Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Radiolinja uus teenus kaotab lauatelefonid
ASi Radiolinja Eesti juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul näitab maailma kogemus, et kõned kolivad püsivõrgust mobiilsidevõrku. ?Me ei saa ujuda vastuvoolu, kogu maailmas kolivad kõned fiksilt mobiilile üle,? ütles Hiiepuu. ?Küsimus on, kas olla järelkäija või eelkäija ning meie tahame pioneerid olla.?
Praegu helistatakse Eestis ligikaudu 60 protsenti minutitest fiksvõrgus ning Hiiepuu sõnul seega on veel arenguruumi.
Juhtmevaba kontor ehk Vodafone Wireless Office on Radiolinja teatel kogu maailmas ainulaadne teenus, mis valmis alles sel sügisel. ?Meie emafirmagi pole seda veel kasutusele võtnud,? ütles Hiiepuu.
Lihtsalt öeldes kaovad uue teenusega lauatelefonid, telefonikeskjaam ja -kaablid, jääb vaid mobiiltelefon ja mobiilne võrk. Teenust kasutaval ettevõttel kaob vajadus osta ja hallata kodukeskjaama, kaableid ja lauatelefone, kogu töö saab tehtud mobiiltelefoni kasutades.
Konkreetset ja ühest hinnakirja uuel teenusel ei ole, Hiiepuu sõnul sõltuvad hinnad potentsiaalse kliendi tarbimise mahust ning omavahelisest kokkuleppest.
Stardikomplekt, mis sisaldab tarkvara, ühte mobiiltelefoni, hands-free-komplekti ja telefoni arvutiga ühendamiseks vajalikke kaableid, maksab 7000 krooni, edasi peab klient maksma vaid püsitasu, esialgsetel andmetel umbes 200 krooni liidese ehk teenust kasutava töötaja kohta kuus. Selle raha eest saab ettevõte iga kuu iga liidese kohta 400 minutit tasuta omavahelisi kõnesid.
Uudsena siinsel mobiilsideturul on paketis omavahelised kõned tasuta kogu Eesti piires ning seda nii pikka kui ka lühinumbrit kasutades. Väiksem ning ilma sekretärita firma saab hakkama ka stardikomplektita.
Radiolinja sõsarfirma, kõne- ja andmesideteenuseid pakkuva ASi Uninet teenusoperaatorüksuse juht Ardi Aolaid ütles, et kindlasti on tegemist paljude klientide jaoks huvitava teenusega. ?Kindlasti see soodustab kõne kandumist fiksilt mobiili, kuid kindlasti on paljudele klientidele mitmetel põhjustel mugavam kasutada fikssidet ja kindlasti säilib andmeside fiksvõrgus,? ütles Aolaid. ?Kokkuvõttes tekib klientidel juurde võimalusi valida endale sobivaim sideteenus.?
Klientide kaotamist uuele teenusele Uninet ei pelga. ?Uninet ja Radiolinja on ühe omaniku omanduses,? ütles Aolaid.
Eile taas olulise turujõuga ettevõteteks kuulutatud sidefirmade Elion ja EMT esindajad ütlesid, et Radiolinja uues teenuses pole midagi uut ning et nemad pakuvad samalaadset teenust juba ammu.
?Elionil ja EMT-l on ammu kasutusel Lühivaliku ühisteenused, kus firma mobiilide ja fikstelefonide vahel saab mugavalt ja soodsalt ühendusi pidada,? ütles Elioni kõnesidevaldkonna juht Anne Süld. ?Lühivaliku gruppi saavad kliendid ise mugavalt veebiliidese kaudu hallata. Samuti saavad kliendid Eesti piires oma fiksnumbriga kolida ühest kohast teise, suunata numbreid, kuhu vaja jne.?
Uudise puudumisele viitas ka EMT avalike suhete juht Kaja Pino. ?Tegemist ei ole millegi väga uudsega ? EMT koostöös Elioniga ja ilma maailma suurima välispartnerita saab oma klientidele sama asja pakkuda,? ütles Pino. ?EMT on koostöös Elioniga esmakordselt Eestis avanud väike- ja keskmise suurusega ettevõtetele suunatud ühised äriteenindused, kus just mobiili ja fiksvõrgu ühisteenuseid pakutakse, sealhulgas ka taolisi mobiilse kodukeskjaama teenuseid.?