Ettevõtted nõuavad oma sümboolikaga maiustusi aastaringselt

Piret Rehepapp 30. november 2004, 00:00

?Viimase kahe aasta jooksul on Kalevist eritooteid tellinud üle 300 ettevõtte,? rõõmustab Kalevi eritellimuste müügijuht Sirje Lehtmets. Ka Liviko turundusjuht Janek Kalvi nendib, et erilahendusega toote järele on nii suur nõudlus, et kõigile soovijaile ei suudeta vastu tulla.

Kuna eritellimusel tooted võetakse tavaliselt hästi vastu, pöörduvad ettevõtted selle teenuse juurde ikka ja jälle tagasi. Näiteks tellis Eesti Raudtee eelmisel aastal töötajatele jõulukingiks raudteeteemaliste piltidega ?okolaadi, samuti pakuti raudteeveini. Tänavu on ettevõttel plaanis tellida oma vahuvein. ?Tagasiside on olnud väga positiivne. Seega plaanime sellist traditsiooni kindlasti jätkata ka järgnevatel aastatel ? sortiment pigem laieneb,? ennustab Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav.

Põhiliselt tellitakse oma sümboolikaga eritooteid kingituseks ja seda nii töötajatele, koostööpartneritele kui ka klientidele. Kingitusi teevad ettevõtted erinevate sündmuste puhul, kuid jõulud on kahtlemata kinkimise kõrgperiood.

?Meie kinkisime klientidele jõuluks 35 ml suurustes pitsides Ifi pipraviina ? aitab hästi külmetuse vastu ja parandab seedimist liigsöömise korral,? rääkis If Eesti Kindlustuse turundusjuht Aili Kukumägi.

Samas peaks sellise jõulukingi aegsasti ära tellima. ?Enne aasta lõppu tuntakse väga laialdast huvi omatoodete väljatoomise vastu. Seega on igal aastal ka kliente, kellele tuleb ära öelda, sest nad on tellimisega lihtsalt hiljaks jäänud,? sõnas Remedia turundusjuht Sirje Potisepp.

Estonian Airi kümnenda sünnipäeva puhul villis Remedia ettevõtte soovil Estonian Airi juubelikonjaki, Brüsseli lennuliini avamisel aga kostitas ettevõte kliente ja partnereid Brüsseli-teemalise ?okolaadiga.

Sarnaselt tähistas Ühispank uue hoone avamist oma majaveiniga, Hansapanga kontoritesse jõuavad aga kohe kolmandasse pensionisambasse investeerijatele meeleoluka kingitusena mõeldud vitamiinid.

Eritoote valikul püüavad firmad silmas pidada, et toode oleks sobiks tähtsündmusega või haakuks ettevõtte enda tegevusega. Tallinna Piimatööstuse turundusjuhi Anne Tääkre sõnul jäi ettevõte originaalse kingi otsingutel peatuma piima?okolaadil. ?Piim ja piima?okolaad sobisid väga hästi kokku ? saimegi meeldejääva kingituse, mis samas ka meiega seostus,? selgitas Tääkre.

Estonian Airi infojuht Epp Alatalu ütles, et Brüsseli ?okolaadi puhul oli tegemist tootega, kus sisu ja vorm moodustasid hea ja ausa terviku. ?Brüsseli lennuliini avamise puhul mõtlesime samas suunas nagu Brüsseli linna mainekujundajad ? Brüsselit reklaamitakse ju palju koos ?okolaadiga. Meie reklaamisime lennuliini Eesti ?okolaadiga, mis oli Brüsseli kujunduses,? lisas Alatalu.

Kuna ettevõtete jaotuskanalid on väga erinevad ja tegevusalaspetsiifilised, jõuavad sellised eritooted müüki harva. Kui aga ettevõttel on tootele sobilik müügiväljund, siis seda ka kasutatakse.

Estonian Air turustas oma juubelikonjakit pardapoes ja Alatalu sõnul oli kaubal minekut. Samamoodi on ka Tallinki klientidel võimalik firma sünnipäevaviina laevadelt kaasa osta.

Mõned firmad ühendavad toote turustamisel oma jõud ning toode viiakse ühiselt lõpptarbijani. Siinkohal on heaks näiteks POP-küpsis, kus EMT noortele suunatud kõnekaardi tegelased on jõudnud küpsisepakile. ?Idee sai alguse sihtgruppide kattuvusest,? ütles Kaja Pino, EMT avalike suhete juht.

?Küpsis ei ole jagamiseks ainult EMT poolt, seda realiseeritakse ka Kalevi tavalistes turustuskanalites. EMT panus toote müügiedusse oli POPi kasutajatele saadetud SMS, et nad teaksid poest POP-küpsist otsida,? selgitas Pino.

Vastupidiselt üldisele arvamusele ei ole lihtsate eritoodete tellimise näol tegemist ettevõttele ülikuluka ettevõtmisega. ?Ega see oluliselt kallim tule kui poest veini osta,? kommenteeris Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav raudteeveini hankimist. ?Lisada tuleb siltide kujundamise ja trükkimise kulu. Paarisaja pudeli jaoks peaks mõnekümne tuhande krooniga arvestama.?

Kliendile maksab Kalevi eritellimustoode miinimumkoguse puhul enam-vähem sama palju kui jaemüügist ostes. Üks populaarsemaid Kalevi eritooteid on ?okolaadimedal, mille miinimumtellimus on 500 tükki ning üks medal maksab sellise koguse juureks ettevõttele ilma käibemaksuta 1,90 krooni.

Originaalsemate lahenduste puhul võivad hinnad ulatuda väga kõrgele. Keskmist hinda on siin väga raske välja tuua ? hind sõltub nii tootest kui ka lahendusest. Viin on odavam, brändi ja konjak kallimad. Ka pudeli valik määrab palju ? on 1krooniseid ja 10krooniseid pudeleid.

Ka Kalevist võib väga kalleid kingitusi tellida. Üks eksklusiivsemaid maiustusi on 1,2 kilogrammi kaaluv martsipanist käsitsi maalitud plaat. Selle hind on 338 krooni.

Kõikvõimalikke traditsioonilisi ärikingitusi on väga palju tehtud ja firmad otsivad uusi põnevaid lahendusi.

Personaalse ettevõttega haakuva kingituse saab suhteliselt tagasihoidliku investeeringuga. Tuleb ainult oma fantaasial lennata lasta. Hind sõltub lahendusest ja seal ülemist piiri ei paista.

Lisaks ilusale kingitusele võib sellisel tootel olla ka laiem mainekujunduslik või informatsiooni andev ülesanne. Ei tasu ära unustada ka turunduse informeerivat aspekti. Tooteid saab kasutada ka kampaaniate puhul. ?okolaadipaberile on hea infot peale kirjutada. Flaieri või infolehe puhul saab klient lihtsalt paberi, aga firma?okolaadi puhul saab klient lisaks maiustuse ja ta võtab nii infot paremini vastu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:56
Otsi:

Ava täpsem otsing