Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jõulukaart on ettevõtetele parimaks heategevuskanaliks

Moonika Olju 07. detsember 2004, 00:00

Kuigi Falck Eesti läks e-kaartidele üle juba kolm aastat tagasi, otsustati just tänavu oma erakliente paberkujul kaardiga meeles pidada.

Falck Eesti turundus ?ja arendusdirektor Georgi Viies ei näe mõtet trükikodade rikastamisel ning sellepärast tellitigi kaardid Unicef-ilt. 10 000 kaardi ostmisega toetas toetatakse läbi Unicefi Eesti lapsi. E-kaardid saadetakse koostööpartneritele. Põhjenduseks toob Viies just nende sobivuse turunduslike eesmärkide täitmiseks ning võimaluse läheneda kaardi kujundamisele mängulisemalt.

Just mäng oli see, mis tegi Estonian Airi eelmise aasta digitaalsed jõulukaardid populaarseks. Sellepärast üllatab lennufirma oma e-klubi liikmeid sarnaselt ka tänavu. E-kaartide eelistamise teiseks põhjuseks on fakt, et 60% lennufirma klientidest on ärieesmärkidel reisijad ning seetõttu on neid lihtsam arvuti teel kätte saada. Paberkaarte saadab Estonian Air välja vaid 200. ?Need on mõeldud teatud klientidele ja partneritele. Näiteks presidendile ei saada ju digitaalset kaarti,? põhjendab Estonian Airi infojuht Epp Alatalu. Paberkaartide saatmisega toetab lennufirma Eesti Puuetega Inimeste Kunstiühingut ning seekordse kaardi joonistaski ühingu liige Anneli Zereen.

Hansapank saadab aasta aastalt üha vähem paberkaarte, kuna kasutab oma klientidele jõulutervituste saatmiseks mitmeid erinevaid võimalusi. ?Paljudele klientidele saadetakse jõulusoov läbi kohaliku-või maakonna ajalehe, pangakontori või hoopis kliendikirja teel,? räägib Hansapanga meediasuhete juht Kristiina Tamberg.

Ligi 7000 paberkaarti saadetakse eelkõige ettevõtetest klientidele ja koostööpartneritele. Töötajate poolsed jõulutervitused lähevad teele peamiselt e-kaardina.

EMT saadab oma klientidele nii paber kui ka elektronkaarte. Valiku, kellele mida saata, teeb põhiliselt kaardisaatja lähtudes saaja eelistustest. EMT avalike suhte juht Kaja Pino isiklikult saadab koostööpartneritele elektronkaarte, kuna arvuti taga töötavaid inimesi on nii kergem kätte saada ning maili aadresside hulk ületab postiaadresside oma.

?Pealegi teeb mind kurvaks paber-jõulukaartide edasine saatus kuskil prügimäel: nende tootmiseks on kulunud hulk metsa ning siis on nad lihtsalt praht, mis asutustest konteineriga välja veetakse,? räägib Pino.

Digitaalsete kaartide populaarsuse tõus ei ole mõjunud trükikodade käibele negatiivselt, pigem on tellitud kaartide hulk olnud tänu püsiklienditele läbi aastate stabiilne.

Kaardi hind sõltub väga paljudest faktoritest alates värvide arvust, lõpetades tiraa?i suurusega ning sellepärast on konkreetset ühe kaardi hinda raske määrata. Ent põhimõte, mida rohkem, seda odavam, kehtib kõikides trükikodades.

Kaartide valmimisaeg sõltub järjekorrast ning varieerub trükikojati jäädes keskmise tiraa?i korral nädala aja ümber.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing