Tallinn kehtestab uued ühistranspordi piletihinnad

16. november 2004, 12:51

Tallinna linnavalitsus arutab homsel istungil ühistranspordi sõidupiletitele uute hindade kehtestamist.

Praegu maksab 30 päeva sõidukaart tallinlastele ja harjumaalastele 200 krooni, teistele aga 350 krooni. Uue hinnapoliitika kohaselt hakkaks 30 päeva ID-pilet maksma kõigile võrdselt 220 krooni.

Linnavalitsus kavatseb teha linnavolikogule ettepaneku lõpetada ühistranspordi sõidukaartide hinna sõltuvus kasutaja rahvastikuregistri järgsest elukohast. Seega saaksid kõik pidevalt Tallinna ühistransoporti kasutavad inimesed 1. jaanuarist osta võrdse hinnaga ID-pileti.

'Ühistranspordi sõidukaardi hinna kasutaja rahvastikuregistri järgsest elukohast sõltuvusse seadmine on põhiseaduse vastane,' põhjendas abilinnapea Kaupo Reede. 'Sellele juhtis tähelepanu ka õiguskanstler Allar Jõks. Oleme õiguskanstleriga ühte meelt.'

Reede viitas, et Tallinnas võimule tulnud Res Publica, Reformierakonna ja Rahvaliidu koalitsioon on lubanud lõpetada pealinna ülejäänud Eestile vastandamise. 'Ühistranspordi kasutajate elukoha järgi liigitamine on oluline samm selle lubaduse täitmisel,' ütles Reede.

'ID-pileti hinnatõus on paratamatu,' nentis Reede. 'Põhjuseid on mitmeid, neist olulisemad aasata jooksul kolmandiku võrra kerkinud kütuse hind ning vajadus tõsta ühistransporditöötajate palku. Hinnatõus on möödapääsmatu, ka Tartu ja Pärnu, samuti Harjumaa Liinid ja mitmed kaugliine teenindavad bussifirmad on ühistranspordi hinnatõusust teatanud.'

Alternatiiviks ID-piletile säilivad ka traditsioonilised paberkandjal sõidukaardid, mis on aga ID-piletitest kallimad. Selline hinnakujundus täidab ID-piletite süsteemi eelisarendamise eesmärki ning katab ühtlasi paberkandjal piletite trüki- ja levituskulud. Ühes hindade ühtlustamisega on plaanis tuua uuest aastast turule mitmeid uusi sõidukaardi- ja piletiliike, see muudab ühistranspordi kasutamise paljudele soodsamaks ja mugavamaks.

Selleks, et tagada vähemalt praegusel tasemel ühistransport, tuleb vajaka jäävale summale mujalt kate leida. Üle 200 miljoni krooni küündiv piletitulu katab vaid alla poole ühistranspordi kuludest. Linn peab ühistransporti doteerima umbes 300 miljoni krooniga.

Ühtlasi luuakse määrusega teistele kohalikele omavalitsustele võimalused Tallinna ühistranspordi kulude katmisel osaleda, vastavalt sellele kui paljud omavalitsusüksuse haldusterritooriumil elavatest inimestest Tallinna ühistransporditeenust kasutavad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing