ML Arvutite omanik kavandab 15 IT-kaupluse avamist

Andres Kärssin 02. detsember 2004, 00:00

Paalberg ütles eile Enter IT-Marketi jaeketti tutvustaval pressikonverentsil, et ettevõtte eesmärgiks on pakkuda ärikliendist erinevale kodukasutajale suurimat valikut arvuti- ja digikaupu ühest kohast. ?Seni on turgu iseloomustanud killustatus,? viitas ta Eestis levinud kahte tüüpi poodidele ? nii tootjate kontrolli all olevatel poodidel kui ka suurmete elektroonikakaupluste vastavatel osakondadel on oma piirangud.

Paalberg lausus, et paljud kodukasutajad vaatavad arvutit juba kui laiatarbekaupa: ?Laiatarbekaupu müüakse kaubanduskeskustes, mitte nurgatagustes. Seda ei saa enam vaadata mitte IT, vaid puhtast jaekaubanduse vaatevinklist.? Enter IT-Market toob omaniku sõnul kauba avariiulitele ning ei müü ainult ML Arvutite (MicroLinki arvutite tootja) tooteid, vaid ka teisi Eesti turul tugevaid kaubamärke ? kaasa arvatud konkurent Ordi.

Ettevõtte prognoosi kohaselt kasvab Eesti IT-turg järgmisel aastal vähemalt 15%. Paalbergi sõnul on Eestis arvutite müügis kasvuruumi kordades võrreldes Skandinaavia tasemega. Lisaks toetab kasvu soodne majandusseis, arvutite odavnemine ja üha kasvav järelmaksu kasutamine.

Selgitades erinevusi Enter IT-Marketi ja Eestis juba 19 kauplust omava K-Arvutisalongi vahel, nimetas Paalberg oma keti selgemat kaubavalikut, väljapaneku erinevust ja suuremat kauplusepinda (umbes 150 ruutmeetrit). ?Meie nägemuses on nad tootja omanduses olev kett,? märkis ta. Samuti lisas Paalberg, et teda ei ehmata kunagi tegutsenud arvutikaubamajade, nagu PC Kaubamaja ja PC Mouse kogemus: ?Kui seda suure mahuga teha, siis on see kasumlik äri.?

Enter IT-Marketi omanik investeerib jaeketti 15 miljonit krooni. Esimene kauplus avatakse selle nädala lõpus Tallinnas Lasnamäe Centrumis, sellele järgnevad uuel aastal Ülemiste ja Rocca al Mare keskus. Läbirääkimised on pooleli Tartu Lõunakeskuses ja Rakvere Krooni keskuses. Paalbergi sõnul Tallinna ja Tartu kõrval kauplustele suure potentsiaaliga kohaks Ida-Virumaa. Ettevõtte eesmärgiks on saavutada kuni 30% turuosa Eesti digitaalkaupade jaemüügis.

Valdavalt kaubanduskeskustes tegutseva K-Arvutisalongi juhi Peeter Kargu sõnul siseneb Enter IT-Market samale turule, kuid uuel tulijal on see samm varasemast raskem.

?Selge see, et läheb paar aastat enne, kui kett käima läheb. Meil oli kergem tulla,? tõdes Kargu. Samas lisas ta, et suhtub positiivselt sellesse, kui kaubanduskeskuses on mitu säärast poodi, sest see toob kliente juurde. ?Hea mõju oli juba sel, kui Elion avas oma müügikoha,? märkis ta.

Kargu hinnangul on jaemüük keeruline, nõudes suuri mahtusid ja investeeringuid, samuti on oluline logistika. Ta lisas, et erinevalt Enter IT-Marketi plaanitud riiulimüügist, mida kunagi viljeles ka PC Kaubamaja, on K-Arvutisalongis kaup vitriinis akna taga. ?Väga ebameeldiv on kliendil osta seda asja, mida eelnevalt on käes hoidnud paarsada inimest,? lisas ta.

Kargu lausus, et on kohtunud ML Arvutite esindajatega, kui need uurisid koostöövõimalust: ?Oleks võimalik olnud müüa nende arvuteid meie kauplustes, aga nad valisid kallima variandi.?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing