Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Colt ? Mitsubishi tähelaev Eesti autoturul

    Siiani oli meil Mitsubishi menumudeliks Pajero maastur, mis on aga taskukohane vaid vähestele. Või EVO sportauto, mille kaheksanda versiooni kuulutas ajakiri Echappement sel nädalal aasta sportautoks. Ühtegi tõelist pärli lihtrahvale aga pole Mitsubishi mudelivalikus olnud juba ammu ning suuresti just tänu sellele oli see mark tervikuna eestlasest autoostja huviorbiidist ülekohtuselt kõrvale jäänud.
    Kas Colt saab selle vastutusrikka ülesandega hakkama? Ei näe vähimatki põhjust, miks ta ei peaks saama. Tema jõuallikad on konstrueeritud koos Mercedese tehasega, käigukast Saksamaa tipptootja Getrag juures. Samu mootoreid paigaldatakse ka Smart Forfourile, mis räägib juba iseenda eest. Autot toodetakse Hollandis Smartiga samas tehases, kus on täpsust armastavate jaapanlaste valvas silm kogu tootmisprotsessil peal. Tulemuseks on see, et juba on Lääne-Euroopa veastatistikud toonud esile Colti laitmatut koostekvaliteeti ning auto ise pälvis mõne nädala eest maineka Kuldse Rooliratta auhinna. Ja kui siinjuures arvestada veel tõsiasjaga, et Colt on oma väiksusest hoolimata üdini praktiline ning et tema liisingu kuumakse on Eestis alates 1280 kroonist kuus (millele loomulikult lisandub kaskokindlustus ca 1000 kr kuus), peaks olema meie tavatarbija jaoks tegemist tõelise maiuspalaga.
    Ehkki kogu see jutt tundub tükati emotsionaalse kiidulauluna, on tegemist faktidega, mida on raske ümber lükata. Colt on hoolikalt läbi mõeldud auto, mille puhul on leitud optimaalne kompromiss hinna ja kvaliteedi vahel. Seda, et auto on odavast hinnaklassist, saab aru igaüks, kes temasse sisse istub. Istet saab küll liigutada üles-alla, kuid istmepadi on juba üsna taburetisarnane, st padja kallet reguleerida ei ole võimalik. Rool liigub samuti vaid üles-alla, sisse-välja liigutada ei saa. Materjalid siseviimistluses on küll stiilsed, aga kohati mõjub näiteks läbipaistev helesinine plastmass silmatorkavalt odavana. Müratase on nagu väikeautos ikka. Samas ei paista odavus kuidagi välja auto tehnilises pooles. Reguleeritavate klapifaasidega mootorid on jõulised ja säästlikud, käigukast töötab kergelt ja täpselt, pidurid on leidnud erinevates testides heakskiitu, sidur toimib laitmatult. Vaatamata sellele, et tegemist on väikeautoga, on salongis pearuumi lahedalt ning ka laiuse kohta pole midagi ette heita ? Colt on sama lai kui klass kogukam Lancer.
    Tagaistet saab liigutada ette-taha, samuti reguleerida seljatoe kallet. Kui tagaistmed on tagumises asendis, on põlveruumi lahedalt ka suuremale inimesele. Tõsi, kõik see käib pagasiruumi arvel, kuid kui tarvis, saab teha Coltist kas või kaubiku ? tagumised istmed on võimalik autost täielikult välja võtta.
    Hetkel on Colti mudelivalikus kolm bensiinimootorit: kõik kettajami ja VVT-süsteemiga (Variable Valve Timing Control) ? ehk sisselaskeklappide faase on võimalik muuta. Tuleva aasta alguses lisanduvad ka diiselmootorid ? Boschi tarnitud vahejahuti ja ühissurve sissepritsega diislid.
    Käiguvahetitest on saadaval viiekäiguline manuaalkäigukast ja kuueastmeline poolautomaatkäigukast (välja arvatud 1,1-liitrisele). Poolautomaatkäigukast on tavalise automaatkäigukastiga võrreldes kütust säästvam ning võimaldab lisaks automaatre?iimile ka käsitsi käike vahetada. Mitsubishi viieukselise Colti baashind on 159 000 krooni, lisaks viieukselisele mudelile on aprillis 2005 oodata ka pisut teistsuguse disainiga kolmeukselist Colti.
    Mitsubishi Colt kandideerib ka Eesti aasta auto tiitlile, mille tulemused saavad teatavaks ülehomme kell 16 Kanal 2 algavas telesaates. Aasta auto ?ürii tõi testisõidul eeskätt esile Colti sõiduomadusi ja praktilisust ning soodsat hinda.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.