Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaatame teisest otsast

    Tallinn vaevleb pikemat aega kriisis, kuidas lahendada üleautostumise probleemi. Sõitsin ise nädalapäevad tagasi umbes viiesajameetrist lõiku Pärnu maanteel pea pool tundi. Sarnaseid juhuseid olla taksojuhi sõnul juba iga päev kohata, varemalt venis liiklus vaid nädalavahetuse alates.
    Kesklinna tipptundidel ja üha enam ka muul ajal ummistavaid autosid soovitakse suunata keskusest eemale erinevate meetoditega.
    Hiljuti kerkis parkimistasu süda- ja kesklinnas, mis autoomanikke peletama peaks. Või oleks pidanud. Tipptundidel ummistuvad tänavad endiselt ning autodevool ei katke.
    Eesmärk on tegelikult hea, autosid vähemaks saada, kui mulle tundub, et praegu on jäänud kahe silma vahele asendusvariandi pakkumine. Ehk, kui autot ei ole, millega siis liigelda.
    Mujal maailmas on hästi arenenud ühistranspordivõrgud, sõidavad ringi korralikud ühistranspordivahendid. Ehk autoomanikule on tehtud võimalikult mugavaks auto koju garaa?i jätmine. Üleminek ühelt liiklusvahendilt teisele on lihtne.
    Takistus sujuvaks ühistranspordiks on täna erinevate vedajate, tramm, troll ja buss, ühildamatus. Ehk kui troll ja buss sõidavad enamvähem samadest peatustest, siis trammipeatused asuvad reeglina eemal. Erandiks Narva maantee ümberehitusest tekkinud nn transpordisõlm. Ühistransport ei tegutse süsteemina, vaid eraldi. Ümber istuda aga tuleb.
    Samuti on täna kohati ebamugav sõidupileti lunastamine, sest sõiduvahendis müüakse vaid paberpileteid ning sedagi võimalikult täpse sularaha eest. Sõidukile kiirustades pole teinekord piletit taskus. Pangakaardiga aga sõidu eest bussis-trammis-trollis tasuda ei saa. Mis on ka arusaadav, sest tavalise makseterminaliga tasudes võtaks kaardimakse piisavalt palju aega, et ebamugavust nii reisijale kui piletimüüjale tekitada. Samas piletita sõites kontrollid ei halasta. ID-kaardiga piletiostmise juurutamisel võiks mõelda ka muudele innovaatilisematele viisidele. Näiteks mobiili vahendusel kas siis SMSi või pangakaardiga pileti lunastada.
    Et probleemid lahendaks ehk erinevate lahenduste loomine. Täna on hõivatud inimesel neid tihti vaid üks - oma auto.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Eestlased reisisid mullu välismaale kaks korda enam
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.