Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lindex tahab Eestis avada kümme poodi
?Meie pilootprojekt Ülemiste keskuses osutus edukaks ning seetõttu otsustasime edasi laieneda Eestis ja seejärel liikuda teistesse Balti riikidesse,? ütles Lindexi Grupi Soome ja Baltimaade direktor Ari Isohella. Tema sõnul on Eestis potentsiaali kuni kümne kaupluse avamiseks ning hetkel käib kohtade otsimine nii kaubanduskeskustes kui ka kesklinnas, Tallinna kõrval ka Tartus ja Pärnus.
?Poed avame nii ruttu, kui meil õnnestub leida sobivaid pindasid,? lausus Isohella. ?Loodan, et 2005. aastal avab uksed vähemalt kaks uut kauplust,? märkis ta. Tema sõnul on Lindexi eesmärgiks saavutada 7?10 poega Eestis käibeks 150 miljonit krooni. Praeguse poe müügitulemust ei soovinud Isohella ettevõtte börsistaatusele viidates täpsustada, kuid tema sõnul tegi kauplus käivitamiskulud tasa vähem kui kuue kuuga.
Isohella ütles, et Ülemiste keskuses on rõivakaubanduse vallas esindatud nii Baltika kui ka Reserved, kesklinnas omakorda Mango ja Zara, kuid hoolimata mõne valdkonna kattumisest näe ta üheski neis Lindexile otsest konkurenti. Tema sõnul moodustavad praegu kaupluse sortimendist 28% naistepesu, ligi 35% lasterõivad ja ülejäänu on naisterõivad. Ettevõte näeb ühe plussina just lasterõivaste müüki, samuti võimalust pesu osas täita vahemikku, mis eelneb kallite spetsiaalkaupluste pakutavale hinnaklassile.
Kolme Balti riigi võrdluses on Isohella hinnangul Eesti turg Lindexi kontseptsiooni jaoks kõige ?küpsem?, lõuna pool ? eriti Leedus ? on rõivatööstus olnud juba traditsiooniliselt tugevam ning seetõttu ses vallas konkurents suurem ka jaekaubanduses.
Zara kaubamärki Balti riikides esindava Leedu jaekaubandusfirma Apranga ostudirektor Ilona Simkuniene lausus, et kindlasti mõjutavad kõik turulolijad teineteist, kuid ta ei pea Lindexit tõsiseks konkurendiks. ?Zara on ainult mood-mood-mood, me reageerime kiirelt moemaailmas toimuvale. Lindex seevastu on absoluutselt klassikaline ettevõtmine ? see ongi see vahe,? märkis ta.
?Baltika ei ole Lindexit ei Montoni ega CHR/Evermeni konkurendiks pidanud, sest need kontseptsioonid ei ole võrreldavad,? ütles Baltika turundusjuht Anu-Mall Naarits. Ta lisas, et mõlema ettevõtte pakutav kattub ainult väheses osas ? kui Monton ja CHR/Evermen müüvad nii meeste kui ka naiserõivaid ja Baltman ainult meesterõivaid, siis Lindex on kontsentreerunud hoopis naiste- ja lasterõivastele, pesule ja kosmeetikale. Naaritsa sõnul ei mõjuta Lindexi laienemine Baltika edasisi plaane mitte kuidagi.