Eesti tarbija peab kullerteenuse juures hinnast olulisemaks kindlustunnet

26. november 2004, 16:36

Baltimaades läbiviidud kullerteenuse tarbimise uuring näitab, et Eesti tarbijad on muutunud vähem hinnatundlikuks kui Läti ja Leedu tarbijad.

Sellel sügisel viis kullerfirma Baltic Logistic System (BLS) läbi uuringu, mis võrdleb ja analüüsib kullerteenuse tarbimist Eestis, Lätis ja Leedus. Koostöös Läti turu-uuringufirma Market Lab?iga tehtud uurimus näitab, et Eesti kullerteenuse ostja on muutunud vähem hinnatundlikuks kui Läti ja Leedu tarbijad ning ta peab hinnast olulisemaks kindlustunnet saadetise õigeaegse ja turvalise kohaleviimise osas, teatas Bizpak.

BLS Eesti tegevdirektori Janek Juhansoni sõnul näitab kolmel järjestikusel aastal läbiviidud sarnane uuring, et Eesti kullerteenuse ostja ei otsi enam ainult soodsat hinda, vaid ka kvaliteeti. ?Kui varem oli just hind peamiselt see, mis dikteeris ostetava teenuse valiku, siis nüüd on Eesti tarbijate seas koos teadlikkuse kasvuga tõusnud nõudlus kindluse järgi ning seetõttu on hind lükkunud tähtsuselt teiseks arvestatavaks faktoriks. Lätis ning Leedus on teenuse kindlus omakorda teisel kohal; esimesel kohal on endiselt teenuse maksumus,? räägib Juhanson.

Lisaks sellele näitab uuring, et Eesti kullerteenuse ostja kasutab oluliselt rohkem erinevaid kullerteenuseid kui Läti ja Leedu tarbijad. Juhansoni sõnul viitab see nii Eesti sisesele tihedamale konkurentsile kui ka eestlaste suuremale teadlikkusele erinevatest võimalustest. ?Kui Leedus kasutab ligi kaks kolmandikku tarbijatest vaid ühte ja Lätis kuni kahte teenust, siis Eestis on pilt hoopis kirjum. Enamus Eesti firmadest tarbib kahte kuni nelja erinevat kullerteenust?, selgitab Juhanson.

Võrreldes eelmiste aastatega on Eestis vähenenud nende ettevõtete arv, kes kasutavad kullerteenust ainult riigisiseste saadetiste puhul. Ainult välismaale pakke saatvate firmade arv on jäänud samaks. Sarnaseslt 2002 aastale on nende ettevõtete arv, kes kasutavad kullerteenust saadetiste transportimiseks nii riigisiseselt kui ka välismaale kõige suurem. Ka Balti riikide võrdluses on see näitaja Eestis suurim ulatudes üle 50%.

Alates käesoleva aasta septembrist kuuluvad Baltic Logistic Systems International tütarettevõtted GeoPosti alla. Viimane on maailma juhtivaid posti- ja kullerteenuse pakkujaid, mis tegutseb rohkem kui 30 riigis kaubamärkide DPD, Chronopost, Parceline, Masterlink ja Bizpak all. GeoPost?i kogukäive ulatus 2003 aastal 2,3 miljardi euroni. GeoPost on Prantsuse riikliku postifirma Groupe La Poste tütarfirma

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    10. November 2009, 00:00
    Otsi:

    Ava täpsem otsing