Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõida luigega lõunasse!
Viimaste nädalate päevalehtede tellimiskampaaniad võiksid eeskuju võtta Eesti Ekspressi lihtsast ja arusaadavast sõnumist. ?Luige kulul lõunasse?, lubab EE oma reklaamides. Täpsemalt on selgitatud, et lõunasse pääseb lausa 25 inimest, piisab vaid tellimisest.
Postimehe reklaamides on storid ise nii pikad ja keerulised, et sõnum ise ? telli leht ? kaob kuhugi vaimukuste ja veidrate tegelaste taha. Nende pakutav uhke auhind, ümbermaailmareis, kaob kujunduslikku ja sõnumite virr-varri ning raadiolood lohisevad ümber ümberütlemiste.
Eesti Päevaleht alustas paljulubavalt selge sõnumiga ?Kas teie tellisite d?iibi?? Trükk on ka enam-vähem arusaadavana püsinud, kuid raadioreklaamid ajavad kogu sõnumi jälle segaseks ? mis put?inost käib jutt, mida laste nähes ei tohi teha? Kuidas pime õnn puudutab leheostmist? Kui eellugu on nii pikka ja segane, siis juhtub sama, mis Postimehega, ehk kui jõuab kätte see ühe ja ainukese sõnumi kord, mille pärast reklaamimine on üldse ette võetud, siis on tähelepanu juba hajunud. Päevaleht pole vähemalt kade tellimise muid kasusid kiitmast ja ütleb muuhulgas, et neil on hea leht, teised reklaamijad tunnevad ennast ilmselt piisavalt tuntu ja tugevana.
Attention, interest, desire, action ? nii peaks reklaam ju ideaalis töötama. Päevalehtedel paistab see töötavat pigem attention, attention, misunderstood, forgotten.
Ekspress läheb ühe teemaga lõpuni. Teles näidatud pärisluiged ja raadios kirjeldatud luikede hingeelu on tegelikult juba üleliigne ballast, ilma milleta poleks kampaania suurt kaotanud. Sihtrühm saab siiski nimemängust aru ning viib sõnumi ja reklaami kokku. Suurima plussi saabki lihtne ja hästi vormistatud sõnum, heas mõttes odav teostus ning tavalisest suurema võiduvõimaluse mulje.
Autor: Peep Ehasalu