Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aasta lõpp kisub automüügis pingeliseks
Kõik see, mis toimub aga Toyota selja taga, on kuni viienda kohani täiesti lahtine. Ehk siis esikolmikusse pretendeerivad Toyota selja taha Mazda, Peugeot, Volkswagen, Renault ja Honda. Mazdal tõsi küll, on väike edumaaa teiste ees juba olemas ja ka tema esikolmikusse jäämise võib juba üsna selgeks lugeda. Kas aga jääb kolmandaks, näitab aasta viimane müügikuu, mis tõotab autoturul vägagi tihedat rebimist.
Novembrikuu sõiduautode müük oli Eestis igatahes üsna korralik. 1350 uut Eestisse jäänud sõiduautot on küll pisut väiksem arv kui oktoobris, kuid seevastu üle mitme kuu edestas see möödunud aasta sama kuu müüki. Mullu müüdi novembris 1236 uut sõiduautot, ehk enam kui sada autot vähem.
Seda, et novembri müüduim automark ja auto on pärit taas Toyota salongist, see ei pane enam ilmselt kedagi imestama. Eeskätt just ettevõtjate seas ülipopulaarseks muutunud Toyota müük on teistest üle suisa mäekõrguselt. Märksa tähelepanuväärsem oli novembris aga Prantsuse automarkide tubli läbimüük. Renault, Peugeot, Citroen müüsid kolme peale kokku üle 300 auto, ehk ligi veerandi novembri automüügist. Selja taha jäid nii Mazda, Volkswagen, Honda jt.
Võrrreldes möödunud aasta novembriga on arvuliselt kõige enam läbimüüki kasvatanud Renault, mida on eestlased ostnud rohkem kui kaks korda mullusest enam, tähelepanuväärselt hea müügikuu oli november ka Kiale, Audile ja Subarule. Mazda ja Peugeot müük on mullusega võrreldes langenud, pisut vähem müüs ka Honda.
Tarbesõidukeid müüdi novembris 293, mis on aasta kokkuvõttes igati tubli tulemus. Edasi piiri taha rändas 116 autot, ehk kokku müüsid meie uute sõiduautode müüjad novembris 1759 uut sõidukit.