Hiina avab välisinvestoritele televisioonituru

18. november 2004, 11:32

Maailma suurim televisioonisaadete vaatajate turg Hiina avab välisinvestoritele võimaluse investeerida kohalikesse televisioonisaadete tootjate aktsiatesse.

28. novembril jõustuv seadus lubab välisinvestoril osta kuni 49% osalus televisioonisaateid edastavates firmades, kirjutab uudisteagentuur Bloomberg.
Telekanalite saateprogrammis peavad kaks kolmandikku saateid olema hiina-teemalised. Viacom, Disney and News Corp on välismaiste meediakompaniide hulgas, mis peavad läbirääkimisi või on sõlminud juba kohalike Hiina televisioonikompaniidega kokkuleppeid.

Nielsen Media Research hinnangul kasvab Hiina televisioonis reklaamimaht sel aastal kolmandiku võrra, ulatudes 24 miljardi dollarini (288 miljardit krooni). Möödunud aasta kasvuks tuli koguni 45%.

Hiinast ligi viis korda väiksema rahvaarvuga USAs oli PricewaterhouseCoopers andmeil möödunud aastal televisioonikanalite reklaamituru kogumaht 47 miljardit dollarit.

?Hiina televisiooniturg on viimastel kuudel hakanud kiirelt arenema,? ütles Hiina News Corp presindent Jamie Davis. ?Uus seadus lubab meil rohkem sisukaid saateid toota ja vaatajate nõudlust rahuldada,? lisas Davis.

Hiina valitsus loodab, et pannes televisiooni rohkem kommertssaateid, kasvab käive, tõuseb maksutulu ja lisandub töökohti.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing