Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentsiamet uurib sadamatasude tõusu

    Konkurentsiametile on esitanud kaebuse Tallinna Sadama plaanitava hinnatõusu suhtes transiidifirmasid koondav Eesti Transiidiassotsiatsioon, kuid analüüsitaotluse on samale ametkonnale teinud ka sadam ise.
    Transiidiassotsiatsiooni tegevjuht Andrus Kuusmann ütles, et on teemaga tegelenud äärmise põhjalikkusega ja veendunud, et olulist vahendit omava ettevõttena ei oma Tallinna Sadam seaduslikku õigust suvalisi hindu kehtestada.
    Konkurentsiamet arutas esitatud taotlusi põgusalt reedel, kuid põhjalikum analüüs peaks valmima 2-3 nädala jooksul. ?Ma ei saa aru, miks Tallinna Sadam sellise taotluse alles nüüd tegi, kui aega uute tasude kehtima hakkamiseni on nii vähe jäänud,? lausus ameti peadirektori asetäitja Aini Proos.
    Kommenteerides transiidiassotsiatsiooni seisukohta, et transiidikoridoride suhtes on Tallinna Sadam turgu valitsev ettevõte, ütles Proos, et sadam muudkui tõstab hinda ja on seejuures kindel, et transiit jääb alles. ?Tõelise konkurentsi olukorras nii hoolimatult hinda tõsta ei saaks,? tõdes ta. Proosi sõnul vajab olukord põhjalikumalt analüüsi, sest kui kõik ümberkaudsed sadamad on hindu vahepeal tõstnud, siis ehk on ka Tallinna Sadamal õigus seda teha.
    Proosi hinnangul on olemas kahtlus, et Tallinna Sadam on lisaks reisilaevaliiklusele ka transiidikoridoride osas turgu valitseval positsioonil, ja sel juhul tuleb kontrollida, kas ettevõte on oma seisundit kuritarvitanud. ?Valusad punktid paistavad siit välja küll,? lisas ta.
    Sadamatasude tõusu vastu suurtele naftatankeritele ja reisilaevadele ligi poole võrra on ka Eesti Sadamaoperaatorite Liit. Selle juht Ago Tiiman lubab vajadusel liidu liikmete huvisid kasvõi kohtusse kaitsma minna. Juba praegu on Tallinna Sadama plaan tema sõnul operaatorite tegevust halvanud: kui varasematel aastatel on tarnelepingud selleks ajaks juba sõlmitud olnud, siis nüüd on see tegemata. Operaatorid pole sadamatasude tõusu vastu üldse, vaid sooviks, et see tõus oleks laugem: näiteks igal aastal mõne protsendi võrra, nagu teevad ümbruskonna sadamad. Siis ei sunniks see kaubaomanikke teisi sadamaid otsima.
    Tallinna Sadama juhatuse liige Aare Tammemäe põhjendas sadamatasude tõstmise kava vajadusega suuremahuliste investeeringute järele: aastatel 2004?2008 tuleb investeerida 5,4 miljardit krooni. Miks on tõus nii suur just naftatankeritele? ?Sest siin on tegu suure äririskiga, mille maandamiseks on tarvis tagada suuremat tootlust,? selgitas ta.
    Olen seisukohal, et riik ei tohi võtta ülemääraseid riske, mis seavad ohtu transiidisektori arengu. Reisijateveol pole kavandatud sadamatasude suurendamine millegagi põhjendatud.
    Pole vahet, kas 50% võrra suurendatakse piima hinda või maamaksu ? asjaosalistele on selline hinnatõus väga valus. Tavaliselt lööb nii järsk hinnahüpe turu täiesti segamini.
    Ma soovin, et kõik sadamatasude tõstmisega seotud riskid oleks väga põhjendatult läbi kaalutud. Seoses sellega on mul järgmisel nädalal kavas kohtuda ka rahandusminister Taavi Veskimägiga.
    Mina pean täna juhatuse poolt toodud majanduslikke põhjendusi sadamatasude tõstmiseks piisavaks.
    Pidades silmas, et vahepeal pole hinnatase naabersadamates tervikuna muutunud, ei näe ma täna uusi argumente, miks peaks suvist Tallinna Sadama nõukogu otsust ringi vaatama hakkama.
    Sadama eesmärk on olla jätkuvalt konkurentsivõimeline Läänemere piirkonnas, olemata seejuures liiga odav ega põhjendamatult kallis. Ma usun, et Tallinna Sadama eesmärk ei saa olla n-ö discounter-sadamana tegutsemine.
    Selles äris konkurentsis püsimiseks peab sadam osutama kvaliteetset ja kiiret teenust ? täiendavad mahukad investeeringud lähiaastatel on vältimatud, mis kokkuvõttes mõjuvad Eesti majandusarengule positiivselt.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.