Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
New York Times: IBMi arvutiäri on müügis
IBM on ammu kaotanud arvutite tootmise alal edumaa Dellile ja Hewlett-Packardile. Ettevõte tahab keskenduda tulutoovamale serverite tootmisele ja arvutiteenuste ärile.
IBM peaks teenima üksuse müügist 1?2 mld USD. Müük hõlmaks arvutite, sülearvutite ja pihuarvutite tootmist.
Läbirääkimiste pidajatele lähedal seisvad inimesed on öelnud, et käimas on tõsised kõnelused Lenovoga. Lenovo on Hiina suurim personaalarvutite tootja, varem tegutses firma Legendi nime all. Lisaks olevat veel üks potentsialane ostja.
IBMi pressiesindaja Edward Barbini ütles eile, et nemad turukõlakaid ei kommenteeri.
Kui IBM müüks oma äri Lenovole, näitaks see kõrgtehnoloogilise tootmise siirdumise jätku Hiina ja Taiwani. Üksuse müük tõmbaks IBMilt ära käivet. PC äri moodustas umbes 12 protsenti IBMi 92 mld dollarilisest aastakäibest.
Juba ligi terve aastakümne on mõned tööstusharu analüütikud soovitanud IBMil PC-ärist loobuda, mis genereerib tagasihoidliku kasumi või kahjumi. Sel aastal on analüütikud prognoosinud IBMi üksuse maksueelseks kasumiks 100 miljonit dollarit.
IBMi tippjuhid on seisnud pikka aega vastu üksuse müügile, teoreetiliselt oleks pidanud arvutiäri hoidma korporatiivkliente. Viimases kvartalis oli IBM maailmas alles suuruselt kolmas arvutimüüja, seda 5,6 protsendise turuosaga. Turuliidriks oli Dell 16,8 protsendiga, järgnes 15 protsendiga Hewlett-Packard.