Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Organisatsiooni kultuur mõjutab tema käekäiku

    Ühel päeval sattusin firmasse, kus inimesed ei vaevunud teretamagi, uurisid mind vaid eemalt hindavate pilkudega. Mul tekkis ebameeldiv tõrjutud tunne: ses ettevõttes mind ilmselt ei oodatud.
    Kui inimeste käest küsida, milline organisatsioonikultuur on nende ettevõttes, siis tegelikult 70 protsendil juhtudest ei teata täpselt, mida organisatsioonikultuur üldse hõlmab.
    Hiljem selgus, et kirjeldatud ettevõttes oli firma juht pikka aega surunud oma väärtushinnanguid töötajaile peale. See tekitas inimestes vastumeelsust ja pärssis panustamist ettevõtte edusse. Samal ajal polnud juhi väärtushinnangud sugugi sellised, nagu esmamulje mõista andis, kuid inimesed ei osanud või ei tahtnud neid omaks võtta, kuna siis pidanuks nad hülgama osa oma väärtushinnanguist. Nad valisid ükskõiksuse tee.
    Organisatsioonikultuur sarnaneb piltlikult öeldes jäämäele, mille veest välja paistva ti-pu põhjal teeb välismaailm järeldusi firmast. Vee alla jäävad osad on palju jõulisemad ja pakuvad üllatusi: mineviku ja sotsiaal-majanduslikud mõjutused, isiklikud väärtushinnangud, organisatsiooni struktuur ja juhtimisstiil.
    Raskeim osa organisatsioonikultuuri muutmisel on firmajuhi emotsionaalse barjääri murdmine, et tema väärtushinnagud võidakse kõrvale heita ja tema unistus ideaalsest ettevõttest puruneb. Ainult ideaalist kinni hoides ei saa töötada teistega koos ja luua monoliitset, ühe eesmärgi suunas liikuvat organisatsiooni. Pole midagi hullu, kui organisatsioonikultuur on loodud ülalt alla, üldjuhul see ongi nii. Kuid nüüd oleks aeg anda ka teistel võimalus oma arvamusele. Arvamust tuleks koguda ka väljastpoolt organisatsiooni tähtsamatelt sidusrühmadelt. Tähtis on kõigi peamiste väärtuste arvestamine ja nii, et ka inimesed mõistaksid, et neid on kuulda võetud. See võimaldab uut lihtsamini omaks võtta.
    Muutused sisekultuuris mõjutavad inimeste motivatsiooni, seda ka negatiivses suunas. Negatiivsed mõjud kaasnevad peamiselt nõrga teavitustöö ja lubatud muutuste luhtumisega. Nõrk kommunikatsioon tekitab inimestes ebakindlust ja hirmu muutuste ees. Pakkuge võimalikult palju teavet, et vältida kuulujutte ja tegevuste vale tõlgendamist.
    Kui organisatsioonis on teada, et tulemas on muutused, mis arvestavad kogu organisatsiooni väärtushinnangutega, jäävad inimesed ootama silmaga nähtavaid tegevusi. Kui seda ei järgne, tekib inimestel käegalöömise tunne ja uut katset on veel raskem ette võtta. Lihtsaim on alustada väikeste muutustega, nt tööruumide uus sisekujundus, mööbli vahetus, ürituste korraldamine.
    Valdavalt mõjutab organisatsioonikultuuri muutus inimeste motivatsioonitaset siiski positiivselt. Kui muutustele on eelnenud põhjalik ja asjatundlik analüüs, siis võimendatakse muutuste käigus eemaldutakse organisatsiooni kultuuri positiivseid aspekte. Muutustega kaasneb inimeste eneseväärikuse kasv: nad on saanud mõjutada organisatsiooni käekäiku strateegilisel tasandil. Muutused juhtimisstiilis võimendavad veelgi inimeste kõrgendatud motivatsiooni suurema sõna- ja otsustusvabaduse, vähenenud bürokraatia kaudu.
    Motiveeritud inimesed ja organisatsiooni põhiväärtuste ühtne mõistmine aitab kaasa inimeste samastumisele organisatsiooniga, mis kandub edasi turgudele. Kuna ideaalsel juhul on arvestatud ka orga-nisatsiooniväliste sidusrühmade arvamusega, soodustavad muutused selgelt partnerlust ja koostööd. Sellisesse ettevõttesse esimest korda minnes tunnete, et olete seal oodatud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.