Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinnas kasvas aastaga odavpoodide ostjaskond
Kui TNS Emori viimatise jaeseire andmeil jäi suurima konkurentsiga hüpermarketite valdkonnas ostjaskonna osakaal Tallinnas võrreldes eelmise aastaga samale tasemele, siis odavpoodide turuosa kasvas just lähima konkurendi ? avaturgude ? arvel. Augustis-septembris toimunud küsitlus näitas, et odavketid haaravad pealinnas ligi 21% ostjaist, mullu oli see number 15%. Avaturgude näitajad liikusid vastupidises suunas.
Kolme kauplust omav T-Market ei paku veel olulist konkurentsi Tallinnas 20 poodi omavale Säästumarketile, tõdesid uuringu koostajad.
See suundumus erineb hiljuti avaldatud Ariko Marketingi uuringust, mille andmeil on Säästumarketi poekett kolmveerandi aastaga kaotanud Tallinnas tarbijate meelisostukoha positsiooni.
TNS Emori bränditurunduse suunajuhi Aivar Voogi sõnul on odavpoodidel suur potentsiaal, nende kliendiks on suundumas seni avaturgu eelistanud venekeelne elanikkond. ?Venelaste hulgas on popiks muutunud T-Market,? lisas ta.
Samas on odavpoodides tehtud ostude summad ligikaudu 1,6 korda väiksemad hüpermarketites tehtavatest, seega on hüpermarketite osakaal Tallinnas ostumahtude arvestuses hinnanguliselt 50%. ?Hüpermarketite tulemust, eriti Citymarketeid, mõjutavad palju Soome turistid,? ütles Voog.
Säästumarketi keti juhi Margit Uibokandi sõnul on avaturgudelt kliente kauplustesse tulemas veelgi, kuid vaevalt turgude osakaal peamise ostukoha arvestuses alla 10% langeb. Kommenteerides edasisi kasvuväljavaateid just venekeelse ostjaskonna osas, ütles Uibokand, et neile on suunatud ka reklaam.
Säästumarketi käive kasvas tänavu Tallinnas kolmandas kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 4,9 protsenti ning klientide arv 3,1 protsenti, mis on Uibokandi sõnul hea tulemus, kuna keti kaupluste arv on olnud sama.
Leedu päritolu T-Marketi omanikfirma VP Marketi pressiesindaja Ivars Andin? ütles, et nii T-Marketi kui ka teiste odavpoodide kliendiallikaks oli ja on avaturg. ?Kui kaua see nii veel on, seda on raske öelda,? märkis ta. ?Kuid ega avaturg pole ainsaks allikaks ? seda on ka teised suured supermarketid.? Andin? lisas, et T-Market ei pea venekeelset elanikkonda oma peamiseks sihtgrupiks.
Tervet Eestit puudutavas ostukohtade turuosade ülevaates on TNS Emori andmeil avaturu osakaal 6 protsenti ehk siis avaturu puhul on Voogi sõnul tegemist ?Tallinna fenomeniga?. Jaekettidest oli üle-eestilises võrdluses Säästumarketi käes 12% ning T-Marketil 2% toidu- ja esmatarbekaupade turust.