul on lehekülg üldse tühi.
    Toyota lehel tekitab kasutatud autode alajaotuses olemine olukorra, kus järgmine menüüklikk annab teate ?Not Found? (nimetatud alajaotusest välja pääsenuna varem klikitud lingid taas töötavad). Samuti pole võimalik lehte printida ? printer väljastab tühja lehekülje. Menüü struktuur ja keelekasutus on kohati eksitavad. Hindade leidmiseks tuleb klikata lingil ?müügisalong?, esimesel tasandil on välja toomata sooduspakkumiste, proovisõidu jms info, kuid esile tuuakse firma filosoofia jm taustainfo alajaotused.
    Kalvet: Taas korralik ja ilus koduleht. Infot Audide kohta on palju ja leheküljel navigeerimine toimub arusaadavalt. Nagu ka mitmetel teistel automüüjatel, on Reval Auto kodulehel hea kasutada hinnakalkulaatorit.
    Einama: Kodulehel leiduv konfiguraator muudab autoostu sarnaseks arvutiostuga ? teatud sihtgrupile kindlasti selline asi meeldib. Muidu on aga Audi lehel liiga palju klikkimist pooltühjadel lehtedel, enne kui jõuab sisuni. Lehekülje kujundus on kuidagi laiali määritud ? midagi on vasakul servas, midagi paremal ja keskel laiutab tühjus. Graafika näib olevat küll professionaalne, aga leheküljel navigeerimise, kujunduse ja sisu parema paigutamisega lehe struktuuri tuleks veel vaeva näha. Rohkem võiks olla mudelitest ka autopilte. Lehekülg on lihtsalt leitav, kuid leheküljed avanevad miskipärast kaua.
    Vanem: Lehekülje visuaal on tugev ja infot hästi struktureeriv, probleemiks on fakt, et lehekülje laius pole fikseeritud. Suurt monitori/resolutsiooni kasutades on tulemuseks visuaali ?laialivalgumine? ? sisuosa ja menüü osa vahe on nii suur, et kogu info üheaegne haaramine on ebamugav. Struktuur on loogiline ja menüülingid lihtsalt sõnastatud, küll aga ei näe ma põhjendust, miks alamenüüdes olevad lingid peavad kaduma, kui valin neist mõne konkreetse (näiteks mõne mudeli hinnakirju vaadates ei kuvata enam lisavarustuse linki ja vastupidi). Selline sunnitud edasi-tagasi liikumine teeb lehe kasutamise tüütuks, kuid antud juhul mingit sisulist ega visuaalset kasu sellest pole. Püsivalt on olemas nii põhjalikud kontaktandmed kui ka lehekülje kaart. Kasutades domeeni audi.ee, oleks kohustuslik teha ka suunamine lehelt revalauto.ee.
    Kalvet: Silberauto pakub nelja marki autosid, kõigil on ka erinevad kodulehed. Nagu autofirmadel tavaks, sarnaneb osa lehti teiste riikide müüjate lehtedega ehk olemas on ühtne standard. Kõik lehed sisaldavad piisavalt infot nii mudelivaliku kui ka iga mudeli detailide kohta. Navigeerimisloogikad olid erinevad ja kohati üllatavad, kuid midagi liiga arusaamatut ei olnud.
    Einama: Mugav on Jeepi lehel see, et erinevad mudelid on kõrvuti tabelites, neid saab seega ühel lehel võrrelda. Mercedese lehel võiks hinnakirja juures olla link ka mudelite lehele. Mitsubishi veebilehel on aga mudelite juures olev info ebaühtlane: kui Lanceri ja Pajero kohta leiab infot rohkem, siis Space Starist pole isegi pilte. Silberauto koduleht koosneb lingist neljale täiesti erinevale autoleheküljele, sellepärast on sisu raske ühtselt hinnata. Kõik on korralikult kujundatud ja varustatud graafika ning mugava navigeerimisvõimalusega. Silberauto nime järgi otsides pole kahtlust, et lehekülje leiab igalt poolt esimeste seast. Proovisin nende Eestis esindatavaid kaubamärke otsida ja ka siis olid Silberauto lehed esimeste seas, välja arvatud Mitsubishi, mis liikus Silberauto alla hiljuti ja pole vanade Mitsubishi-müüjate kõrval veebis veel nii hästi esindatud.
