Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroopa hindab sümboleid
?Kujundus on lehtede sisu määranud juba viis-kuus aastat,? iseloomustas ajalehekujunduse suundumusi Tartu Ülikooli õppejõud Roosmarii Kurvits, ehkki lugeja valib ajalehte mitte niivõrd kujunduse, kuivõrd sisu järgi. Kurvits märkis, et Euroopa ajalehtede kujundusauhinnad näitavad eelkõige enesekindlust ? siinsed ajalehed julgevad oma töid konkursile saata. Mõtleme Euroopaga samas võtmes, lausus Kurvits võitude kohta.
Mullu sai Äripäev Euroopa kujunduskonkursilt vaid ühe auhinna. Teistest lehtedest tuli tänavu auhind ka Postimehele, kelle esiküljel troonis merd uhav valge laev. Kokku osales kuuendat korda toimuval Euroopa ajalehtede kujunduskonkursil 334 ajalehte 26 riigist.
Euroopa ?ürii eesotsas tunnustatud disaineri Norbert Küpperiga tõi muu hulgas esile Äripäeva kaanekujunduse lugejaid rabava rahalõksuga, puugi kui elava näite ettevõtet kurnava tippjuhi isiklikust firmast, Tallinna lahte uppuva võlgades pealinna ja tähendusrikkalt lipsu sisekülge näitava investori. Vaatlustest pälvisid tähelepanu kalapesu, puukfirmasid ja Hiiu Kaluri võlgu ilmestavad kujundused.
Küpper rääkis reedel, et ehkki ta pole palju Eesti ajalehti näinud, näivad siinsed ajalehed otsivat oma erilist teed ja on pigem Põhjamaade disaini suundumusega.
?Auhinnasadu on alati üllatav ja erutab meeli,? kommenteeris Äripäeva peakunstnik Kairi Kalmann. Ta lisas, et aasta tagasi hakkas toimetus töökorralduse muutusest tingituna omavahel rohkem suhtlema. See muutis ka lehe kujunduse tugevaks. ?Üheksat ära märgitud tööd ei julge järgmisel aastal siiski lubada,? lausus Kalmann.
Roosmarii Kurvitsa hinnangul on suuremad Eesti lehed saavutanud kujundamises stabiilsuse. Varem oli nii, et kui vahetus kujundaja, tehti kohe ka kogu lehe välimus ümber. Maailmas valitsevate trendidena tõi Kurvits välja leheformaatide järk-järgulise vähenemise, kujunduselementide üha suurema tähtsustamise ja reklaami jõulise pealetungi. See trügib nüüd artiklite keskele ning ülaserva.
?Ma ei ole veel enda jaoks selgeks mõelnud, kas see on halb või hea,? lausus Kurvits. ?Peaasi, et kujundus lugejat ei häiriks ja asja keerulisemaks muutmise asemel arusaamist lihtsustaks.?