Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ELiga liitumisest kasvasid maantee- ja õhuveod

    Euroopa Liiduga liitumisest kasvasid transiidil enim maanteeveod, kuni 25% võrra.
    Transiidiprotseduur võimaldab vedada kaupu läbi ühe või mitme riigi tolliterritooriumi ilma, et neile rakenduksid vastava riigi maksud ja kaubanduspoliitilised meetmed, näiteks litsentsid jne. Transiidiga on seotud suuremal või vähemal määral neli transpordi liiki: raudteetransport, meretransport, autotransport ja õhutransport. Eesti sisemajanduse koguproduktist moodustab transiit enam kui 10 %.
    Oleme olnud ELi liikmesriik vaid pool aastat, kuid mõningaid järeldusi võib teha liitumise mõjudest eesti transiidile ja ka prognoose ning ootusi järgmiseks aastaks.
    ELiga liitumine ei ole Eesti transiitkaubandusele negatiivset mõju avaldanud, pigem on näha elavnemise tendentsi ja avatust uutele võimalustele.
    Autotransport - peale liitumist ELiga ja tollipiiride kadumist on autotranspordi tootlikkus kasvanud 20-25 % . See tuleneb seisuaegade olulisest lühenemisest riigipiiridel ja sellega seoses ka vastavate vahemaade kiirem läbimine, tarneaegade lühenemine.
    Tootlikkuse kasvuga tekkis täiendavalt võimalus teha 25 000 sõitu Euroopasse ja 50 000 sõitu Venemaale, mis aga automaatselt ei tähenda võimaluste täies mahus rakendamist praktikasse.
    Transiit oluliselt ei vähenenud, kuigi on esinenud ajutisi tagasilööke seoses Venemaa kehtestatud piirangutega nii piiripunktidele kui ka karmidele nõuetele veterinaar- ja fütosanitaarvaldkonnas.
    Transiidimahu kasvu eriti ette näha ei ole. Täiendavate veovõimaluste otsimine on raskendatud seoses Venemaa veolubade defitsiidiga, veoga kaasnevate formaalsuste keerukusega ja Venemaa poolt kehtestatavate veomaksudega jne.
    Õhutransport - pärast 1.maid suurenesid Tallinna Lennujaama läbivad kaubamahud 8,9 % võrra. Perspektiivis nähakse ette kontinentide vahelise lennukaubanduse osatähtsuse suurenemist ja veomahtude otsest sõltuvust elektroonika tööstuse käekäigust.
    Raudteetransport - rahvusvahelisest raudteekaubavedudest hõlmab transiit 83 %, millest peamised on Venemaa transiitveod ida ? lääne suunas. Kaubaveo maht on viimastel aastatel stabiliseerunud, ulatudes umbes 35 miljoni tonnini aastas. Saadaolevate andmete põhjal võib väita, et vedude mahu vähenemise tendentsi ELiga liitumisel ei ole.
    Prognoosid on optimistlikud ka järgnevaks 2005. aastaks, sest transiidiga seotud ettevõtete käekäik sõltub suuresti Venemaa majanduse arengust . Järgnevaks aastaks prognoositakse Venemaa SKP kasvuks 6-7 %.
    Transiiti takistavad Venemaa kehtestatud kõrgemad veotariifid välismaistele raudteevedajatele.
    Meretransport - Eesti sadamaid läbis mullu 47 miljonit tonni kaupa ja käesoleval aastal ei ole esimese üheksa kuuga mahud vähenenud, seega liitumine ELiga ei ole kaubavoogusid mõjutanud. Transiidi mahtude säilitamiseks ja suurendamiseks tuleb jätkuvalt välja arendada sadamakomplekse, lahendada talvenavigatsiooniprobleemid (jäämurdjad), tagada üheselt mõistetav tariifisüsteem, arendada partnerlussuhteid, jätkuvalt uued IT lahendused ja oluline on ka orienteeritus tehniliselt keerukamale transiidile.
    Autor: Haili Kapsi
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.