Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reeglid ja tegelikkus ? kaks ise asja
Tallinna Tehnikaülikooli õppejõud Ilmar Pihlak soovitab vähendada Tallinna südalinnas sõidukite piirkiirust 40 kilomeetrini tunnis. Pihlakul on tugev argument: see vähendaks kolmandiku võrra inimvigastustega liiklusõnnetuste arvu. Sama kinnitab Helsingi kogemus. Ent Pihlak ja veel mõned spetsialistid soovitavad rakendada kiirusepiirangut tiheda liiklusega alal, kus sõidukiirus on niigi väike ja tipptundide ajal ummikud tavalised. Teedele tuleb järjest enam sõidukeid ning ka südalinna läbimine võtab järjest kauem aega ? sõidukiirus väheneb, ilma et seda peaks kuidagiviisi veel piirama.
Kiirus pole probleem südalinnas, vaid Tallinnast väljuvatel teedel ? neil on reeglist harukordne erand saanud. Näiteks Vabaduse puisteel ei sõida vist keegi enam isegi 60ga mitte, pigem 65?70ga. Liiklusspetsialistid peaks hoopis sellele tähelepanu pöörama, kuidas tegelikkus ja reeglid omavahel kokku sobitada.