    Vanem: Silberauto lehekülg on komplekt erineva kujunduse ja struktuuriga lehekülgedest, igaüks esindamas konkreetset marki ning tihtipeale rahvusvaheliselt lehelt kujunduse ja struktuuri osas ?nitti võtmas. Silberauto esilehelt ei leia aga kontaktandmeid ega üldinfot Eesti esinduse kohta. Mercedese lehekülg üllatab oma raskepärasusega. Kõik on nagu paigas ja olemas (välja arvatud Silberauto kontaktinfo), aga info kaob hallide värvide ja tekstimassiivide vahele ära.
    Mitsubishi lehekülg on samas hea näide lihtsast struktuurist ning sisu toetavast kujundusest. Ka keelekasutus on hea ja fokuseeritud. Nuriseda saab vaid lehekülje kiiruse osas. Chrysleri ja Jeepi lehed on visuaalselt paljulubavad, kuid sisu ja struktuur tekitavad ainult segadust. Menüü lingid on laiali pillutatud, olulised alajaotused avanevad alles mitme lingivajutuse järel, kuid siis kaovad teised olulised lingid. Funktsionaalsus on ohverdatud vilkuvatele kujunduselementidele. Näiteks mudeleid saab valida sinisele ruudukesele klikkides, puudub aga märge, millise mudeli juurde link viib. Kasutajal jääb üle vaid sinised ruudukesed ükshaaval läbi klõpsida või esilehel mudelite järjestus pähe õppida. Kusjuures see esileht, millel need sinised ruudukused on korraks ka mudeli nimega varustatud, pole see esileht, millele viitab vastav link.
    Kalvet: Olemas palju infot ? nii autode kui ka firma kohta. Kohati on puudus fotodest ja samuti oleksin soovinud kasutada hinnakalkulaatorit, et arvutada välja lisavarustuse hind. Üldse oli hindade esitamine Exceli formaadis failina tavapäratu ja ebamugavam.
    Einama: Põhjalik ja korrektne. Uudiseid paistab olevat ohtralt, need on lihtsalt leitavad ja värsked ka. Infopäring on mugav asi, mis tundub veebikasutajale kodulehel kasulik. Samuti on asjalik asi Mazda oma foorum. Kodulehe vorm on minimalistlik, kuid korrektne. Pildigalerii võiks olla lahendatud ülevaatlikumalt, et saaks näha eelvaateid ja huvipakkuval pildil siis ise klikkida. Esma Auto on otsingumootoritest lihtsalt leitav, leheküljed laevad vähese graafikaga kiiresti ja olulise infoni jõudmiseks ei pea palju vaeva nägema.
    Vanem: Kui teised automüüjad suudavad juba avalehel lihtsuse ja selguse oma tugevuseks mängida, siis Esma Auto puhul on pigem vastupidi ? leheküljel avaneb ehmatavalt kirju ja hoomamatu infohulk. Põhjendamatult on kasutatud kerimisribasid, erinevat kirjaviisi, -suurust ja värvi. Mudelite tehniliste andmete ja varustuse info esitamine on suudetud hoida ülevaatlik, kuid pildigalerii ja hinna esitlus uues avanevas aknas ning olematu kujundusega on pigem häiriv. Sarnane fookuse hajumine käib ka muude alajaotuste kohta. Tänuväärne on foorumi lehekülg, lihtne moodus, mis tagab nii info liikumise kui ka selle, et huvilised lehele tagasi tulevad.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.